správný model je čistě provizní nastavený na tom, že firma zajištující propagaci dostane procenta z čistého zisku z prodeje
Toto může být často nejvýhodnější model z hlediska klienta, stejně tak je ale často neakceptovatelný ze strany PPC agentury.
Důvod je prostý - kvalita PPC kampaní není zdaleka jediným faktorem, který ovlivňuje jejich celkovou výkonnost a výnosnost. Právě naopak - ač si to firmy neuvědomují, tak drtivá většina faktorů, které mají na čistý zisk vliv, jsou zcela v rukou provozovatele webu a zcela mimo jakýkoliv vliv správce kampaní. Ať už se jedná o kvalitu a konverzní schopnosti webu, konkurenceschopnost či cenovou politiku provozovatele nebo třeba i jen schopnost včas a dobře vyřizovat a vůbec stíhat příchozí objednávky.
Čistě výkonová odměna v tomto případě ovšem znamená, že jsou na agenturu přenášeny důsledky všech průšvihů a chyb provozovatele webu, za které agentura vůbec nemůže. Takže bych se rozhodně neodvážil takhle jednoznačně tvrdit, že výkonová odměna je jediná správná cesta.