Trochu bych polemizoval, že to není obvyklé. Moje zkušenost je, že většina z shopů v ČR, kde jsem něco nakupoval, nabízela dopravu zdarma zhruba při objednávce nad 3000 korun (minimálně tak u 1500). Naopak Alza a Mall jsou spíš výjimkou v tom, že to nenabízí vůbec nebo až od vyšší sumy.
Mimochodem dost nakupuji i v EU (DE, AT...) a tam je poměrně běžné poštovné zdarma po Evropě od 99EUR.
Díky za upřesnění. Tyto tři e-shopy ale reprezentují většinu trhu, proto v příkladu zmiňuji právě je.
Klíčová, co by vás mělo u každého výzkumu zajímat, je kdo jej dělá, pro koho jej dělá a jak jej dělá. Protože to může značně ovlivnit výsledek.
Opravdu si myslíte, že vám někdo na otázku, podle čeho vybíráte zboží, odpoví že podle ceny? Resp. odpoví, ale všichni to řeknou na nějakém druhém atd. místě.
Jestli chcete reálnější výsledky, musíte se ptát spíš obchodníků a nebo vyhledavačů (zboží), z jejich dat lze dobře zjistit, co je to, co lidi vážně zajímá
"... ale technicky stejnou otázku dle stejné metodiky jsme nepoložili. "
Takže vypovídající hodnota nula, bez ohledu správné zmínky výše přispívajícího z jiné ankety, jak lidé vybírají potraviny, realita a skutečnost je známa.
Popis výrobku je svým způsobem také úsměvné kriterium u obecně známých výrobků, elektronika a pod. zákazníci využijí informací a srovnání "odkudkoliv" a pak se jde po cene do té míry, ze se v rámci zlomků procent akceptuje dostupnost a hodnocení e-shopu + samozřejmě lidé zohledňují cenu dopravy, protože umí sčítat dvě čísla.
Zobrazovat cenu zboží vč. nákladů za dopravu není triviální. Konečná cena závisí na kombinaci způsobu platby a dopravy, a už vám vzniká násobně variant příplatku. My jsme prostě Češi a máme rádi dobírky. A tím se vše komplikuje.
Ale orientačně by šlo omezit zobrazení s filtrem: osobně, dobírka, platba předem - s tím, že by si to musely všechny eshopy namapovat na skutečnou kombinaci u sebe.
Je to trivialni! Obchod by si v administraci sveho uctu ve srovnavaci zadal poplatky za osobni odber/dobirka/platbapredem/atd. a ve srovnavaci by si zakaznici zaskrtli jakym zpusobem zi zbozi vyzvednou a hned vidi kolik je to bude stat na strane e-shopu se nemusi menit nic a kdyz by to nejaky shop nevyplnil nebo zadal jine ceny okamzite ban
Je opravdu bez diskuse, že pořád spousta lidí (asi to bude většina) vybírá jen podle ceny.
Jenže většina neznamená všichni a dovolím si tvrdit, že trend nárůstu počtu náročnějších zákazníků, kteří vybírají víc podle jiných kritérií je neoddiskutovatelný, je to vidět i v běžných obchodech, nejen na Internetu. A když si k tomu připočtete to, že existuje jistá korelace ve smyslu, že náročnější zákazník je obvykle i solventnější, tak se význam tohoto trendu pro obchodníky dále navýší.
Uplne jednoduse, pokud nekdo tvrdi, ze ma neco skladem, je schopen to okamzite poslat => na dobirku mi to prijde nejpozdejs do 3 dnu. Pokud to do tri dnu neprijde, tak je to podvodnik a tudiz ani neuvidi moje penize.
Pokud bych zacaloval predem, tak se snim budu minimalne mesic dohadovat, ze to zbozi uz nechci a at navali prachy.
Dobrý den,
můžete mi, prosím, upřesnit informaci z čeho jste čerpal, když tvrdíte, že 3 eShopy tvoří větši e-obchodu v CZ ? Vy víte, kolik obratu nebo jak vydělávají na Internetu společnosti jako:
-> TESCO
-> DATART
-> Electroworld
-> Bata
-> HP Tronic
-> OKAY
-> CZC.CZ
-> Mironet
-> Expert
... a další ? Nehledě k menším společnostem, které prodávají od plenek přes boty po elektroniku
Obávám se, že žijete v devadesátých letech, kdy na internetu fungovala pouze skupinka nadšenců ...
Každý prodejce, každý e-shop, ač nemá showroom, má někde sídlo - bydliště prodejce. Pro mě je sice důležitá cena produktu, ale ještě důležitejší je fyzická adresa e-shopu. Pokud je v Praze, tak si můžu zboží vyzvednout osobně, tedy ušetřit na poštovném a zároveň si mohu zboží ověřit na místě.
Nejlevnější hnůj nekupuji. Jezdím do bývalé NDR jednou za měsíc a nakoupím prvotřídní kvalitu za polovinu ceny toho Czech made nejlevnějšího hnoje. 150 km tam, 150 zpátky, čili tři hodiny cesta, hodinu courání po obchoďáku a zisk i při nákladech na cestu je kolem 8.000 Kč za měsíc. Na jedovatý alkohol, prošlé sajrajty a polské hnusy v českých obalech opravdu nejsem zvědavý. Hezky jsme to za těch dvacettři let budování kapitalismu dopracovali: Z rozvinuté průmyslové a z 99% soběstačné země jsme se stali zemí téměř rozvojovou.
S tím bych si nebyl až tak jistý. Pokud prodejce na svých stránkách neuvádí osobní vyzvednutí, tak to znamená, že zboží skutečně nedodává osobně. Třeba proto, že může být prostředník nebo zboží není na uvedené adrese, ale jinde, třeba ze skladu. Takže do sídla prodejce můžete jít klidně zbytečně. O to větší sranda by byla, kdyby sídlo firmy bylo v Praze, ale sklad (kde se zboží nachází) je třeba v Brně. Adresa uvedena na stránkách je firemní/fakturační, a nemusí nutně znamenat výdejní.
Navíc bych chtěl vidět, jak by se Vám to podařilo při objednávce. Pokud ve způsobu dopravy není osobní odběr, tak jinou možnost stejně nemáte.