To je samožřejmě nesmysl, pracuji v největším velkoobchodě ve svém oboru v CR a vím, že vypracovat se do několikamilionového obratu lze od nuly. Nebyli byste první...
Ja musim souhlasit s nim. Staci k tomu jednoducha uvaha - novy eshop bude bud:
a) mrtvy a nikdo tam nebude nekupovat
b) najde skulinku na trhu a pak pomerne rychle bude (diky dobirkam) v jednu chvili "na ceste" zbozi za vice nez 100.000.
... mno myslím, že v tomhle bude problém do budoucna ... I mall.cz dostane konkurenci velkých řetězců (v elektronice už se to děje = datart.cz, electroworld.cz ..) a v klasickém retailu si za chvíli rozmyslí své eshopíčky firmy jako Tesco, Ahold .. Pak vše bude o maržích a objemech ....
Těžko jako maličký budete dostávat stejné nákupní ceny jako tyto řetězce. Vrhnout se tedy na zboží, které je "standardní" je do budoucna trochu blbost a výklenku si ti velcí velmi brzo všimnou. Pak jediná strategie, která mě napadá je vlastní prodej firmy. Moc bych se nedivil, kdyby i takový mall.cz byl koupen.
Pan Němec možná rozumí SEO, ale v jiných oblastech by měl trochu přemýšlet, než něco napíše... proč statisíce? Proč ne hned desítky miliónů? Tyhle rady jsou k ničemu
Dovolím si nesouhlasit. Sám jsem rozjížděl e-shop před rokem opravdu na koleně, s minimálními náklady (pokud nepočítám svoji práci) a po roce provozu mohu říct, že se daří poměrně dobře. Opravdu hodně záleží na oboru, ve kterém e-shop podniká. Z toho pak vyplývá logistika, sklady, propagace atd. Samozřejmě je potřeba také vzít v úvahu, jestli má e-shop uživit jednotlivce nebo velkou firmu.
záleží, co si pod pojmem e-shop představujete. Samozřejmě se pokusit z domova začít konkurovat Mall.cz je trochu pošetilost, ale najít správný tržní výklenek, kterému se nikdo jiný u nás nevěnuje, je pořád ještě dost možné. A i v oborech, které už jiní prodejci obsadili, je stále možné najít naprosto otřesné e-shopy, u kterých lidé nakupijí prostě jen proto, že nemají jinou možnost.
Samozřejmě záleží na maržích a typu zboží, ale s trochou štěstí a hlavně s velkou porcí nasazení, studia reality internetu a ochotou se učit za pochodu se dá úspěný obchod, který jednotlivce uživí po celý rok, vybudovat za cenu v rádu desetitsíců a do roka je výdělečný.
Pokud dnes nemáte statisíce korun, nebo ideálně miliony, nemá cenu se do e-shopu pouštět. Jinak to budou vyhozené peníze. Konkurence je stále náročnější.