Články se mi líbí. Chtěl bych říci těm, kteří mají na to pořád nějaké keci,ať přijdou s něčím lepším, nebo ať nehaní. Mám takový pocit,že jsou to ti,kteří nějaký obchod už mají a bojí se nové konkurence :-).Nedokážu si to jinak představit, když říkají jak je to v obchodování špatné a přitom znají každý detail e-obchodu.Proč se o to tedy zajímají.Že si autor dělá reklamu svého obchodu? Proč ne?Nikdo vás nenutil aby jste klikli na odkaz a podívali jste se.I vy si můžete udělat reklamu, když do názoru napíšete odkaz a přidáte nějaké ty zkušenosti,ale to by jste nesměli mít strach, že někdo jako vy vám to zkritizuje :-(.
Takovéhle články jsou úplně k ničemu. Možná k jediné věci - autor si udělá propagaci svého on-line knihkupectví (kde je v něm ta přidaná hodnota ale nevidím - že by snad v tom malém sortimentu, že se nemusím prodírat houštinami nekvalitní beletrie?). Text je okurkosezónový, žvatlání prakticky o ničem. Ač je autor provozovatel e-shopu, moc ze svého know-how a hlavně zkušeností nepředává. Možná jen nakopne pár zoufalců, kteří se vyznají v HTML, ale ne v obchodování, k tomu, že si otevřou e-shop a pak ho zase zavřou (v lepším případě), v tom horším zůstane takový shop někde viset na webu a tvářit se jako funkční.
Příště si přečteme, že jako neplátci DPH v e-shopu se zmrzlinou nemůže využívat služeb České pošty a že si bude muset každý provozovatel, který prodává na dobírku, pořídít registrační pokladnu a do ní náhradní ruličky papíru, plátce, neplátce! Docela by mě zajímalo, jak nebýt plátcem DPH, když mám obrat, který mi ukládá povinnost se registrovat. Protože pokud nemám ani obrat nutný pro registraci, je lepší obchodování zabalit. Při dnešních maržích aby člověk otočil alespoň milion mesíčně. Vytáhne autor nějaký fígl s 2. ŽL na manželku, milenku či dceru?
Možná by si měl Robert Němec vzpomenout na začátky vlastní firmy - "Robert Němec si tedy obstaral živnostenské listy a pustil se do podnikání. Počáteční vklad do firmy byl pouhých 5 000 Kč" ... více zde: http://www.robertnemec.com/historie/
No, pana Nemce neznam, ale v jeho postu jasne stoji "je to DNES vetsinou smrtici" - coz nevylucuje jeho uspech kdysi, ani moznost uspechu dnes... Jen ty pravdepodobnosti jsou holt jinde. Dneska uz take asi nikdo nepujde, nevarta na zahrade diru a nezacne tezit ropu, ac to kdysi slo.
Tip: přemýšletejte, co můžete prodávat jako jediní v ČR. Pochopitelně nepůjde o běžné spotřební zboží, které kupuje každý, ale nebavíme se tady přece o tisících zakázkách denně, že.
Já vám to DPH nevyvracím, taky jsem plátce, ale určitě nesouhlasím, že by to bylo vždy nutné nebo výhodné.
>> Hmm, tak jste se nám pochlubila, že máte vysoký obrat
Milion mesicne prece neni vysoky obrat. Kdyz budu predpokladat, ze prumerna objednavka je treba jen 1000 kc, tak to znamena 1000 objednavek mesicne, coz je zhruba 30 objednavek za den, coz neni ani na to, aby ten eshop mel nejake dalsi zamestnance.
Pokud si dokáži představit, tak několika milionový obrat v začátcích podnikání má asi málokdo. Za pár let, dnes na internetu možná za pár měsíců, ale můžu mít obrat v desítkách milionů. Ale to že mám na začátku minimální obrat neznamená, že vůbec nezačnu.
Bod 2 - "nesnazit se konkurovat zavedenym" mi pripada podivny, kdyz autor sam je majitelem eruditus tedy novacka snaziciho se bojovat se zavedenymi vltava nebo kosmas.
Autore proc to?
Ja mam naopak pocit, ze do jiste miry bude konkurence nutna. Jakmile totiz zacne byt dany drive prehlizeny segment zajimavy i pro velke hrace, prijdou a uzmou si ho.
Nakonec tedy nezbyva nez se snazit prodavat sortiment (ci se sdruzovat) v cele siri, jakou maji jiz existujici skupiny.
