Tak jsem se dneska podíval a zaregistroval na http://www.eri.cz/. Jedná se o nový WebMail server. Ten od začátku svého založení deklaruje, že bude placený. Pokud bude tak kvalitní jak tvrdí, těch 699,-Kč na rok mu dám. Aspoň jsou natolik slušný, že to řekli na rovinu. Jsme placená služba a ne sociální ústav. Vy chcete garanci a mi za to peníze. Možná menší firma poskytne lepší služby, jak např.: IOL viz. článek "Internet OnLine smazal uživatelům třikrát poštu" Pavel
Mimochodem hyperlinx.cz je uz zase druhy den trvale nedostupny - samozrejme bez nejmensi zminky o duvodu problemu na funkcnim hyperlink.cz. Pokud to je stupnujici se reklama na "98%ni zarucenou funkcnost", tak funguje opravdu spolehlive...
ZATIM JSEM SI NEVSIML, ZE BY NAS V NECEM OMEZOVALI,ZE BY NECO RUSILY A NEBO ZE BY NECO ENORME ZDRAZOVALI A S YAHOO NEMAM VUBEC ZADNE PROBLEMY A JE TO KOMPLETNE ZADARMO.
Rád bych vyvrátil nesprávnou domněnku p. Pelikána v předchozím příspěvku.
Odkazy na stránky uživatelů služby Hyperlink.cz ve vyhledávači Google skutečně nenaleznete, a to z prostého důvodu: server služby Hyperlink.cz poskytované zdarma není možné navštívit ze zahraniční IP adresy.
Server služby Hyperlink Profi (poskytované s garancí kvality a za úplatu) je samozřejmě dostupný standardně ze kterékoliv IP adresy (ať už domácí či zahraniční), a proto odkazy na tyto stránky budou ve vyhledávači Google opět standardně indexovány.
U emailu hrozba 100% je, napriklad Yahoo! zavedlo poplatek za POPovej pristup ke schrance a za FORWARDING... myslim, ze malokdo kdo pouziva net z domova chodi na email webove, takze je to docela pruser.. proste me to donutilo zmenit emailovku...
Mate pravdu, ze se to nejak srovnat musi. Ale mrzi mne, ze se nikde neudelal rozbor tohoto stavu.
Kdyz zustaneme u toho prirovnani s komunismem, tak na Internetu se rozbujelo neco, co bylo driv zname jako melouchareni - prace a sluzby, jejiz naklady nesl nekdo jiny nez prijemce realnych penez nebo hodnot.
Spocitejte si, kolik je firem a firmicek, kteri za uplatu nabizeji vyrobit a vystavit stranky na freehostingu s domenou 3 radu (zadny naklad na provoz pro inkasujiciho) vcetne registrace a vytvoreni mailoveho uctu na freemailove sluzbe. To nemluvim o uhrade prace (casu) ale o normalne uctovanych polozkach za jednotlive pojmenovane sluzby.
Tyhle firmy z toho normalne ziji a provozni naklady nese nekdo jiny.
Velmi paradoxni a spocitatelna je reklama. Vymenne reklamni systemy nic neuctuji a nad jejich systemy profituje cela rada firmicek s weby ala obrazkova galerie, databaze vtipu atd. Prebytek nepotrebnych kreditu pak pres vsechna omezeni provozovateli se snazi ruzne zpenezit a zuzitkovat. Zvlast zvracene je na tom to, ze platicimu (platbou muze byt i hostovani zadarmo, sleva na jinych sluzbach, atd.) se nedava realne vlastnictvi prodavajiciho - jeho prostor - ale vlastnictvi ostatnich - jejich plochy "odnesou" ten obchod. Vysledkem je, ze z tohoto obchodovani nema nic ten co reklamu zobrazi ani ten, co toto technicky zrealizuje. Takovychto firem je rada a nektere si na tom dokonce postavili neco, co lze s mirnou nadsazkou oznacit jako "medialni agentura".
Sluzeb na Internetu takto zneuzivanych je mnoho, vyjmenoval jsem jen tri zname. Provozovatel rozhodnutim poskytovani zdarma za to nemuze a nemuze s tim mnoho delat(nemuze delat deal se zprostredkovatelem nad necim, co je jinak zdarma).
ad 2) To je pouhé slovíčkaření. Co je důležité pro uživatele, že nedostáli svého slova: budete mít vždy a zdarma... blabla Nicméně právně je to zřejmě v pořádku, nebýt té formulky ve FAQ, avšak morálně to jistě není v pořádku. A v tom to je - Internetový uživatelé jsou pořád ještě jakási komunita, kde platí jisté nepsané zákony (jako v každé komunitě).
Když si za pár tisíc koupíte PDAčko, tak to (vzhledem k tomu, kolik dneska stojí předplatný jedněch novin) máte za dva roky zpátky. A můžete ušetřit za papír. Stejně se na toaleťák špatně tiskne, a co s přečtenejma novinama... :-)
Vy říkáte "omluva" tomu, když pan Hlavenka něco napíše do diskusního fóra na Lupě, ještě v době, kdy většina diskutujících se tam už nedívala? To je tak oficiální jako kdyby prohlášení hlavy státu vysílala jen TV 3.
