jen pro info: čísla účtů mají svůj definovaný formát - tzn. že se dají velmi dobře validovat. Takže pokud by se vám povedl překlep, který projde validací (na straně banky), tak to už máte hodně dobrou výhru nepravděpodobnosti (je to něco jako rodná čísla).
Takže neplatný účet (ve smyslu jeho neexistence) zjsitíte. Neplatný ve smylu podvržený samozřejmě ne.
Je to zapeklitá situace. Ale zde bych to vyděl na chybu eshopu a tedy jeho plnou zodpovědnost. Tedy musel by dodat zboží, i když peníze "nedostal".
Zákazník při platbě účtem nemá důvod tam psát nějaké nesmyslné číslo účtu. Prostě tam zadává to, co se mu dodá. Že je účet neplatný, to zákazník nezjistí. Stejně tak, proč by posílal peníze někam jinam než eshopu?
Něco jiného by bylo, kdyby zákazník udělal překlep. Prostě zaměnil druhé a třetí číslo. To už je chyba zákazníka.
Každopádně. Zákazník by tak jako tak měl stornovat transakci nebo reklamovat. Pokud si je vědom, že něco není v pořádku.