Je přinejmenším naivní myslet si, že dokážete (nezapomeňte, že tento seriál je určen pro začínající a malé internetové prodejce, nikoliv pro velké firemní giganty) nějak rozumně a dlouhodobě konkurovat velkým hráčům na již značně vyprofilovaném trhu tím, že nabídnete stejné zboží jako oni bez nějaké přidané hodnoty – nabídnout zboží pouze levněji než oni není pro většinu zákazníků dostatečným motivem pro to, aby přešli se svými nákupy k vám. Zákazník je konzervativní a často nakoupí i tam, kde nebyl třeba zcela spokojen, ale je tam zvyklý
je to o té přidané hodnotě - malý prodejce si může např. dovolit osobnější kontakt vůči zákazníkům, může zvolit i nějaká nestandardní řešení (přivezl vám třeba někdy kosmas zboží osobně?) atd. Těch věcí je hodně a hodně, které vy jako malý zvládnete lépe než obří moloch, není důvod, proč by malá firma nemohla koexistovat vedle velké. Pokud ale budete jen vyzobávat rozinky na trhu (např. nabídnete pouze velké slevy), získáte sice zákazníky pro jeden okamžik, ale příště půjdou třeba zrovna opět do toho kosmasu, vaše základna vracejících se zákazníků (tedy to, co vás dlouhodoběji má šanci uživit) bude nulová...
a to platí nejen u knih, to platí prostě v každém obchodě...
Dost zakazniku da na pristup obchodnika - tam kde mi dobre poradi pujdu i priste, tam kde na me koukaji stylem "ten tu stejne koupi maximalne za par korun" uz me neuvidi. A pro eshop to funguje podobne. Osobne nakupuju ne podle ceny (pokud neni vylozene premrstena) ale predevsim podle referenci znamych/svych zkusenosti - tam kde trebas delaji problemy s reklamacemi nic nekoupim. Obcas staci si precist "reklamacni rad" kde co radka to perla a ani se uz nesnazim zjistovat jestli to nemaji levnejsi.
Jenze, jakmile vam dany obchod doda zbozi o tyden pozdeji, nez pise ve svych dodacich podminkach, a i pres fakt, ze ma zbozi skladem, tak si priste rozmyslite, zdali tam nakoupite v budoucnu. Zvlastne v pripade, kdyz s danym zbozim pocitate do nejakeho terminu.
Dobrý den, hledáte-li dodavatele pro svůj eshop, chtěl bych vám předtavit HollaHandmade.cz - výroba kvalitních kožených produktů, např. kabelky, peněženky, obaly na mobily a další zajímavé výrobky.
Možná je článek k ničemu pro Vás, pak ale nevidím důvod, aby jste ztrácela vůbec čas se jím zabývat. Pro někoho, kdo se rozhoduje, zda začít prodávat na internetu nebo ne, může seriál v mnohém být přínosem. Víc asi netřeba reagovat
Můžete alespoň nastínit ten sortiment zboží, kde máte 60 %? Může to být třeba na knoflících. Dovedu si představit eshop, kde budu mít perfektní katalog galanterie - knoflíků, s rozměry, barvami atd., sice to zcela nenagradí zboží vidět, ale mohlo by být zajímavé bez běhání sehnat knoflík, který mi minulý týden upadl. Jenže průměrná objednávka v desítkách korun takový eshop neuživí. Trh s knoflíky je mrňavý, velkoodběratelé u mě nikdy nenakoupí a maloobchodní poptávka se musí vyprovokovat drahou reklamou - každého navíc nenapadne, že někde je bezva eshop s knoflíky. Na perníkových srdcích a chaloupkách těch 60 % možná také bude, ale to by pak mé děti jedli spíš to zboží, než za výdělek :-))
Nechtěla jsem si honit triko, spíš zpochybnit otvírání eshopu unáhleně, jako malopodnikání bez jasných cílů. To plátcovství DPH totiž bude předpokladem, pokud chci, aby nakupovaly firmy. I u knih radši nakoupím u plátce DPH, přestože dneska je DPH jen 5 %. Založit konkurenční výhodu na tom, že mi zatím stát neukrojí z DPH, protože bude jen malinký živnostníček? Trochu divné... Pak je lepší prodávat knihy ve vestibulu metra, znám lidi, kteří si tím vydělali v některých měsících >100.000 měsíčně čistého, cash na ruku. Stačí na stánku prodávat pár novinek, utržit 30.000,- denně, to je cca 120 prodaných knih. Náklady, kromě stánku, celkem žádné - žádná reklama, balné, prodej téměř beze slev s plným rabatem.
Co se týče toho sortimentu, tak já si myslím, že v dnešní době se dá prodat i (s prominutím) zmrzlé hovno u cesty, je ovšem potřeba získat pořádnou publicitu a přesvědčit lidi, že právě ten váš produkt potřebují. Vždyť se podívejte, jaké šmejdy se prodávají v teleshopech a evidentně jim to slušně vynáší.