Vlákno názorů k článku Zakládáme e-shop: vedení agendy, praktický provoz od Martin - jo - presne tak. nemam cas na zjistovani...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 8. 2006 8:00

    Martin (neregistrovaný)
    jo - presne tak. nemam cas na zjistovani co vsechno je potreba. je treba valit business a valit business a furt to valit. na chyby upozorni zakaznici nebo lidi jako Vy. Takze dikes.
  • 6. 8. 2006 3:04

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    Otazka ale je, jestli ono

    > Podá-li spotřebitel objednávku prostřednictvím
    > některého prostředku komunikace na dálku, je
    > dodavatel povinen prostřednictvím některého
    > prostředku komunikace na dálku neprodleně
    > potvrdit její obdržení

    neni mozne chapat jako: zakaznik si objednal produkty pomoci webu (= serie zobrazeni www stranek) a objednavka mu tak muze byt potvrzena pomoci webu (= zobrazeni www stranky s "jo, objednavka byla dokonceka, kamo"). To je snad na vsech eshopech a pro ucely diskuze o eshopech se o tom jako o potvrzeni nemluvi.

    Jinymi slovy: web je prostredek komunikace, ne?
  • 6. 8. 2006 10:19

    stoural (neregistrovaný)
    Spravne. Shrnuti objednavky po odeslani lze povazovat za jeji potvrzeni.
  • 6. 8. 2006 16:13

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    Tim padem je jedina konkretni pripominka od id Libor Nováček k nekorektnosti clanku razem bezpredmetna.
  • 4. 8. 2006 10:17

    Divi (neregistrovaný)
    neexistuje v těch podmínkách také nutnost zákazníka informovat o možnosti vrácení zboží při nákupu mimo provozovnu? Nebo je tato povinnost jen obecně vztažena, že tatoinfomrace musí být uvedena na webu eshopu?


    autora článku bych se zeptal, zda by nešlo napsat i nějakou část se zkušenostmi s přepravními firmami. Od určitého objemu zásilek je totiž chození na poštu a stání ve frontě zoufale neefektivní.
  • 4. 8. 2006 11:22

    J (neregistrovaný)
    V zakone je jen, ze zakaznik musi byt informovan. Pokud neni, lhuta se prodluzuje.

    Je tudiz v zajmu prodejce aby informace byla pokud mozno vsude, v opacnem pripade se vystavuje moznosti, ze mu bude naprosto v souladu se zakonem prodany vyrobek vracen trebas po mesici nebo pozdeji.

    Co se posty tyce, od jisteho objemu muzete mit s postou individualni smlouvu => zadne fronty, posta si sama prijede baliky vyzvednout(a jeste to muze byt levnejsi).
  • 4. 8. 2006 14:47

    Libor Nováček
    ObčZ říká:

    Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 5 [t.j. mnoho údajů jako sídlo, IČ atd., ale i název a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb či náklady na dodání - pozn. autora komentáře], činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.
    Zejména je zajímavá možnost vrátit něco do tří měsíců proto, že v e-shopu nebyla po tuto dobu uvedena hlavní charakteristika zboží :-) Žádný zákon ale tento termín nedefinuje.
  • 4. 8. 2006 10:17

    Divi (neregistrovaný)
    neexistuje v těch podmínkách také nutnost zákazníka informovat o možnosti vrácení zboží při nákupu mimo provozovnu? Nebo je tato povinnost jen obecně vztažena, že tatoinfomrace musí být uvedena na webu eshopu?


    autora článku bych se zeptal, zda by nešlo napsat i nějakou část se zkušenostmi s přepravními firmami. Od určitého objemu zásilek je totiž chození na poštu a stání ve frontě zoufale neefektivní.
  • 4. 8. 2006 10:59

    anonymní
    5.9 zadny velky obchod nesplnuje. Jsem zvedavy, kdy zacne APEK odebirat certifikace pro Mall, Kasu atd. :-)

    Tyto obchody vetsinu sortimentu nemaji skladem, teprve je po objednani zakaznikem poptavaji u dodavatelu. O tom, zda bude dodano tento tyden nebo za dva mesice, v okamziku odesilani automatickeho potvrzeni nemaji casto paru.

