Autor má zkušenost s registry jeko "privátní osoba".
Ještě horší zkušenosti by měl, kdyby byl těmi úředníky, kteří mají registry využívat. Vkládání je ve své podstatě stejné jako dříve, tam chyba není! Základní evidence, která je podkladem, pro centrální registry je díky bohu původní a až na drobné změny odolala útoku "diletantů z centra". Nedopadlo to sice tak, jako registr vozidel, který je ve své podstatě stále téměř nepoužitelný. I přes úsilovné přesvědčování odpovědných osob se s tímto "plně funkčním registrem" nadále potýkají všichni, kdo jsou na něj ze své povinnosti připoutáni. Jeho pracnost proti předchozímu systému vzrostla o stovky procent. U Centrálních registrů to v podstatě zatím, tak nějak, funguje přístupem přes Czech point. Ostatní přístupy jsou však více - méně z oblasti bájí a snů. Stále se jen vyžaduje schvalování nějakých agendových kódů, jejichž účelnost je ve hvězdách a pro koncového uživatele jsou jen snůškou bludů a dojemné snahy vtěsnat život ve své rozmanitosti do několika (stovek nebo možná i tisíců) kódovaných agend.
Jako "starého úředního harcovníka" se mi z této byrokratické smršti docela točí hlava. Už teď je jasné, že pokud to někdy bude "plně" fungovat, tak všichni tak opovrhovaní úředníci už nebudou mít na práci nic jiného, než "sloužit tomuto Zlatému teleti pokroku" a občané se holt snad dočkají i nějakého výstupu. Mám pocit, že Marfyho zákon, který hovoří o tom, že dobře rozvinutý úřad se stává černou dírou, která pohlcuje informace bez jakéhokoli výstupu se začíná stávat smutnou realitou. U některých našich úřadů a ministerstev to vidíme už nyní.
Kolego, děkuji za příspěvek, vidím,že v tom nejsem sám. Je otázka, zda je to k smíchu nebo k pláči. Kdybychom to všichni neplatili z našich daní, možná by to bylo i k smíchu - do dnešního dne přístup do základních registrů nemám, stále jedeme postaru (možná to podcenil někdo na našem úřadě). Personální mě průběžně bombarduje, že je zase nějaká agenda, a kdo ji u nás dělá, sdělím seznam lidí a je zase 14 dní klid. A pak se najde kód další agendy a dávám další seznam lidí.... Naštěstí mám přístup do ISEO, reg. vozidel a evidence řidičů, rejstřík trestů funguje pro správní orgány také slušně, takže jsem schopen na své agendě fungovat a lidi většinově neobtěžovat.
Je to podivné, ale pokud dám požadavek na výpis mých údajů z datové schránky, která mě jednoznačně identifikuje, přijde mi informace, že jsem nebyl v registrech nalezen. Vzhledem k blizicimu se stehovani bych to celkem uvítal, abych tam byl. Na druhou stranu, znamená to, že nemusím platit daně? :)
I náš úřad, ač OVM, obdržel asi 10 výpisů. Každý s jiným číslem souhlasu, ale až na jeden od stejné osoby. Nebylo vyplněno ani jméno, jen příjmení a například číslo OP a adresa. Podle takových údajů nejde ověřit nic. Dozvíte se třeba taky jen, že nějaká Nováková změnila 10.7. adresu a kromě příjmení tu novou adresu. Nevím kam a jak by se daly takové údaje smyslplně zapsat.
Obávám se, že bez jednoznačné identifikace osoby to bude k ničemu i bankám, pojišťovnám apod. Úřad zase neví pro kterou agendu si má údaje vést. A jen tak si zapsat nějaké neúplné údaje, to je k ničemu, pokud je vůbec může držet.
Patenty a licence jsou dva různé pojmy. V tomto případě je problém s licencemi, ne s patenty. Ty karty totiž fyzicky patří Haguessu, pražský magistrát má jejich používání jen licencované. Což společně se skutečností, že obslužný software je, pokud vím, také šitý na míru Haguessem, vytváří docela slušný vendor lock-in.
Pokud vím, kdyby magistrát chtěl změnit dodavatele, musel by začínat v podstatě na zelené louce. Osobně mám podezření, že i tak by to bylo výrazně levnější...
