Vlákno názorů k článku Zakládáme e-shop: propagace, reklama od Ferda - hrozna predstava :) ale jsou obchody a zbozi,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2006 13:46

    Ferda (neregistrovaný)
    hrozna predstava :) ale jsou obchody a zbozi, kde by se vam to vyplatilo, chce to jen sledovat vyvoj sveho obchodu a pozadavky zakazniku ... kdyz budete travit moc casu nad odpovidanim neustale na jednu a tu samou otazku (typu "a kdy uz to bude"), je treba prijmout reseni. A mnohdy plati (i z velke spolecnosti a z vlastni praxe :)) ), ze co se da vyridit za minutu telefonem se obvykle resi hodiny a hodiny po mailu (a ve velke firme se na to obvykle otevre projekt a desitky lidi chodi na x-hodinove mitingy :))) ).

    jeste k tomu dodam jednu radu, nezapomente oddelit sve soukromi od obchodu. Firemni mobil je firemni, soukromej je soukromej ! I kdyz obchod je online 24/7/365, maloktery zakaznik si uvedomi a akceptuje, ze jste take lide, a o vikendu proste chcete mit volno, stejne tak ze nebudete brat mobil v sobotu v sest rano, nebo v nedeli odpoledne, kdyz zrovna sedite v kine :) mozna je to nekomu jasne, ale tohle je ma zkusenost, tohle jsem dost podcenil.
  • 17. 8. 2006 16:33

    karel (neregistrovaný)
    Ano, taky nelze než souhlasit, až na Skype. Jak dáte něco ke komunikaci, co je zadarmo, tak se potom z toho zblázníte... :-).
    Jedině k tomu posadit upovídanou tchyni :-).
  • 17. 8. 2006 13:00

    Marcel Kupka (neregistrovaný)
    Každá forma propagace je přínosná, napsat seriál pro Lupu zcela určitě přivede eshopu mnoho návštěvníků (zákazníků) - a nejde jenom o Lupu, napsat seriál (článek) můžete kamkoliv, pokud vám to někdo nabídne, byla by hloupost odmítnout...
  • 17. 8. 2006 10:40

    xdrm (neregistrovaný)
    Dobry typ je take napsat serii clanku na Lupu :-))) Pochlubte se kolik lidi se z Lupy podivalo na Eruditus.cz
  • 17. 8. 2006 9:01

    Ferda (neregistrovaný)
    Jeste jsem zapomnel, jsou i dalsi zpusoby propagace, muzete venovat vyhry do tematickych soutezi, cimz se pekne zviditelnite, muzete se stat partnerem nejakeho zajimaveho projektu apod. I to (pri srovnani nakladu na vami prodavane zbozi a na reklamu) muze vyjit levneji a pritom to ma opet dopad primo na cilovou skupinu !
  • 17. 8. 2006 8:58

    Ferda (neregistrovaný)
    Opet doplnim

    1) Eshopy se velmi casto zameruji na specifickou cilovou skupinu (vynechme ruzne emally a podobne veci, ktere jak tu bylo nedavno zmineno, pomalu dochazeji k hranicim svych sil ve vztahu k zakaznikovi, protoze prodavat okurky a auta v jednom obchode proste nelze :) ), je tedy dobre podivat se po internetu po tematickych webech z teto oblasti a navazat s nimi spolupraci. Obvykle to vyjde levneji nez (uprimne, pro me zcela) nesmyslne reklamy typu bannerova vymena, PPC a podobne, a pritom je to zamerene presne do jadra vasich budoucich zakazniku. Pokud chcete prodavat knihy o akvaristice, neni pro vas nic jednodussiho nez navazat spolupraci s velkym webem o akvaristice (viz toplist.cz, abyste meli srovnani kdo je v danem oboru dobry a navstevovany), a treba jim sem tam zaslat neco na recenzi, pripadne vymenit RSS feedy a podobne. Reklama je to relativne levna, vzajemne prospesna, a me se velmi dobre osvedcila.

    2) diskusni fora obecne - venujte trochu casu a navstivte diskusni fora s cilovou skupinou vaseho obchodu. Muzete lidem poradit, muzete je lakat do sveho obchodu, muzete byt napomocni pri vyberu. Nemusite svuj obchod vnucovat, to naopak mnohe odradi, snazte se "byt uzitecni", lide, zejmena pokud ukazete, ze o oboru neco vite, a ze to "myslite uprimne" :))), si k vam do obchodu cestu najdou.

    3) S tim spojeny bod - venujte se lidem -internetove obchodovani totiz neni tesco, cim dal vic mi prislo, ze lide nechteji prijit, nakoupit, dostat zbozi a nazdar bazar, uz se nebudeme bavit. Lide chteji svuj internetovy obchudek, kde majitel vi co prodava, chteji si povidat, potesi je, kdyz vite, co si koupili minule ... Nemluvim ted skutecne o obchodu s milionem zakazniku ala amazon, ale u mensiho, zacinajiciho obchodu, to muze byt velka deviza. U mnohych zakazniku jsem dokonce znal nektere rodinne souvislosti (ted nemohu nakupovat, narodili se mi dvojcata - to je informace, ktera se temer vyrovna hodnote nakupu ... cloveka totiz nic tak nepotesi, jako kdyz se za par mesicu k nakupum vrati a vy se zeptate, jak rostou dvojcata - na sveho zakaznika jste totiz nezapomneli, a on se i po case vraci tam, kde to zna). V modernim nazvoslovi tohle najdete pod CRM, rizeni vztahu se zakaznikem, ale nebudem si hrat na zadnou vedu, proste budte slusni, naslouchejte zakaznikovi, pamatujte si nebo si vedte evidenci. Nejlepsi reklama je totiz spokojeny zakaznik !

    4) budujte si kolem sveho obchodu komunitu. Slevy za opakovane nakupy, moznost recenzovat koupene zbozi, interaktivni komunikace s obchodem, to je velke plus, ktere vam zakazniky udrzi. Diskusni forum o pestovani prodavanych fialek, maly web o azerjbadzanskych kapelach, ktere ve svem obchode prodavate, to vse pusobi jako skvela reklama. Web je z velke casti reklamni medium, nemusite platit jinym za to, abyste si delali reklamu !

    5) cim vice "online" vas obchod bude, tim lepe. Pouzivejte nove komunikacni kanaly, budte na ICQ, na SKYPu, mejte nekoho, kdo bude schopen zakaznikovi poradit, pokud nebude vedet, jak nakoupit, jaky rozmer ma nabizena lednice nebo jake pneumatiky na to svoje auto vlastne potrebuje.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).