S vyhledávači (adresy Hyperlinku) - např. Google - už "žádný problém nebude". Někdy v červnu 2002 totiž Google většinu odkazů na weby Hyperlink(x).cz vyřadil z databáze.
Důvod? C-Press totiž jednak zakázal přístup na stránky ze zahraničí, jednak občas všechny návštěvníky přesměroval hromadně na svůj obchod Vltava.cz. A to, jak známo, vyhledávače rády nemají. Možná někdy (ale kdy? za rok-dva?) své odkazy obnoví... Vyplatí se na takto poznamenaných doménách 3.řádu dále zakládat internetové projekty? Obávám se, že ne. Na druhé straně k přechodu jinam je času relativně dost (i za cenu "prodloužení pobytu" na doméně Hyperlink(x)) za pár stovek na rok - byť jen jako přesměrovací stránka na novou (serióznější) adresu. Dostupnou přes vyhledávače v zahraničí.
Chápu důvody, které C-Press ke zpoplatnění služeb vedly (a možná to měli - s patřičnou vysvětlovací kampaní - udělat už před rokem). Ale způsob, jakým to "tým Jiřího Hlavenky" provedl, mi připadá neuvěřitelně (až sebevražedně) amatérský. Proč takhle hloupě, to mi (zatím) zůstává záhadou...
ad 2. slovo "bude" patří ke slovu "zdarma" tj. není to služba vždy "bude a zdarma" ale "bude zdarma" tj. nikdy nebude placená ne že bude existovat neustále.
ad 3. znovu opakuji můj názor, že pakliže k vám nikdo nepřijde za dva měsíce, tak k vám nepřijde nikdy. Otázka je kolik měsíců je optimum. Problém s google nevyřešíte nikdy, ačkoliv ten má alespoň "cached" a aktualizace častěji než jednou za dva měsíce, takže mají i poté vás šanci najít. Ale i kdyby to bylo tři nebo čtyři a nebo jeden měsíc, tak je to stejný argument. Myslím že dva měsíce je optimální hodnota proto, aby se lidé stihli přesměrovat a na druhou stranu proto, aby mohli jiní lidé dostat subdoménu v doméně hyperlink, která se jim líbí.
Myslím, že se pletete, že by chtel prijit minimalne o tisíce přístupů denně, protože jsem pevně přesvědčený o tom,
že neuhrazené subdomény budou přesměrovány na aktivity
CP-speciálně mám na mysli Vltavu, obdobné udělal v době
nefunkčnosti Hyperlinku. CP vědomě zneužívá práce lidí, kterým slíbil bezplatné využívání jejich služeb,
nejen ze tento slib porusi, ale jeste bude zneuzivat
sve zakazniky,
jen si vemte ty minimalne stovky lidi, kteri registovali sve stranky, ziskali urcite pristupy a nyni jejich prace zneuzije CP, ovsem pan Hlavenka se hrdine omluvi.
A tim to pro nej konci, dale hraje jen mrtveho brouka,ale o tom, ze by stavajicim uzivatelum nechal
jeden radek na servru na presmerovani, o tom taktne mlci.
Svedci to jen a jen o jeho neserioznosti, kdyby tomu tak nebylo, v pohode by nechal sve zakazniky/ i nekolikalete /
presmerovat sve adresy.
Opet pro pana Hlavenku-snad jste neprestal cist prispevky na Lupe tykajici se vasi firmy, presneji receno nehodlate reagovat na kritiky, prekvapte nas tim, ze se pleteme,
prekvapte nas tim, ze nehodlate parazitovat na praci druhych !!!
Je faktem, že CPress přiznal svou chybu, ale nerozhodl se jí napravit, ale mohl to udělat.
1. Mohl zakázat nové bezpatné registrace a mazat neaktualizované weby. Myslím, že renomé služby by to nepohoršilo a působilo by to možná i jako reklama...
2. Mohlpřinejmenším alespoň dosavadním uživatelům nabídnou přesměrování jejich domény jinam zdarma... To by je nic nestálo...
Pokud se ISP s Telecomem dohodne a bude mu za to platit, na fakture uvidite obe castky. Pokud se nedohodnou, bude Vam ISP, pokud to uzna za vhodne, fakturovat pristup do Internetu zvlast.
ad 3) Problém ale může nastat např. s vyhledávači (např. Google). Než se chytne na novou adresu může trvat mnoho měsíců. Mnoho návštěvníků má stránku v "oblíbených ponožkách" a když nic, tak si to budou muset předělat. Pár kB místa pro přesměrování by CP nic neudělalo (i když jim bude příjemné, když dostanou navíc tisíce kliků, které se přesměrují např na Vltavu).
