Tak to je síla.
Jak to tedy bude s předplacenkou. Nyní volám na jasné číslo, o kterém vím, že se dovolám z jakéhokkoli automatu zdarma. Když tam bude 822, tak budu muset něco platit nebo ne?
Jsem uplne hotovej z toho co si Cesky Telekom dovoluje.
Vsude v rozvinutem svete je pouzivani predplacenek pres x800 (bezplatne linky) naprosto normalnim jevem a perfektni prilezitosti pro konkurenci, ale u nas telecom proste zakaze moznost konkurence.
No co muzeme delat sami jsme si zvolili vladu, ktera je nejspis (domnenka - no flame please) podplacena neustale velkymi molochy typu cesky telecom.
Bejvavalo napriklad v nemecku Deutsche Telekom vyblokoval tyto volani v telefonnich automatech. Ale nebrblejte na Cesky Telecom nebot on nespecifikoval pravidla pro vyuzivani tel cisel to byl CTU. Cesky Telekomunikacni Urad
Když zavolám na 800 123456 Telecomu a potřebuji vyřešit nějaký svůj problém a když mě oni nebudou nyní smět přepojit na místní pracoviště Telecomu, které je můj problém schopné vyřešit, tak to výrazně snižuje můj komfort zákazníka Telecomu.
Podotýkám, že se na výše uvedeném čísle dovolám na call-centrum Telecomu, které je rozdělené po celé ČR (jednou se člověk dovolá do Liberce, podruhé do Českých Budějovic) a že se často potřebuji dostat k místním pracovníkům.
Podobně, pokud ve větší firmě není call-centrum schopno problém vyřešit, jedná se o významného zákazníka, tak po zákazu by již nesměl být přesměrován, ale musel by mu být dáno telefonní číslo, kam si smí zavolat. Tohle je 21.století?
Jinak pochopitelně, že 800 používané pro back-call ničí Telecomu prémiové ceny, jenže těch již Telecom stejně příliš mnoho nemá. Rozumím-li, tak to pak z hlediska uživatele funguje jako "předvolba" a zpětné volání ani nevidí. To je praktické. Je to spíš diskuse o liberalizaci.
myslim, ze problem neni ve smerovani hovoru, ale v pozdejsim zpoplatneni v pripade uskutecneni dalsiho spojeni (je jedno kam...). toto zpoplatneni neni v pripade prehazovani po call centrech preci provadeno ;o)
ale stejne je to na hlavu postavene, cela sluzba stoji na moznosti "bezplatne" zavolat na operatora a pak se nechat "za nejaky kredit" spojit dale. kdyz budou pouzity cisla mimo 800* bude muset clovek jeste zaplatit mistni hovorne. tj treba utratit par korun zamestnavateli, strcit mistni tel. kartu do verejneho telefonu, nebo vhodit par minci.
mozna by bylo reseni prohlasit, ze predplacene karty jsou clenskym poplatkem v klubu zahranicnich volacu a za hovor neni uctovano nic, krome odecteni clenskych bodu. nebo tak neco, urcite by to slo pravne dotahnou... ;o)))
Ono ani tak nejde o presmerovanie, to je v poriadku. ČTÚ napáda to, že je to bezplatná linka, na ktorej sa poskytujú platené služby, ale platba je realizovaná inou cestou.
Rozhodnutie ČTÚ má dva dôsledky:
- ČTÚ týmto deklarovalo svoju priamu previazanosť s ČTC, ostatne nie je to po prvý krát
- ČTÚ odsúhlasilo monopolné správanie ČTC, Eurotelu, TMobile a Oskara
Ten prvý dôsledok snáď ani nie je potrebné ďalej komentovať. Ten druhý vyplýva z toho, že predvoľba 822, ktorú bude ČTC používať pre XCall bude určite zdarma pre volanie z liniek ČTC (čo sú všetky telefónne automaty, drvivá väčšina súkromných pevných liniek a väčšina firemných liniek). Tým pádom nebudú ľudia môcť pristupovať ku konkurenčným službám bezplatnou linkou. To je dôležité pri volaní napr. z automatu (musím mať dve karty, resp. mince a kartu) alebo z cudzieho telefónu (vlastník nemusí súhlasiť).
