Vlákno názorů k článku Zakládáme e-shop: vedení agendy, praktický provoz od Petr - Vycerpavajici prispevek. Rekl bych, ze je v nem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 8. 2006 13:13

    Petr (neregistrovaný)
    Vycerpavajici prispevek. Rekl bych, ze je v nem vice praktickych informaci nez v samotnem clanku (nicmene ani ten nebyl tentokrate tak spatny :) Kazdopadne diky
  • 4. 8. 2006 15:16

    Divi (neregistrovaný)
    jak potom řešit sazbu DPH u dopravného, pokud je v balíku zboží jak se sazbou 5, tak 19 procent?
  • 7. 8. 2006 14:44

    Ferda (neregistrovaný)
    I k tomu jeste dodam >

    1) nastesti jsem nemel tu cest, parkrat prislo Ccko vyplnene na poste, ale to byly jen jednotlive pripady. Cislo na balik pisu jen v pripade, kdy se jedna o obch. balik, kde je to soucasti te nalepky.

    2) vy se mate :) nase "mala" posta (6 prepazek, 1 na baliky, 3 na duchodce) mi zcela odmitla vyjit vstric, u vedouci posty jsem se vzdy citil jak nejvetsi kreten (preci NENI mozne, ze by mi balik sel DELE JAK JEDEN DEN, to se preci NIKOMU nedeje (pote co jsem reklamoval, ze zakaznikovi sel balik na vzdalenost 34km cely JEDEN TYDEN) a podobne), dohoda ohledne vetsiho mnozstvi baliku byla nerealna (ani ze bych je tam rano zavezl, vecer zaplatil, at si to natukaji ve volne chvili kdy u prepazky nikdo neni, nebo treba na zalohu, proste nic, pekne stat u okenka a zdrzovat ostatni ...), a posta je navic v prvnim patre :) Vyvrcholilo to v tydnu pred vanocemi, kdy jsme potrebovali expedovat 50 baliku obchodnim balikem, kdy mi bylo pri vyzvednuti stitku na tyto baliky receno, ze s nimi ale stejne nemuzu prijit zitra, protoze oni na to nemaji auto, a ze jsem to neobjednal predem a tak dale ... Stal jsem tam a ziral, chvili uvazujic o tom, kdo je tu vlastne zakaznik a kdo ten, kdo by se mu mel snazit vyhovet, a pak jsem radsi odesel, a baliky vzal do velkeho mesta na hromadne podani - zadny problem. On by byl velky problem tech 50 baliku, ktere se vesly do kufru u normalniho auta, odvezt ... No nic, proste s postou je to o lidech, a na mnoha postach lide proste ochotni nejsou, protoze je k tomu zhola nic nenuti.

    3) tisk slozenek jsem resil programem FormFiller navazanym pres databazi na svuj skladovy a fakturacni system, v tomto systemu pak byl resen tisk faktur, stitku a postovnich archu.

    4) DPH - clovek se stale uci :)

    5) to nelze tvrdit obecne, vemte si, ze v mem pripade meli lide treba dvacet otevrenych objednavek behem roku, a postupne jak zbozi chodilo, tak jim bylo posilano, treba kdyz to dosahlo hodnoty 2000 Kc ci dle dohody, bez ohledu na to, ze ktere zrovna objednavky to je. Nelze to brat tak, ze to je jedna objednavka, jedno postovne, druha zasilka, zadne postovne, pokud michate vic objednavek do sebe (tak jsem to primarne myslel), preci jen naklady na postovne tvori v pripade elektronickeho obchodu jednu z velmi dulezitych nakladovych polozek a nelze s nimi tedy "plytvat" :) Samozrejme v pripade chyby nebo skutecneho prodleni v odeslani zasilky se to resi odpustenim postovneho nebo zaslanim casti a druhe casti pozdeji zdarma, ale to je trochu neco jineho, nez jsem mel na mysli :)
  • 4. 8. 2006 13:56

    nazir
    Jen bych dodal, že je VELMI VHODNÉ v potvrzení o odeslání zboží uvést (v případě jeho přepravy Českou Poštou) podací číslo (případně i poštu) té zásilky, antož když čekáte nějaký ten balík a jste natolik netrpěliví, že si prozvoníte dodávací poštu, jestli tam už dorazil, tak bez podacího čísla vám nic neřeknou (údajně díky intervenci z Úřadu pro Ochranu Osobních Údajů)...
  • 4. 8. 2006 14:03

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    To by snad měl být standard (při vědomí toho, kolik oznámení o uložení zásilky pošta poztrácí a kolik se jich pak nějak záhadně vypaří z poštovních schránek, to ani jinak nejde).
  • 4. 8. 2006 20:12

    anonymní
    U emailu nikdy nepoznate, jestli si ho clovek precetl, takze tezko muzete rikat, ze to lidi ani nectou.

