Vlákno názorů k článku Základní navigaci uživatelé ignorují od Martin Kopta - Focus groups je rozumné řešení a v podstatě...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 3. 2003 16:58

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Focus groups je rozumné řešení a v podstatě také levné. Jen je tu ten problém, že musíte tu skupinu průběžně obměňovat, protože se z ní časem stanou profesionální testovači toho websajtu. Po dvou a půl měsících procházení té stovky webů začínám mít pocit, že se na nich orientuji naprosto skvěle a přestávám vidět zajímavé detaily, ať už negativní, nebo co je horší, bojím se, že mi ucházejí i ty pozitivní.

    Praktickým problémem u plošného focus groupu bývá doprava. Pokud musíte své ženy 25--50 svážet ze všemožných koutů, abyste je posadili do labu, pak je to často ta nejvyšší položka v rozpočtu na testování. Vzdálené testování obvykle nepřináší tak dobré výsledky. Nejlepší je testování kongresové :-)) Testovací osoby přijedou samy, vy si je jen odchytnete a za hodinku vrátíte.
  • 12. 3. 2003 9:28

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Včera jsem strávil šest hodin návrhem struktury jednoho z nejnavštěvovanějších sitů v ČR. A ještě nejsme úplně hotovi! A to tam na to bylo šest lidí (dva od klienta, tři z jedné firmy a moje maličkost, která vše konzultovala ještě po telefonu s grafikem).

    Musím říct, že mi v tu chvíli, při bouřlivých diskuzích, velice vadilo, že nemám po ruce nějaké exaktní statistiky, které by jasně říkali, že např. dolní navigační menu (ne)mate začínající uživatele internetu, zda není třísloupcová struktura pro začínající uživatele na hlavní stránce snesitelná, zda dávají návštěvníci přednost strohému designu nebo zda může být na HP více grafických prvků atd. Bohužel není možno automaticky přejmout vše, co se píše v US knihách - a navíc by to chtělo aktualizovat průzkumy tak každý půl rok.

    Moje doporučení, které jsme již v jednom případě vyzkoušeli, je: focus groups. Pokud jej kvalitně uděláte, získáte velice cenné a relevantní výsledky. Samozřejmě, musíte získat odpovídající vzorek. Jestliže je site zaměřen na ženy 25 až 50, nižší a střední příjmová skupina, okresní města a vesnice, musíte sehnat stejný vzorek.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).