Okradený není zákazník, ale e-shop. To, že e-shop nedostal zaplaceno, je v tomto okamžiku nepodstatné. Ono se to totiž neřídí pocitem dostal/nedostal zaplaceno, ale kupní smlouvou. A v kupní smlouvě jistě není jako povinnost zákazníka uvedeno, že „e-shop musí dostat zaplaceno“, ale že zákazník zaplatí některou z e-shopem nabízených platebních metod. Zákazník své závazky plynoucí ze smlouvy dodržel, takže teď je na řadě s plněním e-shop.
jakto? Eshop kupujícím řekl, na který účet mají peníze poslat a zákazníci podle všeho tak učinili. Eshop nedostal zaplaceno svojí chybou, ne chybou zákazníka, ten splnil svoji část smlouvy, eshop ne.
Ano, okradený může podat trestní oznámení, ale na eshop. Resp. ani ne tak trestní oznámení spíše výzvu k doručení zboží/vrácení peněz a pak podnět k ČOI, případně k soudu na platební rozkaz.
MBank účty pro právnické osoby nabízí spolu s produktem mTransfer: http://www.mbank.cz/firemni/sluzby/mtransfer/
A i kdyby ne, nic bance nebrání zřizovat účty firmám, i když to třeba na svých stránkách neinzerují. Individuálně lze leckde vyjednat leccos.
Koukam vy jste nejspis taky pekny zlodej. Zakaznik nema zadnou povinost cokoli overovat, nadto firma zadny firemni ucet vubec nemusi mit. Firemni ucet se od soukromeho lisi pouze sadou sluzeb, ktere k nemu banka nabizi. Pokud si prodejce neumi zabezpecit web, jdou vsechny skody ktere takto vzniknou vyhradne za nim.
Jinak na registrovany ucet musi (mel by) platby posilat pouze jiny platce DPH, jinak nese jista rizika s tim spojena, ale nema to zhola nic spolecneho s koncovym zakaznikem.
nikdo ale nikomu nepřikazuje, aby ten účet, který má jako plátce zveřejněný také používal výlučně pro příjem plateb od zákazníků. Mít X účtů u X bank je běžné.
Pokud mi eshop svým komunikačním kanálem doporučí něco v rozporu se svými obchodními podmínkami, mohu to poslechnout, FO není právník a ani to od něj nikdo nepožaduje.
haha, vlastni nepozornost!? si delate legraci. electo melo hacknuty stranky (hadam ze s jim jen nekdo prihlasil do spatne zabezpeceneho redakcniho systemu a zmenil sablonu emailu) a vy tvrdite, ze zakaznik si mel overovat, zda banka, kterou eshop uvadi, poskytuje podnikatelsky ucet? vzdyt i Vy v tom mate hokej, treba zrovna mbank ho opravdu poskytuje (a Vy tvrdite ze ne). staci nahore kliknout na "podnikatel".
ad 1) není, lidi to na ty účty posílali, protože u nich mají účet, a četli-li při zřízení účtu obchodní podmínky banky, museli (s výjimkou FIO vědět, že firemní účty (pro s.r.o.) banka neposkytuje
ad 2) mBank ne, jediná FIO, a jsou to většinou pidi banky, které neumí obsluhovat firemní klienty a umžňují
plus v obchodních podmínkách je číslo účtu, objednávkou s nimi museli souhlasit
plus každý plátce DPH musí mít číslo účtu registrováno a zveřejněno u FÚ
A ano, je mi podvedených líto, ale házet vlastní nepozornost na e-shop mi přijde špatně. Pokud si nepřečtu podmínky mobilního operátora a plyne mi z toho sankce, sorry, ale taky jí musím zaplatit.
A kde máte jistotu, že podvrh nestojí mezi Vámi a e-shopem? Viz. článek z února:
http://www.lupa.cz/clanky/jak-jde-nejen-na-alza-cz-nakoupit-za-cizi-penize/
Ono se dá z čísla účtu poznat, že je firemní? Zajímavé, děkuji za poučení, to jsem doteď nevěděl, vlastně mě ani nenapadlo to zkoumat.
Udělám-li na serveru X.cz objednávku za Y Kč, načež mi přijde e-mail tvářící se, že přišel z domény X.cz (ano, toto samo o sobě se dá snadno podvrhnout), že mám zaplatit Y Kč za zboží objednané na X.cz (což už v kombinaci s tím, že to přišlo krátce po potvrzení objednávky, tak snadno podvrhnout nelze) na účet Z, tak opravdu nebudu zkoumat, co je účet Z zač.
Pokud bych byl až takhle paranoidní, tak nakupuju přímou návštěvou prodejny, případně maximálně na dobírku s prohlédnutím zboží před převzetím.
Kdyby jim to hackli, mohli udelat to same - dat na stranku svoje cislo uctu a ten jejich oficialni stejnym zpusobem dole uvest jako falesny.
Proste ma eshop smulu, pokud zakaznik zaplatil na ucet, ktery na jejich strankach byl uveden, bude muset dodat. Jedina otazka je, jak zakaznik prokaze, ze cislo uctu, na ktery zaplatil, nasel na jejich strankach.
Ja si pred platbou screenshoty nedelam...
Na druhou stranu, prevodem sem teda neplatil uz ani nepamatuju.