abych to dobre pochopil, tak odchazejici zamestnanec ma zrizenou adresu
honza.vopicka@nasefirma.cz
takze:
1) zmenim heslo, adresa bude fugnovat dal, on k ni nemuze
2) adresu zrusim, vse mi bude chodit do domenoveho kose, partnery upozornim, ze on odesel
asi ste tam chtel dokoncit vetu "... a vezte" necim o spouste nedorucenych dulezitych mailu. K tomu asi toto: pokud ma obchodni partner zajem s Vami jednat, pak toto vezme na vedomi a zpusob doruceni si najde (zvlast, pokud mu date navod).
Klidně třeba erpgjdfúspgj@firma.cz a ať si posílaj outlukový vizitky. Přiznávám, že se to blbě tiskne na vizitky papírový nebo diktuje do telefonu, ale to je tak všechno. Do adresáře s tím a je vymalováno (1x za život) - oproti řešení každého odchodu zaměstnance mi to zvlášť ve velkých firmách nepřijde tak hrozný.
Vlastně fr.novak2@firma.cz taky nevypadá hezky a sotva si to někdo "cizí" zapamatuje.
Navíc, na zveřejnění mailové adresy, v níž je obsaženo jméno zaměstnance potřebujete jeho výslovný souhlas. Jinak je to podle našeho slavného Úřadu neoprávněné nakládání s osobními údaji. Tak si vyberte. (Co je "zveřejnění" těžko přesně říct - uvedení na www určitě ano, rozdávání vlastních vizitek tím zaměstnancem doufám ne, rozdávání kontaktů jeho vedoucím už zase jo... Těžko podnikat, když vás i za blbou mailovou adresu může byrokrat nechutně sejmout.)
A take to zalezi jak je vytvoren takovy odpovidac. Treba vacation, dodavany se sendmailem, posila odpovedi pouze tehdy, pokud je ve From: (RFC822) uvedena nektera z adres uzivatele (coz v dopisech z konference nebyva - tam byva adresa konference) a pokud precedence: neni bulk (coz v konferencich casto byva). Krome toho, na jednu adresu neposle dopis vickrat nez jednou za nastaveny interval (default - jednou tydne) ma seznam adres, na ktere neodpovida vubec (zahrnuje takove adresy jako postmaster, listserv, majordomo, MAILER-DAEMON a dalsi). Neni to samozrejme samospasne, ale v naproste vetsine pripadu se "nespravnych" reakci nedockate a i v tech pripadech kdy ano, nedochazi rozhodne k nekonecnym smyckam ...
Doufejte, ze se onen zamestnanec neprihlasil do nejake mailove konference. Jinak totiz odpovidac posle zpravu do konfery. Svou zpravu pak z konfery obdrzi a posle na ni automatickou odpoved do konfery, kterou opet obdrzi a posle na ni odpoved. Zalezi na rychlosti toho kolecka a na spravci konference, kolik giga stihnete protocit.
Chtel bych videt jak tohle zrealizujes u korporace co ma napriklad 2000 lidi. To bude adresa celeho marketingu, marketing1@firma.cz az marketing20@firma.cz?
Zaměstnavatel by především podle mě vůbec neměl soukromé schránky (adresy) svým zaměstnancům zřizovat. Pak nemá problémy, že se mu ve firmě sejdou čtyři Frantové Novákové, nebo ten jaký naznačujete vy při obměně lidí nebo změně jejich jména.
Pokud potom přijde pošta na reklamace.doprava@firma.cz tak bude jen těžko možné považovat jí za soukromou.
Na soukromou poštu jsou prostě freemaily nebo obecně jiná schránka. Ani pro zaměstnance není dobré, když musí všude dávat jen firemní kontakty. (Podobné je to přece i s číslem firmního mobilu.)
No a jestli má zaměstnanec v počítači něco soukromého, ať si to schová za heslo nebo hned maže.
Celý mi to připadá jako když si do práce přinesu kupu dopisů od milenky, rozstrkám je mezi obchodní korespondenci a pak se chci soudit, že mi to asi někdo zlej čte.
pokud bylo se zákazníkem dohoduto, že se může používat soukromá pošta, pak by ji měl zaměstnavatel respektovat a přeposílat.
Ale nebylo by to ve smlouvě či předpisu určeno tak nemusí.
Nejlepší řešení ze zkušenosti je, když se dá automatická odpověď:
"XY ZŽ již ve firmě ABC nepracuje. Jeho práci převzal AGH ASDF Chcete-li objednat, pošlete e-mail na asdf@abc.cz, máte-li další dotazy volejte 123 456 789"
Firemní maily lidé pošlou znovu a hned si to opraví ve svých kontaktech. Soukromí lidé mu budou volat na soukromé číslo, případně se zeptají na telefonu na jeho nový kontakt (minimum). Spamy se odfiltrují a nestojí vás to žádný čas na prohlížení e-mailů.
Třeba po roce schránku smažete.
... z clanku vidim, ze je velmi zajimave sledovat "pravnicke vyklady" :-)))
Abych to zjednodusil, chtel bych znat odpoved na realny problem. Predstavte si bourlivy odchod zamestnance z nejakeho duvodu. Co muze udelat zamestnavatel s postovni schrankou odchazejiciho zamestnance ???
a) nic, pouze zrusit ...
- riskujete nedoruceni dulezitych mailu a vezte
b) preposilani mailu na dohodnutou adresu s tim, ze byvaly zamestnanec ji bude cist a "pracovni" maily Vam bude preposilat
- dohodnete se s nekym s kym jste se nedohodli ...
c) pouze dat na mailovou schranku automatickou odpoved "Sorry, sorry clovicek nejni piste me!"