No nevím, já se stěhoval v druhé půlce roku 2012 a byl jsem naopak docela překvapen, že stačilo zařídit na úřadě nové trvalé bydliště a vše kolem živnosťáku a dalších věcí se mi předělalo naprosto automaticky, aniž bych cokoli dělal. A týkalo se to i ČSSZ.
Celkově si skutečně v poslední době nemohu na státní správu v souvislosti s rutinními úkony nemohu stěžovat, vše probíhalo v pohodě a celkem příjemně. A řekl bych, že tomu dost pomohl právě i náběh registrů, předtím bych minimálně musel obejít více míst...
Horší je to přirozeně v případě, že člověk chce něco, kde úřednik může (či dokonce musí) o něčem rozhodovat a výsledek není automaticky daný, pak nadšení značně opadne a místy se objeví i korupce, ale to už je jiná historie :-(
Moje zkušenost se změnou místa trvalého pobytu:
- Hned při vyřizování mi paní řekla, že si změnu musím jít nahlásit na "odpady", což je jen jiné oddělení téhož MěÚ. Nu což, možná jen místní folklór.
+ Informace o změně mi přišla do DS.
+ VZP si data sama aktualizuje ze ZR
- Na ČSSZ (!) si sami musíte změnu nahlásit!
- I když to uděláte, musíte změnu samostatně nahlásit na posudkové oddělení o čtyři dveře vedle! Prý jim to ne vždy dají z důchodového vědět!
- Pozvánka k pravidelné kontrole se do DS nezasílá!
Nebudu jmenovat konkrétní OSSZ, protože ti lidé, se kterými jsem se tam setkal jsou jinak velice vstřícní, takže usuzuji spíše na selhání systému, způsobené jeho nedostatečným využíváním.
Obecně mi vadí, že i v případech, kdy je ze zákona možné poslat písemnost klasickou poštou (součástí je papírový dotazník, složenka atp.), nezasílají OVM do DS upozornění, že vám něco poslali. Vždyť by to mohla dělat automaticky spisová služba na podatelně v rámci agendy odeslané pošty...