Klíčová, co by vás mělo u každého výzkumu zajímat, je kdo jej dělá, pro koho jej dělá a jak jej dělá. Protože to může značně ovlivnit výsledek.
Opravdu si myslíte, že vám někdo na otázku, podle čeho vybíráte zboží, odpoví že podle ceny? Resp. odpoví, ale všichni to řeknou na nějakém druhém atd. místě.
Jestli chcete reálnější výsledky, musíte se ptát spíš obchodníků a nebo vyhledavačů (zboží), z jejich dat lze dobře zjistit, co je to, co lidi vážně zajímá
Je opravdu bez diskuse, že pořád spousta lidí (asi to bude většina) vybírá jen podle ceny.
Jenže většina neznamená všichni a dovolím si tvrdit, že trend nárůstu počtu náročnějších zákazníků, kteří vybírají víc podle jiných kritérií je neoddiskutovatelný, je to vidět i v běžných obchodech, nejen na Internetu. A když si k tomu připočtete to, že existuje jistá korelace ve smyslu, že náročnější zákazník je obvykle i solventnější, tak se význam tohoto trendu pro obchodníky dále navýší.