To urcite ne, ale mit honorar nekolik (i desitek) milionu $ za jeden film a takovych filmu natocit nekolik (3-5 obvykle) za rok mi nepripada jako odpovidajici odmena za odvedenou praci. Ne, opravdu nechci, aby stat zasahoval do tohoto obchodu, ale uzivatele sami rozhodli, ze se jim ty nehorazne sumy nelibi... podobne jako se zastavila NHL protoze nebylo na vyplaty, myslim si, ze neco podobneho v dobe ne dalece budouci ceka i Holywood a jeho tzv. hvezdicky (casto lidske trosky, byt zatracene bohate).
"Milion, dva miliony berou, umělci.
Kůži z nás dřeli.
Třeba Hanička Zagorová, to je hodná holka..."
Zamerne jsem uvedl, ze nechci aby do toho STAT zasahoval, ale stejne tak nechci, aby STAT stranil jedne strane prostrednictvim NOVYCH vypalnych za reprodukcni zarizeni ci spotrebni material... opravdu netusim, proc z kazdeho CD, DVD, kopirky, kanc. papiru, etikety apod. mam apriori platit koncesionarskou dan autosrkym svazum, kdyz "dila", ktera na ne ukladam, zmnozuji jsou me vlastni vytvory... - OSa & spol. mne opravdu nijak nefinancuje, ani nejsem jejich clenem, proc jim mam platit za neco, co jim skutecne nenalezi? Jen proto, ze jeste za sociku uspesne lobovali a maji to v zakone a prezilo to tam do dnes?
V tom případě jste si mohl odpustit ty jakešovské poznámky o odpovídající odměně za odvedenou práci, viďte?
Pokud se uživatelé sami rozhodnou, že se jim ty nehorázné sumy nelíbí, tak ať si to nekupují a neposlouchají. Není třeba to podloudně získávat na internetu (napsal bych naplno krást a zmínil bych terminus technikus warezácká prasata, ale vím, že to masy nemají rády...), prostě ty umělce zcela ignorujte a žijte svůj život naplno.
Čest!
Stejne tak lidi odmitli platit tolik za vstupne, platit za propagacni predmety a navstevovat tolik zapasy NHL a tim padem majitele klubu nebyli schopni vyplacet tak vysoke odmeny... - par klubu krachlo a kupodivu se nekolika lidem i hracum rozsvitilo... ja si myslim, ze totez (neb ta spirala je roztocena uplne stejne) plati i o jinych odvetvich zabavniho prumyslu. Kolik bylo krachu - tady spise slucovani - puvodnich studii - kouknete na ne tak stare filmy a uvidite, ze skoro zadne puvodni studio - vcetne tech nejslavnejsich - v podstate uz davno neexistuje.
Proste zpusoby, obchodni modely a distribuce odpovidajici povalecnemu stavu se prezila a ze to jde jinak, legalne a profitabilne dokazuje iTunes a jeho nasledovnici.
A za sebe mohu rici, ze vice jak polovina komercni tvorby filmovych studiich nestoji ani za 2 kvalitni CD platky Tayo Yuden (cca 15-20 Kc), natoz za listek do kvalitniho kina (tedy 130-150Kc * pocet osob)...
Vite, ale to sdileni je mimo jine (krome teenegerske vzpupnosti) o tom, ze se jim proste ty nehorazne sumy za tu skvaru platit nechce. Oni jsu ochotni investovat do vstupneho na koncerty, na diskoteky - tedy tam, kde se ta hudba repropdukuje (a poradatel odvadi radne poplatky), ale nejsou ochotni kvuli 2 pisnickam vyplaznout X stovek Kc
Vždyť o tom jsem právě psal. Pokud jim nevyhovuje cena, ať to nekupují a neposlouchají. To je to tak těžké?
Nebo ať chodí na ty koncerty a diskošky, když jsou tak ochotní, cokoli, jen ať to nekradou (i když to prý není krádež v pravém smyslu toho slova)...
A za sebe mohu rici, ze vice jak polovina komercni tvorby filmovych studiich nestoji ani za 2 kvalitni CD platky Tayo Yuden (cca 15-20 Kc), natoz za listek do kvalitniho kina (tedy 130-150Kc * pocet osob)...
No tak to vidíte, a přesto to jiným zjevně stojí za ukradení (ja vím, prý to není krádež, jasně)...
Asi nějaké zvrácené hodnoty, nebo co...
Fakt miluju, když někde čtu od nějakého frikulína, že "to je takovej shit, to bych si v životě nekoupil" - ale milý frikulín si to vesele od někud obšlehne... To to těm lidem nepřipadá zvláštní (přinejmenším)?
No, to by zase bylo na dlouhou debatu, respektive spíš na dlouhý proud dvou a více monologů, takže to raději ukončím(e).
Poslouchate Bethowena? kolik mu platite? Nic?
Bethowena bohužel neposlouchám. Ani nevím, kdo to je.
Mluvíme-li však o Beethovenovi - sice jsem si mohl zdarma a zřejmě i naprosto legálně stáhnout jeho symfonie v mp3 z webu radio 3 BBC, ale není lepší si to poslechnout z CD? A koupí těch CD již někomu platím. Odsuneme-li stranou běžné platby kameníkům atd, zůstává stále nějaká částka i pro interprety (někdo to přece musel hrát).