    Cislo baliku znate u PPL i u obchodniho baliku v okamziku vytisteni stitku. Takze opet neni co resit.
  • 4. 8. 2006 20:59

    karel (neregistrovaný)
    Ale to byste se divil. To, že mail nečetli poznáte podle telefonátu, kde se na odeslání ptají.
    Ano u PPL i OB číslo znáte. Proč byste ale zákazníky nechal zbytečně platit dražší poštovné? A číslo neznáte dopředu ani u cenného balíku ani u doporučeného dopisu (cena do 500,-).
    Mail o odeslání zboží se navíc posílá co nejdříve (těsně před fakturací), aby případně mohli ještě zákazníci (ti co je čtou :-) ) zareagovat.
  • 5. 8. 2006 19:38

    karel (neregistrovaný)
    Jen si hrajte se slovíčky...

    Mail o odeslání zboží je samozřejmě mail o odeslání zboží.
    Asi neumíte domyslet, narozdíl od našich zkušeností, proč mail posíláme co nejdříve, když je zásilka připravená, samozřejmě v den odeslání zboží.
    Spousta lidí je v práci a pokud jim chceme dát možnost ještě zareagovat, nemůžeme jim poslat mail až večer, když už je zásilka pryč. (pro balíky si pošta jezdí denně v 18:00)
  • 6. 8. 2006 3:27

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    > Pak by bylo milé ten první mail nechat
    > tak jak je a prostě až budou dostupné
    > podací údaje z pošty poslat ještě jeden

    Moc mailu, je to otrava. Jako zakaznika by me to stvalo.
  • 6. 8. 2006 9:22

    nazir

    Moc mailu, je to otrava. Jako zakaznika by me to stvalo.

    No mě by právě zase spíš štvalo volání (a cpaní peněz do chřtánu operátora, antož u emailu si nemůžete být jistý, že jej si někdo neodloží na vhodnější dobu [po obědě, dovolené, ramadánu, etc]) od čerta k ďáblu a pracné zjišťování toho čísla...
    A stále zde zůstává ještě jedna možnost - v tom mailu potvrzujícím "odeslání" zboží může být zmínka (+odkaz), že na webu prodejce po přihlášení zákazníka do systému v přehledu objednávek bude v nejbližší době dostupné i to podací číslo (což ale předpokládá, že tam opravdu v nejkratší možné době bude, že)...

  • 6. 8. 2006 9:31

    karel (neregistrovaný)
    Obávám se, že dokud to nepůjde s poštou zautomatizovat, tak nebude.
    Jak jsem už psal, zatím je to pro nás zbytečná práce a není to nutné.
    Samozřejmě pokud by to požadovalo více zákazníků než jeden z 10.000, určitě bychom se tím zabývali.
    (mimochodem maily nemůžete odkládat "po obědě, dovolené, ramadánu, etc", je třeba je vyřizovat ihned.)
  • 6. 8. 2006 12:08

    nazir

    Obávám se, že dokud to nepůjde s poštou zautomatizovat, tak nebude.

    Koukal jsem, že pošta podporuje předání údajů o zásilkách odesílatelem v elektronické podobě (čili předpokládám, že půjde o jakousi obdobu podacích lístků/archů) - tudyma by to řešit nešlo? Oni ten soubor, doplněný o podací údaje nevrací?

    mimochodem maily nemůžete odkládat "po obědě, dovolené, ramadánu, etc", je třeba je vyřizovat ihned.

    WTZ, ale vědí to třeba v linuxexpes, kam jsem před tydnem posilal reklamační email a dodnes nulova reakce, nebo kdekoli jinde...? Aneb: jedna věc je teorie a druha věc je $Titulek...
    Příjde mi lepší mít veškeré informace hned po ruce (a je mi jedno, jak to dodavatel vyřeší, to je jeho starost), než se o ně doprošovat, ale uznávám, že to je pouze věc názoru...