    Takze pane APEK, co s tim udelate?
  • 4. 8. 2006 18:06

    karel (neregistrovaný)
    Ano nemají. Sklady nedrží proto, aby mohli být levnější. A to je taky to, proč tam rád nakupujete, ne?
    Mimochodem APEK je jen taková maličká organizička, s mizivým počtem obchodů. Prostě se někdo rozhodl, že bude vydělávat na tom, že o někom potvrdí to, co zákazníci stejně vědí. (A nedávno se rozhodli, že budou vybírat od všech, tak zrušili dobrovolné bezplatné členství.)
    Nakonec zjistíte, že problémy jsou (nebo taky nejsou) naprosto stejné s obchody s APEK i bez.
    Mnohem cennější je pro obchod, jak se o něm píše v diskuzích...
  • 8. 8. 2006 20:02

    kwak (neregistrovaný)
    Kouzlo eshopu spočívá v tom co se zákazníkům líbí = široká nabídka zboží, v zajímavé cenové relaci. Na straně druhé, nelze klást za vinu provozovatelům eshopu, že nejsou schopni stanovit lhůtu dodání, jelikož výrobci to odmítají garantovat. pro obchodníka je triviální parametr doplnit dodací lhůtu...
  • 8. 8. 2006 22:28

    karel (neregistrovaný)
    Tak nějak to je. Ne, že by obchodník nechtěl. Ale často se stává, že zboží, dostupné běžně do druhého dne, najednou není třeba měsíc....
  • 6. 8. 2006 3:07

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    >> Takze pane APEK, co s tim udelate?

    Tak logicka vec by byla ten "nesmyslny" bod 5.9 zrusit.
  • 4. 8. 2006 13:53

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    Pane Nováčku,

    děkuji za upřesnění ohledně povinnosti potvrzení objednávek a za názor na odbornost či neodbornost textu...

    Co se týče toho, že náš eshop nedodržuje zákony, pokud bych si vzal váš číslovaný seznam:

    5.1. identifikaci dodavatele,
    5.2. identifikaci spotřebitele,
    5.3. unikátní identifikační číslo objednávky,
    5.4. datum a čas uskutečnění objednávky,
    5.5. název zboží, jeho objednané množství, jednotkovou cenu zboží, celkovou cenu zboží,
    5.6. způsoby dopravy a platby, které si spotřebitel vybral,
    5.7. cenu balného, dopravy/doručení (vč. uvedení typu) či dalších účtovaných poplatků,
    5.8. celkovou cenu objednávky, kterou spotřebitel zaplatí,
    5.9 informace o dodací lhůtě, ve které bude zboží připraveno k přepravě/odeslání.

    porušujeme pouze bod 5.9... asi jako každý

    Pokud porušujeme zákony někde přímo na webu, nevím kde.
  • 4. 8. 2006 14:27

    Libor Nováček
    Body, které citujete, nejsou zákon, ale pravidla APEKu, která v některých částech ze zákonů vyhcházejí. Měl jsem na mysli úplně jiné části ObčZ pro obchody na dálku, které nedodržuje možná 95 % shopů. Trestný čin to není a činit z toho závěry a penalizovat může jedině ČOI [+ zákazníci, kteří se takovým shopům vyhnou obloukem]. Pravidla chrání zákazníky a umožňují jim bezpečné nakupování, na druhou stranu jsou přísná pro prodejce, ale takoví prodejci, kteří znají všechny relevantní zákony, by s aplikací pravidel neměli mít problémy.

    Co např. "4) Při jednání prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku musí být spotřebiteli s dostatečným předstihem před uzavřením smlouvy poskytnuty zejména tyto informace: ... g) náklady na použití komunikačních prostředků na dálku"? Je tam i bod "d) náklady na dodání" - takže Vaše úvaha v článku
    "...v tom případě ale budete muset znát váhu zboží, které prodáváte, neboť ceník poštovného je pro tuzemské zásilky postaven na váze zásilek, uvést v e-shopu formulku, že "k zásilce bude připočteno poštovné podle tarifů České pošty" je řešení, které mnoho zákazníků odradí" -
    nebere v úvahu existenci zákona, který jasně požaduje znát náklady na dodání. Bohužel naše zákony vykládá zejména soud a to ještě každý jinak ;-), ale težko tvůrci zákona mysleli uvedení informace, že cena bude taková, kolik je poštovné na poště. Ani zákazník totiž nemusí vědět, odkud zboží bude posláno, jakou konkrétní službu pošty využijete a kolik zboží váží (ale i hmotnost zboží byste měl dle zákona uvádět, tam, kde to má smysl)

