Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 5 [t.j. mnoho údajů jako sídlo, IČ atd., ale i název a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb či náklady na dodání - pozn. autora komentáře], činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.Zejména je zajímavá možnost vrátit něco do tří měsíců proto, že v e-shopu nebyla po tuto dobu uvedena hlavní charakteristika zboží :-) Žádný zákon ale tento termín nedefinuje.
"...v tom případě ale budete muset znát váhu zboží, které prodáváte, neboť ceník poštovného je pro tuzemské zásilky postaven na váze zásilek, uvést v e-shopu formulku, že "k zásilce bude připočteno poštovné podle tarifů České pošty" je řešení, které mnoho zákazníků odradí" -nebere v úvahu existenci zákona, který jasně požaduje znát náklady na dodání. Bohužel naše zákony vykládá zejména soud a to ještě každý jinak ;-), ale težko tvůrci zákona mysleli uvedení informace, že cena bude taková, kolik je poštovné na poště. Ani zákazník totiž nemusí vědět, odkud zboží bude posláno, jakou konkrétní službu pošty využijete a kolik zboží váží (ale i hmotnost zboží byste měl dle zákona uvádět, tam, kde to má smysl)
Eruditus.cz si váží důvěry Vás, svých klientů, a chrání Vaše data před zneužitím – v našem internetovém knihkupectví je dodržován zákon číslo 101/200 Sb. o ochraně osobních údajů a informací, Vaše důvěrné údaje nebudou poskytnuty dalším stranám, slouží jen pro komunikaci s Vámi a pro vyřízení Vašich objednávek.Jako registrovaný klient knihkupectví Eruditus.cz budete moci editovat své osobní údaje (kontakty, objednávací a zasílací adresu), budete mít možnost prohlížet si historii svých objednávek (budete moci sledovat, které z nich jsou již "vyřízené" a které na "vyřízení" teprve čekají), spotřebitelem fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službamiNěkdy se to vysvětluje tak, že spotřebitel je ten, u koho zboží končí a kdo jej "spotřebovává". Podnikatel tedy není spotřebitel, pokud zboží kupuje na další zpracování či přeprodej, ale mohl by (podotýkám, že to ale není vždy a všude) být jako spotřebitel např. pokud si koupí fax do kanceláře pro účely podnikání. Naše zákony vyžadují dvouletou záruku při obchodech B2C, ale B2B se může řídit ObchZ a nikoliv ObčZ a tam už může být záruka kratší a vracení zboží do 14 dnů neplatí. Obecně e-shopy fungují na základě ObčZ a pracují s termínem spotřebitel. Aby se eshop kryl pro případ prodeje podnikatelům, měl by mít pro podnikatele jiné nákupní řády a podmínky, které upravují B2B vztahy. B2B vztahy jsou méně sešněrované zákony a více smluvně volné.
Moc mailu, je to otrava. Jako zakaznika by me to stvalo.
No mě by právě zase spíš štvalo volání (a cpaní peněz do chřtánu operátora, antož u emailu si nemůžete být jistý, že jej si někdo neodloží na vhodnější dobu [po obědě, dovolené, ramadánu, etc]) od čerta k ďáblu a pracné zjišťování toho čísla...
A stále zde zůstává ještě jedna možnost - v tom mailu potvrzujícím "odeslání" zboží může být zmínka (+odkaz), že na webu prodejce po přihlášení zákazníka do systému v přehledu objednávek bude v nejbližší době dostupné i to podací číslo (což ale předpokládá, že tam opravdu v nejkratší možné době bude, že)...
Obávám se, že dokud to nepůjde s poštou zautomatizovat, tak nebude.
Koukal jsem, že pošta podporuje předání údajů o zásilkách odesílatelem v elektronické podobě (čili předpokládám, že půjde o jakousi obdobu podacích lístků/archů) - tudyma by to řešit nešlo? Oni ten soubor, doplněný o podací údaje nevrací?
mimochodem maily nemůžete odkládat "po obědě, dovolené, ramadánu, etc", je třeba je vyřizovat ihned.
WTZ, ale vědí to třeba v linuxexpes, kam jsem před tydnem posilal reklamační email a dodnes nulova reakce, nebo kdekoli jinde...? Aneb: jedna věc je teorie a druha věc je $Titulek...
Příjde mi lepší mít veškeré informace hned po ruce (a je mi jedno, jak to dodavatel vyřeší, to je jeho starost), než se o ně doprošovat, ale uznávám, že to je pouze věc názoru...