Vlákno názorů k článku Záhada zvaná odměňování PPC agentur od anonym - správný model je čistě provizní nastavený na tom,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 7. 2010 15:55

    bez přezdívky
    správný model je čistě provizní nastavený na tom, že firma zajištující propagaci dostane procenta z čistého zisku z prodeje

    Toto může být často nejvýhodnější model z hlediska klienta, stejně tak je ale často neakceptovatelný ze strany PPC agentury.

    Důvod je prostý - kvalita PPC kampaní není zdaleka jediným faktorem, který ovlivňuje jejich celkovou výkonnost a výnosnost. Právě naopak - ač si to firmy neuvědomují, tak drtivá většina faktorů, které mají na čistý zisk vliv, jsou zcela v rukou provozovatele webu a zcela mimo jakýkoliv vliv správce kampaní. Ať už se jedná o kvalitu a konverzní schopnosti webu, konkurenceschopnost či cenovou politiku provozovatele nebo třeba i jen schopnost včas a dobře vyřizovat a vůbec stíhat příchozí objednávky.

    Čistě výkonová odměna v tomto případě ovšem znamená, že jsou na agenturu přenášeny důsledky všech průšvihů a chyb provozovatele webu, za které agentura vůbec nemůže. Takže bych se rozhodně neodvážil takhle jednoznačně tvrdit, že výkonová odměna je jediná správná cesta.

  • 27. 7. 2010 8:44

    Jaromir
    Cílem firmy je vydělat.

    Tedy správný model je čistě provizní nastavený na tom, že firma zajištující propagaci dostane procenta z čistého zisku z prodeje.

    Pokud prodávám za 100 Kč, mám marži 30 Kč, tak z těchto 30 Kč se pak můžu rozhodnout kolik dám propagující firmě (třeba 50-60 procent z těchto 30Kč, protože propaguji i značku a můžu čekat, že daný zákazník objedná znovu a z toho už firma nic nedostane).

    Reklama na Internetu, je díky skoro ideální konkurenci arbitráž, takže ceny za jeden obchod jsou pak právě kolikrát těch 30 Kč...

    Autor má pravdu, že toto je jediná cesta.
  • 27. 7. 2010 8:46

    Jaromir
    "ceny za jeden obchod jsou pak právě kolikrát těch 30 Kč..."

    Tím myslím součet cen za všechny prokliky, které venou v úhrnu k jednomu obchodu.
  • 29. 7. 2010 17:34

    Jaromir
    To není žádný "trik", takto funguje řada celých odvětví na Internetu a k plné spokojenosti obou stran.

    Nikdo nenutí agenturu, aby šla do takového vztahu, když vidí na straně klienta velké nedostatky, které povedou ke zhoršení konverzí...

    Na přesně takovém vztahu dostávám už peníze roky, a jsem spokojen.
  • 5. 8. 2010 8:25

    Jaromir
    Je to nejlepší cesta pro klienta, protože pro něho jsou důležité zakázky, finální konverze.

    A pokud se reklamní agentuře nelíbí cokoliv na klientovi, tak JI NIKDO NENUTÍ s ním uzavřít smlouvu, může si sama projít web klienta a objednávkový proces (což sám běžně dělám) a zhodnotit, jak na tom klient je.

    Tento model je velmi spravedlivý! Ale dělá z reklamní agentury partnera, a proto je to pro reklamku velká zodpovědnost, ale i zisk v případě úspěchu.

    Už to není jen o tom "spálit" v reklamě nějaké peníze a ono to nějak dopadne, najednou jsou to JEJICH peníze, peníze reklamky a tak se budou sakra ohánět.

    A samozřejmě, pokud se ji něco nelíbí na klientovi (objednávkový proces, či stránky, které nevedou ke konverzi), tak to stačí klientovi říct, a pokud danou věc nezmění, nespolupracovat s ním...

    Jednak reklama je tu o konverzi, aby si jeden ze sta, či milionu něco koupil, takže reklamky jsou odborníci na konverze a musí vědět jak upravit procesy, aby bylo konverzí dosaženo, případně o tom mají mít aspoň zásadní povědomí.

    Starý model, kdy se reklamce daly peníze, které se pak jen vyhodily do "kanálu" jménem TV, rádio, tisk, Internet BEZ OHLEDU NA ZISK Z TÉ KONKRÉTNÍ VYNALOŽENÉ ČÁSTKY je už dnes nemyslitelné plýtvání penězi (pokud samozřejmě někdo nemá produkt typu balená voda s maržemi 90 procent a "nemasíruje" dav zespoda nahoru, ať si koupí jeho zbytečný produkt...).
  • 27. 7. 2010 20:16

    anonymní
    Jenze na druhou stranu, agentura casto tvrdi, ze zvedne prodeje o 10, 50, 100 ...%, takze pokud si jsou jisti takovym vysledkem sve prace, rad jim zaplatim - prave a presne podilem na tom rozdilu => pokud prodej poklesne, budou platit oni me.
  • 27. 7. 2010 14:17

    Koko (neregistrovaný)
    Vydělat chtějí všechny strany. Ne jen klient, který je ochoten ze svého zisku uvolnit určité % na odměnu agentuře. Nutit agentury a potažmo i média, aby se mnou jako s klientem nesli moje podnikatelské riziko je poměrně průhledný trik.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).