Paně Němče, vy jste opět nepřekvapil. Podívejte se laskavě ještě jednou na nadpis článku - je o Google Toolbar PageRanku, nikoli o PageRanku. Autor v článku navíc vysvětlil, že a proč GTPR s PR souvisí jen vzdáleně, možná dokonce vůbec, a že hodnoty PR jsou NEZNÁMÉ.
Možná se z nějakého důvodu domníváte, že pokles GTPR dokazuje pokles PR a že nárůstem počtu stránek klesá i jejich GTPR. Z faktů, že součet všech PR je konstantní a že počet stránek roste, však v žádném případě jakkoli nevyplývá ani že 1) součet nebo jakákoli jiná matematická operace se všemi GTPR dává konstantní výsledek, ani že 2) GTPR s nárůstem úpočtu stránek klesá.
Jinými slovy, to, co považujete za důležitou věc s tématem článku nesouvisí. Pokud to nevíte, nemáte ve svém oboru co dělat. Pokud to víte a příspěvek jste napsal jen kvůli odkazu v hlavičce, tak... škoda slov.
vy v sobe jeste porad mate zast ohledne polemiky o prvnim miste vaseho obchodu v ramci vyhledavani udajne velmi cenne fraze na google a snadnosti zarizeni vyse uvedeneho?
I pokud by to byla pravda, tak pro Google Toolbar Pagerank je to nepodstatné. Jak je v článku pěkně vysvětleno, tak vztah mezi skutečnou hodnotou PR a hodnotou TPR není v poměru 1:1. Kdyby to tak nebylo, tak průměrný TPR už se dávno potácí někde mezi 0 a 1. Skutečnost je ale taková, že když někde na druhém konci Internetu vykvete nějaká stránka, tak to na TPR (tedy roztažení skutečného PR na škálu 0 až 10) mé stránky nemá žádný vliv. Takže pokud TPR vašich stránek klesá, nesvádějte to na rostoucí Internet :-).
V zásadě to velmi pěkně zodpověděl David Nebeský. Jenom dodám, že důvod poklesů GTPR může být prostě ten, že si tam někdo hraje s tou logaritmickou převodní tabulkou.
Matematickou zajímavost o konstantním součtu teoretického PageRanku jsem raději nezmiňoval, abych tím někoho nenudil. Navíc pravděpodobně dobře víte, že ani tento jev přesně neplatí. Jednak díky iteračním součtům a pak hlavně kvůli rank sinku -- stavu, kdy z nějaké stránky nevede žádný odkaz.