  • 6. 8. 2006 12:26

    karel (neregistrovaný)
    Ano, jde to s disketou, ale to jsme zatím nezkoušeli. Obávám se, že, vhledem ke stavu na poště, jsou schopni nám druhý den přivézt celou zásilku zpět s tím, že disketu nenačetli...
  • 6. 8. 2006 13:40

    nazir
    No on je to někdy hrozný problem, vyštrachat někde druhou disketu a předávat to s disketama dvema, je mi to jasné, diskety už se dnes moc nepoužívají...
    Jak se zdá, naše pohledy na věc jsou zcela odlišné a každý si stojíme za tím svým, tak to asi ukončíme... ;^)
  • 6. 8. 2006 3:31

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    > U emailu nikdy nepoznate,
    > jestli si ho clovek precetl

    Jestli byl mail opravdu precten, muzete zjistit pomoci return-receiptu nebo neviditelneho obrazku (loadovaneho z webu) vlozeneho do HTML mailu. Samozrejme, vetsinou to nefunguje a bla bla bla, ale nemuzete rict, ze by to neslo poznat _nikdy_.
  • 6. 8. 2006 8:27

    karel (neregistrovaný)
    Na tohle už jsou lidi taky alergičtí. Alespoň já ve většině případů klikám na NE. A obrázky už dnes blokuje snad i OE?
  • 6. 8. 2006 16:10

    M jako Molitan (neregistrovaný)
    Samozrejme, jen rikam, ze neni pravda, ze by to neslo nikdy zjistit.
  • 7. 8. 2006 14:33

    Ferda (neregistrovaný)
    dovolim si taktez odpovedet, cisla z posty jsem do potvrzovaciho emailu nikdy nepsal, taktez jsem to resil az v pripade reklamaci (velice nizky pocet, radove desetiny procenta z objemu), protoze zcela prakticky brano, stravite s tim velke mnozstvi casu, a pritom uzitecne to je zakaznikovi fakt pouze v pripade, ze se zasilka ztrati, nebo kdyz mu toho chodi vic. A kdyz tak denne potvrzujete odeslani treba stovky baliku, tak by vas opisovani podacich cisel (tedy rucni proces), rozhodne brzo prestalo bavit :) Nektere zahranicni obchody dokonce skenuji podaci list z posty, ktery posilaji v ramci potvrzeni o odeslani zasilky, ale to uz mi prijde neumerne vuci vysledku.
  • 7. 8. 2006 14:51

    anonymní
    je to jen o neschopnosti, proč když to může uvádět kde jaký velkoobchod například s VT který odešle denně několik set balíků a to českou poštou, tak proč by to nešlo u Vás, stačí jen chtít.
    Osobně z důvodu praktičnosti a nezdržování na poště , posílám vše jako obchodní balík, doručí ho do druhého dne, jednoduchá amdinsitrace na poště, doma natisku rovnou samolepky s adresou , podací lístek, složenku a už to jde na poštu, čísla balíků tka vím předem a vzhledem k tomu že ty samolepky na balíky tisknu rovnou z eshopu tak mně to v obchodě označuje vše samo. pokud použiju nový klubko samolepek, tak jen zadám v administraci číslo první samolepky a pak když je tisknu k balíkům tak to automaticky zvětšuje posloupně řadu čísel a přiřazuje
  • 7. 8. 2006 19:38

    karel (neregistrovaný)
    Zřejmě se vám to vyplatí. U nás ten rozdíl v ceně obchodní balík/cenný balík často dělá celý zisk (pokud se posílá jen jeden ks). Takže pokud si to vysloveně zákazník nepřeje, jde to "za levněji".
    Jinak my na "poštu" používáme program posta2002. Je tam vše, včetně aktualizovaných číselníků.
  • 8. 8. 2006 1:30

