Vlákno názorů k článku Žaloba proti Ulož.to môže byť premárnená šanca od VfB - Nevím, zda to bylo přímo na Kosmas-ovi ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2013 8:00

    VfB (neregistrovaný)

    Nevím, zda to bylo přímo na Kosmas-ovi ale tuto hlášku si též pamatuji. Vzniklo to nejspíše tím, že proto aby ty e-booky mohli být založeny v nějakém účetním systému, musel se tam zadat i počet kusů a nějaký skladník zadal asi malé číslo nebo ten účetní systém nedovolil zadat větší, kdo ví?

  • 8. 8. 2013 15:57

    x (neregistrovaný)

    Jiste, treba ... pro me je to jednoznacna informace, ze dotycny mi svuj vytvor za penize nabizet nehodla a tudiz si jej obstaram jinak a jeste usetrim.

    Je to totiz presne o tom, o cem je tu rec - pokus naroubovat na net sto let stare praktiky. Jenze u ebooku jaksi netreba delat zadne dotisky .... jakmile jednou existuje, tak naklady na distribuci jedne kopie jsou defakto stejne jako naklady na distribuci milionu kopii - temer nulove.

    Nemluve o tom, ze pokud (naivne) pripustime opravnenost autorske ochrany, tak ta ochrana by mela byt neco za neco - v tomto pripade pak by mela prinaset vice a dostupnejsi tvorby. Pokud je neci dilo oficialni cestou nedostupne, mel by obratem o jakoukoli ochranu navzdy prijit. Dilo v supliku totiz jaksi spolecnosti nic neprinasi.

  • 8. 8. 2013 15:50

    Jarda (neregistrovaný)

    Třeba jim skončila smlouva s autorem/posky­tovatelem práv na tu knihu...

  • 8. 8. 2013 15:48

    x (neregistrovaný)

    hlášku "titul vyprodán". ... to jako fakt? To bych rad link, abych to pridal do sve sbirky.

  • 8. 8. 2013 15:01

    A.S. Pergill (neregistrovaný)

    že na serverech tohoto typu se dají sehnat i věci, které se nedají koupit. A je mi, jako potenciálnímu zákazníkovi, naprosto jedno, jestli se dva nenažraní dědicové roky soudí, nebo zda tlupa sexuálních pracovnic a pracovníků, vlastnící jakási "autorská práva" rozhodla, "že to do Česka nepude".
    Onehdy jsem brousil v nabídce e-knih v Kosmasovi a co jsem nenašel jako hlášku "titul vyprodán".
    Prostě tihle lidé absolutně nechápou podstatu digitálních médií a snaží se k nim přistupovat úplně stejně, jako kdyby prodávali pixle s barvou, nebo třeba rohlíky. A pak se diví (a vztekají), že "zavedené" obchodní modely nefungují.

    Pamatuji si (protože jsem pamětník), jak nám v marxismu vykládali, jak jakýsi anglický továrník (v době před US revolucí) vyvezl do amerických kolonií celou továrnu i s dělníky. A zkrachoval, protože se mu dělníci rozutekli na farmářství a lovectví apod. Protože nepochopil, že v těch amerických koloniích si lidé vydělají snadno lepší peníze jinde, než "bouchat" 16 hodin denně u stroje za pár pencí. Myslím, že současný zábavní průmysl si počíná naprosto stejně jako ten anglický fabrikant z téhle historie, někdy z počátku 18. století.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).