    Popisujete zacházení s osobními udaji, např.
    Eruditus.cz si váží důvěry Vás, svých klientů, a chrání Vaše data před zneužitím – v našem internetovém knihkupectví je dodržován zákon číslo 101/200 Sb. o ochraně osobních údajů a informací, Vaše důvěrné údaje nebudou poskytnuty dalším stranám, slouží jen pro komunikaci s Vámi a pro vyřízení Vašich objednávek.
    Jako registrovaný klient knihkupectví Eruditus.cz budete moci editovat své osobní údaje (kontakty, objednávací a zasílací adresu), budete mít možnost prohlížet si historii svých objednávek (budete moci sledovat, které z nich jsou již "vyřízené" a které na "vyřízení" teprve čekají),
    Ale na ÚOOU jsem nanašel (podle jména nebo IČ), že byste byl ke zpracování osobních údajů registrován!

    Tady, bohužel, existuje hodně obchodů, které registraci nemají a podle části právníků údaje zpracovávají, podle druhé části nikoliv.
  • 4. 8. 2006 14:54

    Karel (neregistrovaný)
    a jeje, zase jeden horlivej obránce hamburgerožroutů:)

    No nic :
    1) "náklady na použití komunikačních prostředků na dálku"
    to pro eshop neplatí neb žádné náklady vynucené dodavatelem neexistují. To platí pro případ objednávání například telefonicky přes různé audiotextové služby.

    2) "náklady na dodání"
    Pokud bude uvedeno že podle tarifů pošty s odkazem na ceník je podle mne splněno. Osobně se spíše především kvůli obrovské pracnosti s účetním párováním plateb poštovného přikláním k sice o 19% dražší ale jasné a pevné sazbě podle pevně daných kritériií objednávky (cena,váha)

    3) 101/200 Sb. vám umožňuje vést evidenci zákazníků bez registrace u ÚOOU. Dokonce je smíte i bez jejich explicitního souhlasu oslovit svým vlastním obchodním sdělením. (musíte je samozřejmě vyřadit při odmítnutí a musí být jak další posílání odmítnout)
  • 4. 8. 2006 15:16

    anonymní
    ad 3) - dodejmě, že to obchodní sdělení je novinka teď od 1.8.2006. Můžete, prosím, popsat s odkazy na zákon, jak zpracovávat bez registrace údaje? Jaký smysl by pak registrace měla?

    ad 1) tak se uvede, že žádné další náklady na použití komunikačních prostředků na dálku, kromě nákladů za běžné připojení uživatele k internetu, nevznikají. Zákon to ale vyžaduje, neděla výjimku pro internet (nakonec internet resp. objednávky přes www stránky přímo v zákoně nefigurují) :-)

    ad 2) neumět aplikací e-shopu vypočítat poštovné znamená, že asi jinak než dobírkou v takovém obchodě nenakoupíme. Nebo si mám přičíst k ceně zboží poštovné z webu pošty a sečtenou částku poslat e-shopu na účet? ;-)
  • 4. 8. 2006 15:28

    Karel (neregistrovaný)
    > Můžete, prosím, popsat s odkazy na zákon

    Nemám čas to teď přesně vyhledávat, ale jde o obchodní evidenci zákazníků, tedy lidí, kteří si někdy něco objednali nebo koupili. Samozřejmě je třeba dodat, že smíte vést jen údaje nezbytně nutné k obchodnímu styku a databázi jen k těmto účelům užívat.
  • 4. 8. 2006 17:03