    Martin (neregistrovaný)
    Díval sem se na ten zmiňovaný program posta2002, ale přijde mně to jako jít s kanonem na vrabce, protože program dělá zřejmě kompletní poštovní evidenci. Program má jednu nevýhodu jako asi všechny programy co sem měl možnost odzkoušet a tou je absence importu v XML a především možnost stáhnout importovací soubor přímo z webu! Takto to vše zbytečně zdržuje. V lepším případě je potřeba provést export údajů z eshopu a následný import do programu a posléze zovlit co tisknout, v horším případě jak to má většina programů je potřeba opsat růčo adresy kam co zasílám, program je sice uloží ale to je prd platné protože ty adresy opětovně hned tak potřebovat nebudete. Přitom řešení by bylo tak primitivní, mít program, který by se odkázal do vašeho shopu na script, který by vytvořil a zaslal programu XML soubor s daty aktuálně vyřízených zásilek k odeslání a program by je rovnou vytisk. Nejlepší možností je pak mít možnost přímo tisknout tyto složenky a ostatní z adminstrace vašeho eshopu. V našem obchodě řešíme tisk přímo a to díky zaslání XML souboru na adresu scriptu a výsledkem máme PDF soubor, který se v prohlížeči otevře a vytiskneme vše co sme poslali k tisku. Výhodou je že v podstatě lze tisknout složenky takto z jakékoliv stránky a není problém toto vložit do jakéhokoliv obchodu kde je možnost XML importu. Pokud máte někdo zájem napište na info@web33.eu a Můžu Vám poskytnout toto řešení k využití a otestování.
  • 8. 8. 2006 11:07

    karel (neregistrovaný)
    Ano, ten program je nedokonalý, na druhou stranu dělá vše co potřebujeme, dostali jsme jej vlastně od pošty původně pro tisk průvodek (zajímavý název - prostě nálepka) k obchodním balíkům. (Ty jsme dostali už předtištěné).
    K importu dat využíváme výstup z fakturace (kam se zase načítají z webu z objednávek) . Psát to ručně by bylo na sebevraždu, to máte pravdu.
    Jistě by šlo udělat výstup pro import i z vašeho systému.
    Firma prý už pracuje na něčem lepším. Přeci jenom Borland není nic moc.
  • 8. 8. 2006 11:57

    anonymní
    Borland je náhodou skvělej ať už Delphi nebo jiný jejich nástroj, jen když je firma líná využít jaho možností, tak to hold vypadá tak jak to vypadá, chyba není v progrmaovacích nástrojích, ty umějí naprosto vše.
  • 4. 8. 2006 13:38

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    Jen malá reakce k vašim bodům:

    ad číslo účtu na balíku - pošta dokáže všelicos, nám se už mnohokrát stalo, že pošta složenku ztratila a platba přišla na účet bez variabilného symbolu nebo složenkou typu C, vyplněnou poštovní úřednicí...

    ad ochota pošty - my vozíme zboží na poměrně malou poštu, u které je ale nákupní středisko a parkoviště s nákupními vozíky - není problém balíky dovézt až přímo před přepážku, co se týče nespokojenosti ostatních zákazníků pošty, s tím se asi nedá nic dělat...

    ad koupě složenek - pokud jich je kolem 1000 měsíčně, vyplatí se, podle mě, koupit je s předtiskem (vše kromě v.s., adresáta a ceny), co se týče jejich vyplňování a tisku, je možné používat program Pošta2002.cz, složenky vám může tisknout i váš účetní software (Money to např. umí). Stejně tak poštovní archy.

    ad DPH a poštovné - poštovné je osvobozeno od DPH, pokud je účtujete zákazníkům ve stejné výši jako pošta vám - v každém jiném případě musíte z poštovného, které účtujete zákazníkovi na faktuře, odvést DPH. Jelikož jsou expediční poplatky součástí ceny zboží, odvíjí se sazba DPH od sazby DPH zboží - pokud prodávám knížky (dph 5%), odvádím u expedičních poplatků 5%, pokud prodám CD disk (19%), odvedu 19%... Je ale fakt, že trochu člověka štve, že zatímco on z expedičních poplatků DPH odvede, na vstupu (tedy při platbě poštovného poště) si odpočet uplatnit nemůže...

    - co se týče kombinace objednávek či doobjednávek - to by asi měla být samozřejmost, zaslat vše najednou, pokud ne, měl by obchodník účtovat pouze jedno poštovné...
  • 5. 8. 2006 16:50

    nazir
    Aha, já myslel, že to je mail o odeslání objednaného zboží a ne mail o tom, že někdy zajdu na poštu (popř. si nechám připravené balíky odvézt někým z pošty) a příležitostně to zboží třeba i pošlu...?!?
  • 5. 8. 2006 20:42

    nazir
    Pak by bylo milé ten první mail nechat tak jak je a prostě až budou dostupné podací údaje z pošty poslat ještě jeden jen s těmito údaji a číslem objednávky, ne?
    Možná se Vám to moje trvání na obeznámení zákazníků s takovou nicotností, jako jsou podací znaky zásilky zdá divné, puntičkářské a al-láh, buddha, mannitou &Co. ví jaké, ale jak říkám, bez nich si na poště při telefonickém dotazu zákazník ani neškrtne (o trasování zásilky na webu pošty ani nemluvě)...
  • 20. 8. 2006 1:16