Nečudoval by som sa, keby existovala dohoda vyššie spomenutých spoločností za účelom odstaviť konkurenciu, ktorá ich oberá o pekné marže zo zahraničných hovorov.
Existujú samozrejme aj iné spôsoby, ako toto zabezpečiť, ale žiaden nie je taký pohodlný ako volanie na 800 číslo.
Myslím, že by bolo dobré zamyslieť sa nad kompetentnosťou ČTÚ v momentálnej podobe (obsadení). Namiesto toho, aby riešil zásadné otázky regulácie telekomunikácií sa utápa v administratívnej praci!
Inak nemám záujmy ani na jednej strane sporu. Jedine snáď ako človek, ktorý občas niekam potrebuje volať a chce mať možnosť výberu...
nemáte pravdu, přepojit vás mohou, mě se to několikrát stalo. Všechno holt neřeší operátoři callcentra. A nepsal jsem, že přepojují, kam chci já, ale kam chtějí (oni!)
Ale to je stejně jedno, 800 123456 není vázáno na jakoukoliv úplatu, takže zcela irelevantní...
Samozřejmě mohou, ale záleží to na konkrétní osobě. Většina nepřepojuje, jelikož to není povoleno a hlavně nato není čas a rozhodně ani nálada.Procesy jsou nastaveny jinak.Co nenajdete v PC , můžete předat akorát dál mailem s kontaktem na danou osobu.Nejenže operátoři na své kůži poznávají tvrdý kapitalismus, ale hlavně jsou pro celý TELECOM nárazníková vlna a výborný fackovací panák!A placení? Vy samozřejmě neplatíte nic. Poplatky za užívání zelených linek platí taén kdo si ji zřídil. Pokud voláte z pevné linky tak 3,50,- , pokud z mobilu 5,50,- / minuta.Hlavně když z cizího krev neteče.
Já nevím, ale pokud volám na 800 123456, tak mi přece neposkytují bezplatné služby - mastná faktura SPT Serecomu každý měsíc je toho jasným důkazem. Poskytují mi pouze službu, za kterou platím určitý díl z měsíčního paušálu (nebo snad ti lidé na infolince nedostávají plat a dělají zadarmo)?
Jinými slovy, pokud by se Telecum vykašlal na bezplatnou linku, jistě bych dostával nižší měsíční faktury - protože by měl nižší náklady.
Nevěřte tomu, že existuje od podnikatelského subjektu něco BEZPLATNĚ. Existuje pouze to, že to zaplatíte nějakou oklikou (platba se jmenuje nějak jinak).
Pokud by se Telecum vykaslal na bezplatnou linku, mel by nizsi naklady, nicmene vam by faktury nemenil a akorat by si zvysil zisk. Jako byste Telekomunisty neznal.
Operátoři na call centru 800 123456 jsou placeni hlavně z toho kolik prodají služeb (isdn atd...), pokud neplní normu prodeje - jdou na hodinu. Tvrdý kapitalismus, že by leckdo zíral. S výší paušálu to nemá žádnou souvislost.
Pokud by se Telecom vykašlal na bezplatnou linku, byly by nižší náklady a faktury by byly nižší - hmmm.
To teda určitě - zřejmě nemáte představu o osmisetstovce. Kdyby nebyla musel by se zvýšit počt míst, kam by lidé mohli přijít osobně - náklady by vzrostly velice rychle. A přibylo by pouze nespokojených zákazníků, kteří by kvůli každé prkotině museli někam dojet (vzít si volno), vystát frontu aby se dozvěděli, že např. dálkové volání je volání mimo kraj.... to by teprve bylo 21.století, že?