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    Máte pravdu v jedné věci, a to zcela určitě - konkrétně náš eshop registrovaný správce osobních údajů není (a je třeba chybu napravit), a to z prosté nevědomosti - myslím, že právě tady by bylo pole působnosti pro APEK - na jeho webu by možná stálo za to, zveřejňovat, jak dostát zákonům apod. (já to tam nenašel), pak bude APEK určitě užitečný každému obchodníkovi... mimochodem, podle ičo či jména jsem mezi registrovanými správci osobních údajů nenalezl třeba ani Vltava Stories (přitom mají na webu právní doložku) či Eurocomm (Kasa.cz, též se chlubí právní doložkou) - bál byste se tam přesto nakoupit? Upřímně řečeno, mnoho eshopů, certifikovaných APEKEM, není v registru správců: jen namátkou - NetCommerce (Digipoint), již zmínění Vltava a Kasa apod.

    Co se týče nákladů na dopravu - v článku není popisována naše praxe, pokud byste se proklikal objednávkou k její rekapitulaci, viděl byste, že zákazník má konkrétně u nás před definitivním odesláním objednávky vypsáno vše, co bude platit, včetně dopravy...
  • 8. 8. 2006 4:45

    kwak (neregistrovaný)
    Konečně někdo, kdo se orientuje.
    Úvodem - Jsem provozovatle elektronického obchodu a bez ohledu na kvalitu článku, která je mimochodem velmi slabá beru tuto debatu za velmi potřebnou. Podle mne jde autorovi o rozpoutání diskuse a na základě prezentovaných zkušeností chce poladit nedostatky svého eshopu :-)
    K věci: Často zmiňovaný APEK považovaný za záruku kvality neberu vůbec za nic směrodatného. Podle mne to je bublina, která vyjma zaplacení členského příspěvku nenaplňuje své poslání. Důkaz? Určitě by se nemohlo stát, že například řada certifikovaných provozovatelů elektronických obchodů nemá ani živnost na maloobchod provozovaný mimo řádné provozovny. Například certifikovaný provozovatel obchodu na stránkách APEK, hned druhý provozovatel na seznamu firma: AAAMOBIL, s.r.o. která se zaklíná svým důrazem na internetový prodej nevlastní ani živnost pro maloobchod provozovaný mimo řádné provozovny, viz jejich rejstřík: http://www.justice.cz IČ: 26796953 ..a takhle můžeme pokračovat dál a dál.. Toto nepíšu pro to, abych zmíněnou firmu udával, ale z důvodu, že sám jsem za aktivity provozované na internetu dostal od ŽÚ pokutu ve výši desítek tisíc korun, přičemž půlroční obrat obchodu byl cca 23.000,- Kč a vlastním maloobchodní a velkoobchodní kamennou provozovnu. Předmětem kontroly nebylo udání na špatné služby, ale normální nevinná běžná kontrola ŽÚ. Rád bych na základě mých nedávných zkušeností upozornil na to, že úředníci byli přímo lační po tom, aby něco našli a tak když v mém pidipodniku našli jen ohlodané kosti, tak si vybrali aktivity, které jsme vlastně jen testovali, jelikož náš sortiment není moc vhodný pro prodej na internetu. Neexistence potřebného živnostenského oprávnění byla samozřejmě dostatečným důvodem k zahájení správního řízení. Sice jsem se odvolal, ale asi to nebude k ničemu.
  • 8. 8. 2006 5:04

    kwak (neregistrovaný)
    - Uvádění možnosti vracení zboží bez udání důvodu.
    - Jen obchodník hlupák na tuto povinnost zákazníka neupozorní, protože pokud obchodní podmínky toto sdělení neobsahují, automaticky se tato lhůta prodlužuje na 1 nebo dokonce 2 měcíce?, takže proč by si obchodník měl tuto lhůtu svojí blbostí prodlužovat? Nespokojený zákazník bude stejně trvat na vrácení. Horší varianta je, že zboží třeba nějaký hajzlík poškodí a je to.
    Široký sortoment eshopů, výrazně převyšující možnosti velkoplošných prodejen se může stát pro eshopy problémem. Hrozím se například toho, až si lidé zvyknou testovat zboží přes zásilkové obchody pěkně v klidu a teple domova. Těch pár kaček za poštovné se jim jistě vyplatí. Co se harancovat do supermarketu jak se to hloupě dělá dnes... Pak se karta obrátí. Velké procento vráceného zboží, může výhody nákupu po internetu výrazně poškodit, jelikož široký sortiment sice dosahuje obrat, ale vyjma několika položek nejobrátkovějšího topic zboží se většina tak často netočí a vrácené zboží může být pro svoji vyjímečnost a rychlou změnu modelů (každý půlrok) už dokonce neprodejné. Jak říkám v ten okamžik se z takového zboží stal pěkně zabalený, netříděný šrot. Nevím jak velkým problémem je pro velké eshopy vracení zboží které se již neprodá, ale myslím, že vývoj půjde touto cestou..

