Studie mi připadá poněkud zavádějící. Když se píše, že nejvíce se používá Česká pošta, tak je jasné, že nejvíc stížnosti půjde na Českou Poštu. To ale neznamená, že ČP je horší.
Jinak fingovaný pokus o doručení u České pošty si nejsem tak jistý. Proč jenom Česká pošta? Já se s tímto setkal i u jiných. Netvrdím, že ČP je bez poskvrn, ale takhle to vypadá spíše na cílený pokus diskreditovat poštu. Navíc 96 respondentů je malý vzorek k tomu, aby se mohlo toto tvrdit.
Jeden případ. Už nevím přesně který, zda PPL nebo DPD. Každopádně ráno hovor, že doručí balík. Pak ještě jeden hovor dopoledne, zda jsem dostupný a jak se ke mně dostane. Což značí, že se blíží. Čekám, čekám a prd čekám. Nedorazil. Večer pak koukám na internetu a tam "Adresát nezastižen". Co to má být za kravinu, když ten blb ani nebyl u mého baráku.
Co dělám z domova a přes den bývám doma, ještě se mi nestalo, aby mi pošta řádně dodala zásilku až ke dveřím, lhostejno jestli dopis nebo balík. Opravdu, za celých pět let ještě ani jednou. Pošťaček se u nás za tu dobu přitom vystřídalo několik. Patrně to bude nějaký systémový problém - nebo se jim možná nechce do třetího patra.
Osobně mám problémy i s oněmi dalšími dopravci. Takže je to většinou jako z bláta do louže.
Navíc tohle: http://fiser.blog.idnes.cz/c/161236/Ma-omluva-DPD.html je už legenda.
Spíše je to "se jim možná nechce do třetího patra".
Z mé strany je to pravý opak. Pracuji na dálku, takže pošta je jeden z komunikačních prostředků. A za celou dobu neselhalo. Doporučený dopis dodá přímo do ruky. A pokud nejsem zrovna dostupný, ale doma někdo je, tak to bez problému převezme. A s balíky to také z mé strany není problém. Znám časové rozmezí dodání a vždy je v tuto dobu dodali. A to bez nějakého reptání nebo přiblblého hovoru s navigováním, jak to dělá konkurence.
Vím, že jinde s tím mají problémy a nepopírám to, ale není radno to házet do jednoho pytle. Spíše než systémový problém je to problém místní. Kdyby to bylo celostátní, tak bych s tím měl také problémy, ale nemám.
Tak nevím, ale nedávno měl kolega, co je jinak statický na firmě, dovolenou, a mě uháněl přepravce na mobilu, kdy tam budu, že má pro nás 5 balíku a když to přiveze zpět na depo, tak že má pokutu 50 Kč za každý balík.
Mám pocit, že to bylo DPD, ale ruku do ohně za to nedám. Taky to mohl být někdo, kdo pro ně jen jezdí a na kmenový zaměstnanec. V každém případě měl silnou motivaci balíky předat.
no já mám zkušenost zrovna s ČP ty nejhorší. Záleží teda která pobočka doručuje : místní s dopisy a malými balíčky je (až na dvě vyjímky z desítek nebo stovek doručení) v pohodě (protože není problém tam dojít a doptat se, kde je problém), ale balíky co jsou rozváženy centrálně - mnohokrát se mi stalo, že jsem celý den seděl doma a v podvečer byl ve schránce lístek o nezastižení. Už se ztratil i celý balík a protože to odesílatel neposlal doporučeně, tak mi ČP nakašlala. Ještě že zavedli sledování podle podacího čísla.
S ostatními dopravci, kteří se ozvou na telefon se vždycky domluvím na rozumném časovém intervalu.
ja to mam presne naopak. podle me je to o jedinci ktery dorucuje/postakovi. u me se o zadne fiktivni doruceni nepokousi, prijde zazvoni nebo zavola, navic dostanu od cp sms a email ze mi doruci dnes balik.
zato ppl je asi to nejhorsi co existuje, doruceni mezi 8-16h, wtf? jde to jsme? to aby si lidi vzali dovolenou. s postakem se jednoduse domluvim v kolik, ale typek od ppl me posle do riti. takovou sluzbu at si nechaj navic dnes uz nejsou ani levnejsi ani rychlejsi nez cp.
Bohužel jsou poškozeni i prodejci, protože pokud eshop prochází hodnocením zákazníků na Heurece, tak v případě neoznámení zásilky, nad čímž obchodník nemá kontrolu, uživatel stejně umístí na server negativní hodnocení a Váš těžce získaný certifikát jde k ledu. Ta certifikace je poměrně blbě udělaná a autoři by se měli zamyslet, než jim někdo vypálí rybník. Pokud naštvou dostatečné množství obchodníků, jednou někdo přijde s lepším konceptem.
No většina prodejců pošle nějakou informaci (obvykle mailem) kdy a jakým kanálem byla zásilka odeslána a to včetně čísla zásilky.
Někteří to ovšem nedělají a pak se nemůžou divit, že se to zákazníkům nelíbí. Sice chápu, že tím tak nějak suplují služby dopravců, kteří na to kašlou ale zákazník pak ví, na čí straně je problém.
ano, je to tak. Kolikrát se mi stalo, že jsem byl doma, slyšel jsem jen zastavit auto, pak bouchnout dveře a odjelo. Později jsem zjistil, že mám ve schránce oznámení o nedoručené zásilce. Na tu jsem čekal, protože jsem podle internetu věděl že mi dojde. Mám i dodávací schránu, v té bylo pro změnu oznámení o uloženému dopisu. V jeden den. Balíky a dopisy dodává každé jiná banka, ale toto mě namíchlo. Takže kvůli lenosti pošťáků mám jet extra 5km na poštu? Navíc ne tento den, ale až v pondělí, protože pak teprve to do ručí na ukládací poštu. Na www stránkách pošty je možné si stěžovat, co jsem učinil, ale žádná odpověď mi nepřišla. Když mi šel balík s DPD, tak mi zavolali,nebyl jsem doma, tak jsme se dohodli na předání později, až pojedou zpět. Tomu říkám služba zákazníkovi.