    Rat (neregistrovaný)
    Koukam, ze praxe moc nemate ani jeden, jen plnou hubu kecu. Jinak tu je diskuze jak na iDnes, ani jeden nevi o cem mluvi, ale vykecat si svy bullshit musi kazdy! Nejhorsi na tom je ze takovy neumeteleve, pak kazi jmeno e-komerci a jsou pak o nich reportaze na Nove. :-(
  • 4. 8. 2006 18:23

    karel (neregistrovaný)
    No jo, ale pište to, u 50-100 balíků denně. Zvlášť když podací čísla máte až po návratu z pošty...Toto řešíme až při problémech nebo dotazech.
    Nakonec ani to oznámení o odeslání zásilky si často zákazníci nepřečtou. nemluvě o tom, že dost často napíšou špatně svůj mail...
  • 4. 8. 2006 10:53

    Ferda (neregistrovaný)
    Provozoval jsem nekolik let eshop s radove tisici vyrizenymi objednavkami rocne, troufam si tedy doplnit v clanku uvedene informace :

    1) posta - to je male peklo na zemi. Predne, nevim o tom, ze by na baliku pomohlo uvedeni cisla uctu, na ktery se zasilka ma pres Ackovou slozenku zaplatit, slozenka se z baliku strati jen velmi tezko, zkuste si nalepit tu kapsu o plose slozenky na balik a pak ji strhnout ... :) Kazdopadne pocitejte s tim, ze rucni proces je v tomto pripade roven sebevrazde, protoze krom toho, ze na balik musite napsat adresu prijemce a svou, dale dobirku, slovy, udanou cenu, to same musite vypsat na slozenku (svou adresu dvakrat, adresu prijemce dvakrat, castku dvakrat, slovy jednou, variabl a cislo uctu taktez dvakrat), musite to vypsat i na postovni podaci arch, takze vam to brzy zacne lezt krkem. Je zamyslenim pro POSTU, proc to jak idioti musi lide vypisovat na tolika mistech, a zdali by v soucasne digitalni dobe nebylo na miste drobne zjednoduseni tohoto procesu.

    Dale, neplati ze vam pomohou na KAZDE poste. V okamziku, kdy zacnete na postu chodit s 20 balikama, zacnou na vas na normalni poste koukat zkrz prsty jak ti lide za prepazkou, tak ti lide za vami ve fronte, protoze na normalni poste trva vyrizeni 20 baliku radove 25 minut, dle sikovnosti "pani prodavacky". Smerujte se tedy na posty s tak zvanym HROMADNYM PODANIM, kde jsou na takoveto situace obvykle pripraveni, a byva tam i pristup autem, coz je dalsi dulezity faktor - ono behat na postu po schodech do patra s dvaceti balikama a 5kg, no, docela se vam to znechuti :)

    Pokud to vase moznosti dovoluji, jdete cestou alternativnich dopravcu, nikoliv cestou ceske posty, usetrite si mnoho trapeni a rozcilovani, naopak ziskate moznost sledovat sve zbozi v realnem case a i zakaznik dostane lepsi servis nez "cedulku do kasliku a zajdete si na postu" i kdyz je zrovna v dobe doruceni doma.


    2) Potvrzeni je NUTNE posilat v pripade odeslani zasilky, vyhnete se vymluvam typu "no me posta nehodila do schranky oznameni a tak jsem o baliku vubec nevedel". Stejne pocitejte s tim, ze se vam nektere zasilky budou vracet, a i v tomto pripade budete mit v ucetnictvi mnoho stornovanych zaznamu, to si nepomuzete (zde je konstrukce autora clanku trochu zavadejici).