BTW: Ludwig van je, čistě pro Vaší informaci, mrtvý, nic mu platit nemohu a ani nevidím důvod k tomu, abych mu platil JÁ. Od vyrovnání se s autory a interprety, případně pozůstalými a majiteli práv je tu snad ten opovrhovaný mezičlánek, tedy audiofonní průmysl. Proto mi jeho existence nepřipadá jako zločin proti lidskosti, ale beru ho jako něco, co mi v podstatě cosi ulehčuje (nikoli pouze měšec).
Hodláte pokračovat ve své argumentaci nějakou statistikou, nakolik je ve výměnných systémech populární Ludwik van?
K Vašemu dalšímu gaychatu se asi nemá smysl vyjadřovat, reagujete na nějaké Vaše halucinace a ne na to, o čem jsem psal. Už to nehulte, když Vám to nedělá dobře...
Majitel prav na vyrobek jsem ja... - ja jsem ho nekomu prodal (slysite - prodal jsem ho) a uz nikdy nedostanu ani korunu za to, ze ho nekdo koupi a svoji vlastni sikovnosti na nem vydela dalsi majlant - treba prodejem (pouze stat si strhne DPH - tedy dokonce na mem dile vydelava jeste nekdo jiny - opravnene?). Hudebni dilo ani software si nekupujete, pouze ziskavate pravo k uziti/poslechu apod... - A urcite vite, ze OSA chtela, aby pomalu i na pionyrskych taborech, v autobusech atd. se platilo za to, ze si ridic pousti hudbu - neb prokazatelne slepsuje psychicky stav ridice - kterou si sam koupil, ale z duvodu bezpecnosti provozu neni urcite vhodne, aby mel zvukotesna sluchatka - a tedy nedochazelo k reprodukovani hudby zpusobem, ze to uslysi i nekdo, kdo si to nezaplatil... opravdu genialni a spravedlivy poradek/system...:-(
Ale na to, jak je ten soucasny system zcestny Vam poukazu docela jednoduse...
Ale já netvrdím, že je ten system úplně košér! Mně se jen tak docela nelíbí ti frikulíni, co si obhajují své nekradení a nezlodějiny jakýmysi vyššími principy, blahem lidstva atd a říkám, že když se jim nelíbí podmínky, za kterých je jim zboží nabízeno, nechťať jej nekonzumují. To je vše.
OSA možná chtěla (odírat robátka pějící u táboráků, případně koledující na ulicích), ale nečiní tak, alespoň co jsem letmo v nějakém rozhovoru s jejich zástupcem (zástupkyní?) četl.
Já tyhle organizace nijak nemiluju, nejsem nadšený, že koupí té jedné krabičky záložních médií za rok platím někomu za něco, co rozhodně nedělám. Jen se mi prostě nelíbí určitý styl argumentace, ať již zahrnuje závistivé jedovaté sliny na vykořisťovatelské kapitalistické hudebníky, či rádobyzbojnické rádobypartyzánské akce bojovníků za svobodu své peněženky, nebo čeho vlastně... :)
Ono je spise zajimave jak mohl vubec Beethoven vytvorit sva dila bez podpory kamennych vydavatelstvi, organizaci jako OSA nebo RIAA, DMCA legislativy a houfu dobre placenych pravniku. :-)
Tehdy byla jiná doba, soudruzi. Na internetu se tolik nekradlo nesdílelo, lidi spíš chodili na koncerty atd... :)
PS: Moje krev je prevazne Heavy Metal, ten uz dneska skoro neni a pokud je, uz neni oznacovan za alternativni...:-)
To je Váš pohled na věc. Fajn. Dnešní majitelé autorských práv a zřejmě i valná část autorů a interpretů, co jsou "nahoře" mají zase zřejmě trochu jiný názor. Oni mají práva, Vy máte excremento. Buď na jejich podmínky přistupte, nebo jejich nabídku neakceptujte a nabízené zboží nekonzumujte (a dejte jim tak podnět k zamyšlení. Možná začnou zvedat ceny, ale to nemohou donekonečna a pokud ve svém bojkotu vytrváte a oni se nebudou moci vymlouvat na hladinu pirátství [ať už tím myslí cokoli], půjdou od válu a na širém světě zavládne utopie, mír komunitní sex, pivo zdarma.).
To je pořád dokola a dokola o tom samém.
Nevidím důvod, proč by nemohli autoři a interpreti za jednou odvedenou práci dostávat peníze za každého diváka/posluchače, který si ten jejich produkt dobrovolně zkonzumuje (a pokud v případné smlouvě o dílo, nebo jak se tomu říká, nebylo dohodnuto něco jiného). Opravdu nevidím. Ten divák má přeci možnost volby, je to čistě na něm. Buď na to přistoupí, nebo toho umělce, co bere platy jako žádnej z nás, podporovat nebude a zasklí ho...
Co se týče námitky k prostředníkům, kteří shrábnou značnou část zisku - no, kdyby to ti autoři pospolu s interprety byli schopni vydat sami (včetně toho kolotoče okolo), tak by asi na takové podmínky nepřistoupili, alespoň ne podruhé, ne? Zřejmě pro ně ti prostředníci nějaký smysl mají, ptejte se jich, ne mě (mně to normální příjde).
Tady můžete zakoupit levně desku svého oblíbeného interpreta... ;^)))