    Osobně mě chybí nějaké zájmové sdružení zásilkových prodejců, které by nastavilo vyvážená práva obchodníka a zákazníka. Myslím, že není správné to, aby zákazník mohl jednostranně odstoupit od smlouvy, kdy zboží splňuje uvedené vlastnosti. Pro zákazníka smlouva po internetu nemá závazný charakter, ale pro obchodníka ano.
  • 8. 8. 2006 11:27

    karel (neregistrovaný)
    Právě jsem domluvil s ŽÚ (Černošice) a pokud máte ŽL k Obchodní činnost - nákup a prodej zboží, je to OK a nepotřebujete v článku jmenovaný pro maloobchod provozovaný mimo řádné provozovny...
  • 8. 8. 2006 11:54

    karel (neregistrovaný)
    Právě jsem domluvil s ÚOOÚ. :-)
    Podle jejich vyjádření se při provozování internetového obchodu nemusíte registrovat.
    Jste povinni vést agendu podle daňových a účetních zákonů.
    A dodržovat zákon 101/2000 (ne 200 jak se tu úpíše...)
  • 8. 8. 2006 12:04

    anonymní
    Pokud ale chceš pak zákazníky čas od času obeslat nějakým emailem s nějakou nabíkou nebo i poštou jim něco zaslat, i když k tomu dal zákazník souhlas, tak musíš toto oznámení podat.
  • 8. 8. 2006 12:03

    anonymní
    Já udělal totéž v Jablonci a v Turnově a bylo mně řečeno, že je to potřeba, takže se jen potvrzuje, že co úředník to jiný výklad a pak záleží na jakého zrovna narazíte při kontrole.
  • 8. 8. 2006 20:09

    kwak (neregistrovaný)
    ...a dají Vám to ï písemně? Pokud ano, kontaktujte mne na mailu: regedit@atlas.cz moje správní řízení není doposud ukončeno a hájil jsem se mimo jíné i tím, že vyjma registrace za 1000,- Kč se na mých aktivitácj ani kvalifikačních požadavcích nic nezměnilo. Spadám pod ŽÚ Brno Město, kde Brno přímo vyniká debilitou a úřednickou švejkovitostí která má snad původ ve vazbách na nedaleké jižní sousedy, kteří jsou svým vztahem k moci úřadu pověstní. ...chce se mi věřit, že v naší dokonalé společnosti je nedostatek jiných témat..
  • 8. 8. 2006 5:05

    kwak (neregistrovaný)
    Zajímalo by mne, zda se podmínky prodeje po internetu na vrácení zboží vztahuje i na velkoobchod = zboží bylo prodáno firmě, nikoli koncovému zákazníkovi
    Dále by mne zajímalo, zda osobní odběr je maloobchodní nákup v kamenné prodejně a zda se tím prodej po internetu změnil na běžný maoobchodní prodej.
  • 8. 8. 2006 8:02

    Libor Nováček
    Např. v ObčZ se hovoří o spotřebiteli . Podle Zákona na ochranu spotřebitele 634/1992 Sb. je
    spotřebitelem fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami
    Někdy se to vysvětluje tak, že spotřebitel je ten, u koho zboží končí a kdo jej "spotřebovává". Podnikatel tedy není spotřebitel, pokud zboží kupuje na další zpracování či přeprodej, ale mohl by (podotýkám, že to ale není vždy a všude) být jako spotřebitel např. pokud si koupí fax do kanceláře pro účely podnikání. Naše zákony vyžadují dvouletou záruku při obchodech B2C, ale B2B se může řídit ObchZ a nikoliv ObčZ a tam už může být záruka kratší a vracení zboží do 14 dnů neplatí. Obecně e-shopy fungují na základě ObčZ a pracují s termínem spotřebitel. Aby se eshop kryl pro případ prodeje podnikatelům, měl by mít pro podnikatele jiné nákupní řády a podmínky, které upravují B2B vztahy. B2B vztahy jsou méně sešněrované zákony a více smluvně volné.
  • 8. 8. 2006 20:26