    3) Faktury - doporucuju oddelit objednavky od faktur, protoze s ohledem na vas obchod se brzy zacne dit to, ze pokud ta moznost je, budou lide chtit kombinovat dve tri sve objednavky dle jejich kompletnosti do jedne zasilky, pripadne to ruzne preskupovat a posilat/neposilat, takze na to je take treba myslet. V nekterych obchodech plati, ze co objednavka, to balik, nelze kombinovat, tim si setri praci sobe, ale pripravuji zakaznika o moznost, kterou mnohdy ocekava a nekdy skutecne potrebuje :) U me osobne to bylo docela dost prace, protoze objednavky chodily i emailem, telefonicky i osobne, a tedy kombinovat s eshopem dalo dost prace, ale vyplatilo se to, zakaznici tuto moznost ocenili.

    4) Slozenky - neni treba kupovat od zadne firmy, stavte se na poste a reknete si o 100 slozenek typu A, dostanete obvykle cely balik (nevim ted jestli je tam 100 nebo 250 slozenek), neni co resit. To same se stiky "doporucene", "dobirka", s kapsami na slozeny atd. ROZHODNE DOPORUCUJU nalepit na baliky vsechny potrebne nalepky (samozrejme az zjistite co a jak kam patri) PRED cestou na postu, pokud to budou lepit az na poste pri prijmu baliku, opet ztratite spoustu casu !

    Jinak slozenky i lepici stitky na baliky muzete v pohode tisknout na tiskarne formatu A4 (slozenka je A4 siroka ...), ja osobne pouzival HP LaserJet 1120 myslim, a je to v pohode. Lepici stitky doporucuju z TESCA, jsou v igelitovem obalu, format A4, jsou tam tri rady po osmi, asi deset archu. Staci pak v programu mit bud sablonu, nebo treba ve wordu naformatovat stranku do tri sloupcu po osmi polich, a mate sablonu na tisk adres na baliky behem par minut. Rozhodne lepsi a rychlejsi, nez to psat rucne. Samozrejme nejake propojeni na soucasny tisk stitku, slozenek a postovnich archu (jak jiz je zmineno, staci si stahnout sablonu z postovniho webu a pouzit do sve aplikace) je krajne zadouci, ale to uz zalezi jaky "backend system" budete pouzivat.

    5) eobaly vrele doporucuju, je s nimi skvela spoluprace, zasilky vozi az do domu do 48 hodin, takze neni co resit.

    6) konstrukce s DPH, nejsem si tak jist, ze to funguje jak uvadi autor, navic existuji i velke tahanice o tom, JAKE DPH se vlastne z postovneho odvadi, zdali 5% nebo 19%. Pokud ale pracujete s pausalnim postovnym (treba 80kc za zasilku), DPH odvadet budete, to je dalsi nelogicnost nasi statni posty, protoze tam zadne DPH k odecteni nedostanete, takze ja osobne jsem na radu ucetnich i danovych poradcu odvadel DPH z PLNE vyse postovneho.

    7) nez se do obchodu pustite, zvazte, zdali vam za to stoji, a co vas ceka. zni to hrozne, ale je to tak, obcas do toho lide jdou s tim, ze je to super a ze budou prodavat, zakaznici objednavat a platit. az kdyz to tak nebude, zjistite, ze tento stat vam poskytne pramalou podporu - zakaznik ma pravo vratit vse, co se mu nelibi, kdyz veci objednane pres eshop na poste nevyzvedne a nezaplati, vy na nej nebudete mit zadnou paku, a tak vam bude zbozi zbyvat a zasilky se vracet, budete s tim mit zbytecnou praci a zbytecne vydaje. Budete platit take spoustu dani a poplatku kam se jen podivate (napriklad pokud budete vozit zbozi ze zahranici, pripravte se na to, ze budete platit za kazdy obal dovezeny do CR poplatek za jeho likvidaci coby odpadku !), a budete muset vest spoustu papirovani, o to vic, pokud budete platci DPH. Neberte to na lehkou vahu, casem by vas to mohlo nemile prekvapit.


    Jinak se tesim na dalsi dil tohoto serialu, kez by nekdo takoveho napsal kdyz ja jsem tehdy pred lety zacinal :))))
  • 5. 8. 2006 20:56

    karel (neregistrovaný)
    Možná do budoucna. Zatím je to vzhledem k pracnosti pro nás věc nenutná. Snad u někoho kdo má pár zásilek denně... Problémy jsou zhruba v 0,1% případů.
    Jak jsem psal, až v případě problémů promptně číslo sdělíme a i sami na poště telefonem popátráme.
    A trasování obyčejných zásilek na webu je pro poštu stejně SciFi. I u obchodních balíků jsou údaje den staré.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).