Vlákno názorů k článku Zakládáme e-shop: legislativa a technické zázemí od Rat - To jsou voni! Ku*vi ceny, a pak to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2006 0:33

    Rat (neregistrovaný)
    To jsou voni! Ku*vi ceny, a pak to zapichnou, reklamovat pak zakaznik chodi na "lamparnu", je nas*any a podruhy nakup na Inetu neudela. Kazi tak obchod ostatnim slusnym provozovatelum e-shopu, kteri to delaji jiz nekolik let. Kdyz to neumis delat poradne a slusne, tak di hazet lopatou!
  • 14. 7. 2006 0:10

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    Z AdWords mam desitky objednavek za mesic a to jsem amater... Samozrejme, jde o to, co vlastne prodavate.
  • 13. 7. 2006 23:10

    Jenda3 (neregistrovaný)
    Jasne marketing. Takze mam vlastne ty e-shopy dva :) Jeden je B2C a ma tisicovou navstevu mesicne a generuje obrat v radu tisicikorun (to je ta tragedie - zajimavy ukazatele,neco delam blbe), druhy B2B, ma stovkovou (unikatni ip) navstevnost mesicne a generuje obrat v desetitisicich az pod stovku za mesic. Predplatil jsem si adsence, a zacnu "mrzacit" tento segment trhu, kde je bezna marze 30 a vice procent marzi treba 8-10 procent. Asi to neni dobre protoze tim malo vydelam, kazim segment a omezim zisk konkurence. Usetri zase spotrebitele. Je mi jedno jaky je obrat - letos asi uz pres milion. Jasne - je to nic ale: 1. odpoledne/vecer je pouze 5 hodin casu na praci (rodina ma smulu) 2. divoka one-man show. Ostatni vubec nechapou jak je mozny neco takhle mastit 3. asi rok se ucim porad neco noveho a bude to tak jeste aspon dva-ctyri roky. Potom budu mit siroke manazerske a obchodni zkusenosti a spoustu kontaktu (a nepratel a mozna znicenou rodinu). 4. lepe to neumim. Jedu s minimalnim rizikem, kdykoliv muzu prestat. 5. v pristim roce zrejme zacnu nabizet zarizeni kolem 100 tis. Kč/kus (konkurence bude cca 160 tis./kus). Aby někdo něco koupil, tak musí vidět nějakou historii. Cena většinu nakonec ukolébá. Je to v tom najít mezeru na trhu. Proc to tu pisu? Treba to nekoho zaujme. Nadpis je dulezite zamysleni . V praci od pul osme do pul druhe, od dvou do ctyrech prodej zbozi (B2B), od peti do pul jedenacte vyroba (B2C) ted je 22:48 a jdu spat. Dite dostalo pusu na noc, jinak jsem ho dnes ani nevidel. Realita provozovani eshopu pri zamestnani. Kolik penez stoji tato zkusenost? Jak to bude s oportunitními náklady? Na zadne vysoke se tohle neuci. Tohle je skola zivota. Ucis se/delas to co je potreba. Na ostatni nemas cas.
  • 13. 7. 2006 13:17

    Dusan (neregistrovaný)
    Zrovna u centralnich vysavacu je trosku problem s tim, ze nejde o preprodej krabic, ale o zarizeni s nutnosti odborne instalace vcetne potreby stavebnich uprav. To je pro zacatecnika mimo obor hodne narocne.
  • 13. 7. 2006 12:40

    Jury (neregistrovaný)
    Pokud člověk chce provozovat e-shop musí to dělat na plný úvazek. Nemyslím si že je správné, pokud u toho ještě někdo maká jinde. Já provozuji pro jednu firmu, která mi dodává know-how a zázemí jeden e-shop a je to každodenní piplačka. Měl jsem to štěstí, že jsem dostal tuto příležitost a myslím že se to začíná splácet. I v hluchém období jako jsou prázdniny a dovolené máme zisky. Hlavním důvodem je MARKETING...tam by měly směřovat všechny volné finanční prostředky.