    kwak (neregistrovaný)
    ale jak mám zjistit, zda zboží které bylo prodáno firmě bylo, či nebylo využito k další podnikatelské činnosti či vlastní spotřebě? Zboží v eshopu je prodáváno s obchodní slevou a potažmo to můžeme považovat za slevu určenou pro další prodej. Prodávající nemá za povinnost (vyjma asi specifických případů zbraní, léků a podobně) zkoumat k jakému účelu je zboží nakupováno. Položím zkušební otázku: Jaké záruky na zboží poskytuje Makro? pro koncáky 2 roky, nebo pro obchodníky 1/2 roku?
  • 8. 8. 2006 21:11

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    Milý kwaku, autor "velmi slabého článku" (děkuji za uznání) Vám možná poradí - to, že obchodujete s firmou poznáte velice snadno - zadá do objednávky své fakturační údaje (tj. IČ a v případě plátcovství DPH i DIČ). Jak prosté, že...
  • 9. 8. 2006 5:34

    kwak (neregistrovaný)
    Vám je jasné že to takto poznám. Sami v našem eshopu chceme zavést rules s touto podmínkou: jakmile je uveden název firmy třeba AAA žumpy, nebo si fyzická osoba (Josef Šumfrle) vyplní alespoň IČ, tak jde o případ b2b a na něj se nevztahují obchodní podmínky vyžadované občanským zákoníkem. Po uvedení takové registrace, by třeba uživatel mohl dostat další automatickou slevu (kterou nedostane ani v Makru). Jenže v případě tohoto vlákna šlo o to, že jeden diskutující trefně uvedl, že i firma může být konečný spotřebitel a v tom případě by se i na ně zřejmě v těchto případech měl vztahovat občan (občanský zákoník). No, babo raď.. Já si myslím že ne = jde o velkoobchod. Na straně druhé, řada maloobchodníkům ve své kamenné prodejně (třeba drogerie) prodá firmě, něco třeba k dalšímu prodeji (sádru), ale nemusí kvůli tomu mít živnostenský list na velkoobchod. Možná se smějete nebo divíte co s tímto blbnu, ale po mě se podobným způsobem vozil ŽÚ cca před měsícem a za velmi podobnou věc mě vyměřili flastra v řádech desítek tisíců. Pro zajímavost, po návštěvě úředníků ŽÚ jsem si zaregistroval dalších 7 živností a to se jen zabývám nákupem a prodejem zboží. Znovu opakuji, nepřišli na udání, nebo z důvodu nespokojenosti zákazníka. Spíše naopak můj podnik prakticky neinzerujeme a lidé do našeho zapadákova kdesi v cikánské čtvrti chodí na doporučení našich zákazníků a i na maloobchodní prodej koncovým zákazníkům automaticky bez ptaní (kupodivu) vystavujeme daňové doklady.
    Jinak chápu, že autor je po takové pochvale uražen, ale ať se Vám to líbí nebo ne, obsahově to je celkem bída, která alespoň s praxí mého eshopu nemá mnoho společného. A to v našem eshopu nemáme nijak velký obrat. Myslím že Vám chybí pravá obchodní praxe ale třeba se mýlím. Na straně druhé, věcná diskuse, která otevře možnost řešení řady problémů jak ze strany zákazníků, tak ze strany prodejců je nepochybně potřebná. Pokud Vás zajímá kontakt na naši aplikaci, která má řadu vyjímečných uživatelských funkcí které jdou za rámec eshopu tak mě napište na mail: regedit@atlas.cz aby to zde nebylo bráno jako reklama.
  • 9. 8. 2006 5:41

    kwak (neregistrovaný)
    Řeč navíc nebyla o tom, zda prodávám firmě, ale o tom, zda je firmou zboží použito ke spotřebě, či nakoupenou věc prodají dál. Takhle se ale nikam nedostanem. Podle mne je jednoznačný rozdím v prodeji firmě a koncákovi a z tohoto pohledu by se mělo k prodeji na internetu také přistupovat.
  • 8. 8. 2006 22:26

    karel (neregistrovaný)
    Dejte mu tam o 10,- Kč větší slevu pokud přistoupí na smlouvu podle obchodního zákoníku. Uvidíte co budete mít "obchodníků". :-)

