Mohl byste nastínit kdo konkrétně a jakým způsobem Vás obtěžoval? Já totiž vidím naprosto jiný základ komunikace spamerů a toho, co uvádí autor.
Modelová situace - jsem fanda do motorek, čtyřkolek, aut (prostě jakákoliv hračka pro kluky :D) Píšu o tom a pro zjednodušení - třeba supersportovní motorky. Najednou mi někdo napíše, že mi ji zdarma půjčí na víkend. No to by mě fakticky nakrk :D :D Nebo mi pošle jako jednomu z prvních preview toho, co se chystá - zase - já o tom píšu, hledám články, na netu.
Opravte mě, ale v této části je komunikace s influencery adresná (neanonymní). Tzn. ne, že mi nějaký dealer LR začne pod záštitou "já nejsem dealer, ale slyšel jsem, jak aloe vera uzdravila babičce frakturu lebky" ...
Tady si asi nerozumíme. Představte si, že píšete nějaký oborový blog. Třeba, plácnu, o Apple. Máte dobrý traffic, lidi u vás články komentují, živě diskutují. No a firma zajišťující Apple PR se Vás zeptá, jestli by se Vám nechtělo zrecenzovat třeba nový iPod Nano, že Vám ho na recenzi půjčí. Nevidím, co je na tom špatně? Nikdo Vás nijak neuplácí, nejde o to, abyste psal něco, co psát nechcete.
Tomuto myšlení vůbec nerozumím. Proč bych proboha měl dělat nějaké recenze když si to firma usmyslí? Proč bych měl brát názory výrobce jako směrodatnější než názory svých známých? Vy snad toužíte kvůli tomu, že vás pár lidí bere dělat nekomu služku? Já ne. To je právě nejlepší cesta známé ztratit.
Podobní jako autor mne nakonec svým obtěžováním na sociálních sítích tak znechutili, že jsem účty zrušil. Je to jako v televizi, přemíra reklamy je zabiják původně dobrého nápadu. Jasně, můžete se od nich odstřihnout...skutečně? Nakonec zjistíte že obrana je pracnější než vlastní přínosy účasti v síti. Mezi autorem článku a spamery dnes nevidím rozdíl.