:-) kravaťáci - rovnou vyhazuju ze dveří.
přijdou blábolí o enterprise prostředí, certifikaci, drahém krabicovém software.
nakonec to nedělá nic, nicméně je to děsně škálovatelný - až si na tu hloupou úlohu pořídím celý rack plný 2U serverů tak to prý i pojede :-D
(vždyť ten hardware, klimatizace a elektrika jsou děsně levný).
IT brožurky s pózujícíma modelama mě taky dostávají :-) fakt na takový kraviny nejsem zvědavej.
Přitom většinu toho co se po těch systémech chce by klidně utáhlo Pentium2. Nicméně já prý potřebuju aspoň 6ti jádro.
Takovej IT blb pak klidně srovná Curiosity nebo Space Shuttle s registrem vozidel (vrchol tuposti).
Drtiva vetsina vedoucich "ITku" ve statni sprave si neumi ani nainstalovat OS. Pozadavek totiz neni aby tomu rozumel, ale aby mel titul a byl ochoten zadavat zakazky typu "vymena toneru v tiskarne za 5k".
A samo, pokud prijde nekdo, kdo tomu nahodou rozumi, tak prevazne v tricku a dzinach, neb nema potrebu se predvadet v obleku za 50k.
Ostatne, kdyz sem vybiral system pro meho zakaznika, vyhrala to firma, ktera poslala lidi, kteri vedeli o cem je rec, kdyz nevedeli, tak obratem zjistili, a nedorazili v obleku .... ;D
Ostatni poslali napomadovane panaky, kteri vubec netusili, hlavne prinesli brozurky s vytlemenejma ksichtama ale nulovejma informacema. Pokud mi nekdo nabizi diskovy pole a neni schopnej rict, kolik IOPS to da ... pripadne mi vysvetluje, jak to "na vikend vypnem a prekopirujem" (firma s provozem 24/7) ...
Podle mě je to důsledek toho, že každý středoškolák teď udělá bakaláře, zvláště pak na školách učících informatiku. Zásadní problémy jsou způsobeny naprosto nekvalitními lidmi a manažery IT zvláště. Konec konců mediální výstupy v souvislosti s nefunkčností registru vozidel jsou toho otřesným svědectvím. Obchodní manažer ATS-Telcom, který vystupoval jednou večer v 22:00 na CT24, to byl ukázkový informatický blbeček, který by u bývalých počítačů EC mohl tak akorát odvážet sestavy - a nejspíše by to ještě asi často popletl.
Současný systém od vzdělání po vybírání IT-odborníků, kde hlavně se dá na kecy a napomádovaný vzhled, nemůže končit jinak než polofunkčními systémy. A že třeba Peterka se jako člověk, který nám tady povídáním o Internetu od 90.let gumoval mozky, nepozastaví nad tím, že nutnost asynchronní akceptace odpovědi serverů je při práci v komunikačním prostředí nutností. To je podle mě hlavní důvod problémů, protože všichni jsou vychovávaní na školách informaticky tak nanejvýše v EXCELu. Tak kde by se to kdo mohl kdy naučit. (A náznaky asysnchronosti ve zpracování framů byly označeny za zpátečnickou cestu.) Tak jen předvádějte dál, jak mílovými kroky dohoníme za dalších 20 let Západ v IT-vyspělosti.
Ano,
základní registry jsou na tom špatně a jen dopravní registr a malá nutnost práce s lidma to ukazuje. Největší problém je s registrem obyvatel, v Czekpoint@office dokonce dodnes není registr adres. Datové schránky, co nám slibovali přii školeních tak prý jdou jen pro lidi a my je použít nemůžeme.
V registru obyvatel jsou jiné údaje než v evidenci obyvatel, my víme, že ty v registrech jsou špatné, jen nahlášených rozdílů jsou desítky. Nikdo na MV nekomunikuje, aby nám řekl, které údaje jsou tedy referenční a máme je použít. Podle nás jsou referenční ty správné, jenže nám je naši právníci nedovolí použít, protože MV neřeklo jinak a obec se bojí, že z toho bude průšvih.
Podnikatelský regisr ani nevíme k čemu je, obzvláště u malých firem tam je chyb jak máku a prý jsou tam i lidé s více IČ.
Ty Vaše aisy nás asi minou, ale kolegyně na kraji říkají, že u nich už to zkoušejí pět týdnů a nemůžou to rozchodit. Ajťáci prý pořád volají a píšou chyby někam do "černé díry"