    Jinak Makro podle obchodního zákoníku, ale individuálně. I pro obchodníky nemusí být záruka pouze 1/2 roku. Ostatně pokud se předpokládá další prodej, nikdo si nedovolí obchodníkovi nepokrýt záruku pro konc. zákazníka.
  • 4. 8. 2006 7:45

    Libor Nováček
    V úvodu dnešního dílu píše autor o potvrzení objednávky, že je dobré to udělat, nebo jinak zákazník půjde nakoupit jinam ("...může se stát (a většinou se stane), že zákazník, kterému objednávku nepotvrdíte, půjde nakoupit jinam...").

    Jenže potvrzení objednávky je jednou ze zákonem stanovených povinností, které se e-shopů týkají! Konkrétně Občanský zákoník (č. 40/1964 Sb. v platném znění), Hlava pátá (Spotřebitelské smlouvy), uvádí, cituji: "(5) Podá-li spotřebitel objednávku prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku, je dodavatel povinen prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku neprodleně potvrdit její obdržení; to neplatí při uzavírání smlouvy výlučně výměnou elektronické pošty nebo obdobnou individuální komunikací. Objednávka a potvrzení jejího obdržení jsou považovány za doručené, pokud se s nimi strany, jimž byly určeny, mohou seznámit."

    Článek mi nepřijde odborný, jak by se na Lupu slušelo. Autor má e-shop a o něm nám tu v seriálu vypráví. Po prohlídce e-shopu ale vidím, že provozovatel e-shopu zákony v několika bodech nedodržuje! [já vím, že nejsem soudce]. Abychom zde předešli válkám, prozradím na sebe, že jsem připravoval poslední pravidla pro certifikace obchodů pro APEK (Asociace pro elektronickou komerci) a to právě i na základě rozboru příslušných zákonů, týkajících se obchodování na dálku, které také nejsou dokonalé, ale jsou to zákony a měly by se dodržovat (přestože některá ustanovení v nich jsou opravdu dost zvláštní, ale často pro jejich splnění stačí vymyslet a umístit na stránky e-shopu krátký text). Mimochodem, obchody certifikované APEKem se zavazují, že v potvrzení objednávky musí být:

    5.1. identifikaci dodavatele,
    5.2. identifikaci spotřebitele,
    5.3. unikátní identifikační číslo objednávky,
    5.4. datum a čas uskutečnění objednávky,
    5.5. název zboží, jeho objednané množství, jednotkovou cenu zboží, celkovou cenu zboží,
    5.6. způsoby dopravy a platby, které si spotřebitel vybral,
    5.7. cenu balného, dopravy/doručení (vč. uvedení typu) či dalších účtovaných poplatků,
    5.8. celkovou cenu objednávky, kterou spotřebitel zaplatí,
    5.9 informace o dodací lhůtě, ve které bude zboží připraveno k přepravě/odeslání.

    Pro nakupujícího, který projde procesem nákupu pouhým zobrazováním pomíjivých www stránek je totiž takové následné potvrzení často jediným důkazem pro případné spory, co a za kolik že si vůbec od koho objednal.

    Pro e-shop je pak splnění všech zákonných povinností docela náročné, neboť legislativa zavedením paragrafů pro obchody na dálku do Občanského zákoníku přitvrdila. Mnoho malých i středních e-shopů dodnes žije v nevědomosti, možná i proto, že zřizovatelé si vůbec nepřipouštějí nějaké zákonné rámce při jejich provozu a nenahlížejí do zákonů, ale chodí pro inspiraci jen do e-shopů konkurence.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).