A nebylo by pro město ve finále levnější nechat jezdit lidi zdarma, než tuhle chujovinu platit? Zkuste si to spočítat; nula peněz za revizory, i když už jsem je v pražské MHD skoro dva roky neviděl, nula peněz za jízdenky a jejich distribuci, nula peněz za tarifní technologie...
Nebo druhý extrém - nechat to čistě na soukromých dopravcích a město do toho vůbec netahat. Obě řešení mají něco do sebe. :-)
Podle mě by při zachování stávajícího částečně dotovaného provozu bylo nejlevnějším řešením vrátit se zpátky k papírovým legitkám. Stojí to pár korun a plat několika úřednic a nemusela by se řešit technologie za (v současné době) stamiliony korun. Ale to holt není dostatečně cool a navíc si nikdo z aktuálních politiků na radnici nelajsne říct, že jeho soustraníci jen tak vyhodili z okna miliardu...
Nechat to *jen* na soukromych dopravcich, tak pojede mozna jedna linka metra z konecne, pak prestup v centru a zase az na konec a to bude vse. Na druhe strane bych pak nemel problem se odstehovat z Prahy, protoze zakladni sluzba kterou ocekavam - MHD, by byla nepouzitelna. Jen doufam, ze do te doby doladi Google to auto co jezdi samo :-)
S druhym bodem souhlasim, navrat k papirovym kuponum (bez odklonu penez z kazdeho vytisteneho kuponu) by bylo v soucasne dobe nejlepsi reseni. Opencard neprinasi naprosto zadnou pridanou hodnotu oproti papirovym kuponum. Dokonce nedavno uz radnice uvazovala, ze to zrusi. Bohuzel k tomu nedoslo.
To by samo nejspis levnejsi bylo, ale nikdo(kamaradi tech nahore) by se na tom nenapakoval.
Tuhle sem se bavil prazkou ricni dopravou - clun spapa 5l nafty ... za celej den provozu ... provozovatel mestu fakturuje tusim neco kolem 20 ... za hodinu.
A se zbytknem to funguje uplne stejne ...
A přesně o tom to je! Jakékoli řešení, ze kterého nemají papaláši patřičný vejvar, je špatné, i kdyby bylo zlaté! A tohle je začátek a prazáklad všech potíží, které tento stát má. Ono by se dalo ušetřit hodně peněz už jen transformací D. P. z akciovky na s r. o. a vyházením přebytečných manažerů, ostatně jak je možné, že firma, žijící z dotací, vyplácí dividendy, když není schopna si sama na sebe vydělat? Ale jsme v Klausistánu, tady je možné skoro všechno.
Dvacku vyfakturuje a 15 - 18 zaplatí na daních, zdravotním a sociálním pojištění. Když spočítáš, náklady, (nafta cca 37 Kč/litr x 5 = 185 Kč), údržba, (motor papá také olej), obnova nátěru (aspoň 1x ročně), poplatky za všemožné licence a revize, tak to zase až tak lukrativní podnik není. A sedět celý den na loďce za každého počasí také není občas med.
Krakonosi, nauc se cist a nepindej tu kraviny, provozovatel uctuje spotrebu nafty 20litru za hodinu provozu, pricemz skutecna je 0,5l za hodinu provozu. Rozdil pokud si dobre pamajuho hodil nejaky 50-60M Kc, to je vejvar provozovatele ziskanej neopravnenym uctovanim neexistujicich nakladu. Provozovatelem je pak nejaka firma (kamos primatora ...), ktera si na vlastni provoz !najima! soukromniky, kterym samo zaplati 00 nic => je to prakticky cistej vejvar naprosto bez prace.
Uplne stejne funguje trebas Skanska - nemaj ani jediny auto/zednika/... cokoli, Skanska = 50 ucetnich v kanclu. Nic vic. Ale protoze sou kamosi spravnejch lidi, shrabnou znacnou cast statnich zakazek, 2/3 z tech penez si nechaj a za 1/3 najmou jiny firmy, ktery cosi splacaj.
Jinak pro tu zelenou louku by holt bylo nutné mít po dobu přechodu souběžně více typů karet, alespoň do doby, než by skončila platnost těm současným. Pokud se nepletu, technicky by sice šlo aplikaci od alternativního dodavatele nahrát i na tu stávající kartu, ale pochybuju, že by to u Haguessů schválili... :-)