dva dotazy:
1) rekneme ze jsem "zavedena" znacka a mam statisice nebo miliony klientu a na socialnich sitich si najdu desitky-stovky alfa uzivatelu, ktere se budu snazit nenasilne ovlivnovat. I kdyz si 100 alfa uzivatelu koupi vsechny me produkty, dopad na celk revenue bude vicemene nula cela nic. Takze za me potom otazka, kolik uzivatelu soc. siti musi alfa uzivatele ovlivnit, aby se mi to vyplatilo a budu velkorysy, rekneme v pul az rocnim horizontu? Asi hodne. A aby jich bylo hodne, asi by to chtelo hodne zdroju. A mozna by ve finale bylo lepsi ty zdroje alokovat na uplne neco jineho nez na soc. site.
2) ma nejaka spolecnost na FB ecommerce kanal? myslim tim to, ze na zalozkach jdou delat aplikace, tudiz i napr. objednavkovy formular produktu xyz, stejne jako na materskem webu. Tady si dovedu do budoucna predstavit, ze budu na FB, vyjede mi nabidka na neco od Alzy a ja si to sjednam pres FB, protoze budu liny kliknout na hlavni web, bude to treba do pulnoci levnejsi nez pres hlavni web, atd. Pak se bude ROI predpokladam merit snadneji.
Přesně, tak cely je to nesmysl. Jsme velka firma, která ma statisíce až mailiony klientu, ale i tak v tomto počtu neexistuje stovky pseudo alfa uzivatelu na nejaké sociální síti.
Jako první elementární věc než dělat podobne aktivity doporučuji si udělat analýzu zda se vám to vyplatí. Spocitejte si a porovnejte mzdové náklady na vynaložení techto pseudo cinnosti a porovnejte s tím co vám to ma přinést. Zjistite, když se zamyslite tak tyto horiz. analyzy sociální sítě jsou nerevantni viz nástroje uvedené v článku. Nehodlám se tu postet do hloubky, ale nechám ať si, každy udělá názor sám.
PS: nebudu se vůbec divit, když se negativne ozvou ti, který se na cinnosti prizivuji.