Autor článku (v jeho druhé části) pitvá technické detaily, které jsou podstatné pro běžné uživatele mimo úřad. Což bude stále ještě většina zdejších čtenářů. Tedy - doufejme. :-) Myslím, že pro ně to nejspíš zajímavé bude.
Je evidentní, že danou problematiku zkoumá z pohledu člověka mimo systém; nikdy také netvrdil, že by tomu bylo jinak. A pak je celkem logické, že články obsahují informace, které tímto způsobem může získat. Nemyslím, že stojí za to ho kvůli tomu kritizovat. Zvlášť když informace "z druhé strany" nakonec zazní v diskusi (díky za to).
Jinak zdravím... :-)
Bohužel souhlas, jako úředník obce s rozšířenou působností (krajské město) musím uvést, že základní registry jdou zcela mimo mě - žádný přístup nikam nemám - jmenovitý seznam lidí, kdo kam co potřebuje, jsme dávali dohromady na jaře. Pokud se mi účastník řízení, který není z mého správního obvodu přestěhuje, nemám reálnou šanci to online zjistit. A ptát se před každým vypravením každé písemnosti (a že jich naše oddělení produkuje dost) kolegyň z evidence obyvatel, je možné, avšak všechny zúčastněné obtěžující (dle mého laického požadavku by mi tohle měl být schopen pohlídat SW v kterém dělám agendu + el. spisovka). Z rozhovorů s kolegy z jiných úřadů musím uvést, že je to stejné. Takže na papíře to možná funguje, v praxi nikoliv. V reálu se jede pořád stejně "postaru".
Autor článku tu často na Lupě prezentuje jen svůj jednostranný názor, bez patřičné praxe. Často pitvá "nepodstatné" technické detaily, jenže praxe je o něčem jiném. Je opravdu jedno, zda klikám pětkrát nebo jednou, zda dotahuji data nebo duplicitně přeťukám. A o nepatřičném certifikátu už to vůbec není.
V článku se poukazuje na nedostatečné financování ze strany státu resp. resortů a nebere se vůbec v potaz zcela nulově zafinancovanou druhou stranu, konkrétněji samosprávné orgány, které bez prostředků si prostě přístup k registrům nevybudují.
Denní reporty na webu szrcr jsou přesvědčivým dokladem jisté zbytečnosti celého systému. Řada výzmamných samosrávných celků je prostě ani po 2 měsících nepoužívá a nikomu to vlastně nechybí. Kola se točí, mašina táhne vlak dál, koleje před vlakem stále stojí..
skvělá myšlenka, ale prozatím velké zklamání. Pominu-li, že digitalizace některých území značně pokulhává, tak digitalizace je značně nepřesná. I tak triviální věc, jako je správné umístění čp. na dům, je pro některé úředníky neřešitelný úkol. A tak se čísla popisná nacházejí na dvorcích, ulicích, v nejhorším případě na hospodářských staveních. Pokud se pokusíte je na chybu upozornit, odpovědí je mlčení a žádná odezva.
Namátkou Valdice kde čísla popisná nepřidělují stavbám.
http://maps.fordfrog.com/?zoom=18&lat=50.45821&lon=15.38879&layers=B00FFF
Mnichovo Hradiště - chybějící dům čp. 7, číslo popisné na slepičárně.
http://maps.fordfrog.com/?zoom=20&lat=50.5216&lon=14.97308&layers=B00FFF
Pracuji v daňové sféře. Přes GFŘ jsme sice nyní už (konečně) připojeni, ale vzhledem k tomu, že k daňovému řízení potřebujeme znát datum změny, je nám zatím ztotožňování s údaji v ZR k ničemu, jen jako dobrodružná zábava, jestli se spojíme a systém napíše, že záznam byl ztotožněn. Je-li v datech uvedena změna oproti našim, musím datum změny shánět jinou cestou a v případě FO je to krok asi o 6 let zpátky, protože tam nezbývá nic jiného, než FO kontaktovat, ať změnu doloží sama. V současnosti ji už nikde jinde, jak bylo zvykem před ZR, nedohledám.