Ono je to ale, bohužel pro prodejce, logické, protože podle zákonů na ochranu spotřebitele, které jsou podobné v celé EU, je jediným partnerem pro zákazníka prodejce. To, jestli byl podvedený i prodejce, už zákazníka zajímat nemusí. Bohužel, naši všehoschopní prodejci často dokáží z podobných situací elegantně vybruslit.
Ano, souhlasím ale v tomto případě to zase až tak jednoznačně k tomu nelze přirovnávat. Přeci ten montér toho satelitu není provozovatelem dané služby a navíc sám uživatel souhlasil s podmínkami CS linku/Skylinku při registraci karty a ne s podmínkami montéra satelitu. Je to asi to stejné, jako když si nechám udělat novou kompletní elektroinstalaci v domě a pak zdraží elektřinu a já budu žádat po elektrikáři odškodné za to, že ji zdražili.
Ano, bohužel (pro prodejce) je to tak. Pokud soud rozhodne o použití klamavých praktik a vracení peněz za kartu, peníze bude vracet nepochybně koncový prodejce (nebo montážník). Ten pak bude moci nárokovat nákupní cenu karty po svém dodavateli, atd.
Je to stejné, jako když někdo reklamuje výrobek a ten nelze opravit. Pak musí vrátit zákazníkovi peníze koncový prodejce (přestože za kvalitu prodávaného zboží přímo nemůže) a jak si to vyřeší s dodavatelem/výrobcem je čistě jeho věc. I když to vypadá krutě, má to svoji logiku. Prodejci si líp hlídají čí zboží a služby nabízejí a zda jim obchodovat s nepoctivci za ty komplikace vůbec stojí.