    Pozn: Dvě objednávky jsou opravdu tragédie, doporučuji udělat kompletní analýzu, jinak se v tom utopíte. Mimo jiné do vašich nákladů asi nezapočítáváte oportunitní náklady, jenž by Vám určitě o hodně snížili celkový ekonomický zisk.
  • 13. 7. 2006 12:40

    Jury (neregistrovaný)
    Pokud člověk chce provozovat e-shop musí to dělat na plný úvazek. Nemyslím si že je správné, pokud u toho ještě někdo maká jinde. Já provozuji pro jednu firmu, která mi dodává know-how a zázemí jeden e-shop a je to každodenní piplačka. Měl jsem to štěstí, že jsem dostal tuto příležitost a myslím že se to začíná splácet. I v hluchém období jako jsou prázdniny a dovolené máme zisky. Hlavním důvodem je MARKETING...tam by měly směřovat všechny volné finanční prostředky.

    Pozn: Dvě objednávky jsou opravdu tragédie, doporučuji udělat kompletní analýzu, jinak se v tom utopíte. Mimo jiné do vašich nákladů asi nezapočítáváte oportunitní náklady, jenž by Vám určitě o hodně snížili celkový ekonomický zisk.
  • 13. 7. 2006 8:49

    anonymní
    Ona je každá realizace zajímavý myšlenky dost pracná, ale když se to podaří, odměna je sladká. A stále existuje dost oborů, kde pořádný internetový obchod nefunguje a normální prodej je tragédie, pár neochotných prodejců a předražený zboží. Z poslední doby mě napadají třeba centrální vysavače.
  • 13. 7. 2006 8:40

    jenda3 (neregistrovaný)
    Sám jsem rozjížděl obchod před rokem a po pomalém rozjezdu a boomu před vánocemi jsem nyní na dvou objednávkách za týden a to je docela tragédie. (ještě u toho normálně pracuji - na výdělek to není. Nyní to nepokryje ani náklady)

    Pokud někdo bude chtít rozjet obchod tak asi nejlepší na všem je ta "drzost" začít nabízet to samé co ostatní, třeba i velké firmy a třeba za méně peněz(provizi) pokud je člověk schopný sehnat levného dodavatele.

    Do některých segmentů trhu se dnes asi nemá smysl pouštět, ale jinak při práci není problém (pokud jste on-line celý den) mít IČ a ukrajovat ostatním z koláče z celkového prodeje nějakého zboží. Nemusí se to ani vyplácet, může to být málo nebo hodně v plusu. To je otázka. Za tu zkušenost to stojí.

    Na druhou stranu jak se zboží začne reklamovat a člověku někdo volá do práce, tak to není vůbec zábava. Potom klesá soustředěnost v zaměstnání a celkově člověk se může rozloučit s rodinou a volným časem.

    Na druhou stranu rozvíjí manažerské schopnosti - tedy zpravovat vše sám a musí se naučit jak funguje český internet apod.

    Celkově e-shop při zaměstnání chápu jako one-man show a věřím že pokud se to nepovede třeba mě, tak se prostě to povede někomu jinému. Podívejte se na Ivo Lukačoviče, což není žádný zázrak a ani nikdy nebude, ale byl v dobré době tam kde měl být a i když nebylo jasné kam to vše povede, tak se dal cítit určitý potenciál. Teď už se ty miliony sypou samy, protože to jinak ani nejde.
    Pokud člověk ten potenciál někde cítí, tak by to měl asi zkusit. Prodej výpočetní techniky, mobilů a nevím čeho je asi kravina rozjíždět, ale třeba ty knížky by mohly být dobrý džob. Doufám že to nebude autorovi článku vadit :) Stejně podnikat na netu se rozhodne pouze pár lidí, kteří tento článek ani nepotřebují. Ostatním to nebude z výše uvedených důvodů stát za to nebo to nedotáhou do konce, čímž ovšem sníží úroveň e-shopů obecně, ale bohužel se stím nedá nic dělat...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).