I na netu. Nejdřív ho platil DoD USA (to jsou ty paradoxy, pane Vaněk), pak investoři, kteří čekali vejvar a kupovali náramně předražené akcie, až bublina s velkou ranou praskla. No, a teď se i net dostává do běžných kolejí běžného kapitalistického podnikání.
"Hurá" bych nevolal, ale když vidím, jak to budování komunismu dopadlo jinde...
1. pochybuji, že by kdokoliv kdo psal na Lupě nevěděl, že ISP mají provizi. Takoví lidé nechodí na lupu a ani nevyplňují formuláře. Podle mě se jednalo o "agenty" Telecomu, stejně jako měli klikat "ne" v té ankětě
2. Služba hyperlink je a vždy byla a bude zdarma. Co je za peníze je služba hyperlink profi. Služba hyperlink skončí. Ale nikdy nebyla za peníze. Tj. nikdy nelhali.
3. Cpress dal uživatelům velkou spoustu času, aby si na své stránky dali přesměrování. Ty, kteří nedokážou svým návštěvníkům za dva měsíce sdelit, že se přesměrovali, zřejmě nikdo za ty dva měsíce "nenavštívil". A jestli jim je to málo tak mohou utratit pár korunek aby tam to přesměrování mohli mít o něco déle. Cpress ale uvolní subdomény pro platící lidi.
Jenze ona MF/Mafra od te doby, co presla do nove tiskarny v Olomouci, krome toho, ze zacala noviny nesmyslne delit na oddily (zkouseli jste to po zmene cist vstoje ?), zacala taky slusne poustet barvu. A tisk z laserovky barvu na zachode nepusti. ;-)
jenze je to rano "po ruce" kdyz se mi nechce do trafiky, kterou mam 6km od baraku :o) a kdyz do ceny papiru zapocitam benzin, je to pak vyrazne levnejsi :o)
ale to je irelevantni. nerad chodim nakupovat i do trafiky :o)
s timto prispevkem naprosto souhlasim, jen si neodpustim poznamenat, ze tisknout clanky na tiskarne, kdyz jde clovek na zachod vyjde o dost draz nez si koupit noviny v trafice.
Já dovedu pochopit, že někdo něco nabízel zadarmo a pak to zrušil, protože zjistil, že na to nemá, resp. že mu to nevydělává (na reklamě apod.) tolik, kolik myslel. Radost bych z toho neměl, ale dokázal bych to přijmout.
Co považuji za neodpustitelnou drzost Computer Pressu je to, že v mejlech, které postiženým uživatelům služby Hyperlink rozesílá, není ani náznak omluvy. Naopak mi zrušení bezplatné služby drze prezentují jako děsnou výhodu, kterou mi nabízejí a dokonce tvrdí, že jsem to po nich požadoval /tedy ne já osobně, ale zákazníci - to jim tedy jistě věřím: škoda, že tam nenapsali, že zákazníci chtěli, aby to stálo aspoň 10000 měsíčně/.
Čili budu-li si někdy potřebovat zařídit PLACENOU službu (mejl, www server apod.), zcela jistě to NEBUDE u firmy Computer Press. Ta u mne skončila. Nachytala by mne napřed na nízké ceny a pak mi napsala, že má pro mne děsně výhodnou nabídku - budu platit jen 10* tolik...
Jak to tedy bude s platbou za připojení dialupem? Já jsem myslel, že CTc se spolupráce s poskytovateli připojení zdarma plně zřekl a oni budou muset vypisovat každému uživateli vlastní fakturu nezávisle na telecomu. Nebo to je tak, že na výpisu z telef. účtu bude pouze rozepsáno: XXX peněz platíte CTc a XX peněz poskytovateli?
Podle me by zpoplatneni sluzeb a medii na internetu mohlo pomoci rozvoji kvalitnejsich sluzeb. Ted to kazdy masti jak muze a doufa, ze z toho nekdy neco vypadne. Ale to neni dlohodobe udrzitelny stav. Technologie a lide stoji hodne penez a z neceho se platit musi. Asi by se casem vyprofilovali ti co budou schopni za nejake penize svuj obsah prodat a pak ti, kteri nebudou a budou to dal delat na amaterske urovni nebo to zabali. Stejne jako v kazdem oboru podnikani.
Nekdy mam pocit, ze se vsichni na netu snazime vytvorit jakousi "free zonu" kde je vse zadarmo, ale bohuzel vstupy zadarmo nejsou...
Noviny si nekupuju, ale klidne budu platit za kvalitni zpravodajstvi treba iDnesu kdyz trochu zprehledni svuj web a upravi tak, aby jsem si mohl snadno vytisknout denni zpravy jednim kliknutim kdyz jdu na zachod :o)
Trochu jsem postradal pohled mimo nas cesky rybnik. V Americe je osekavani a zavirani freemajlu, freewebu a free(vseho) na dennim poradku a zakonite to muselo prijit i k nam.
A mimochodem neslysel jsem o zadnych velkych soudnich procesech uzivatele vs (treba) Yahoo mail. A to je v Americe zvykem zalovat prodavace za to, ze vam dal horkou kavu :-)))