Pred nekolika lety jsme ne prilis uvedomele umistili obrazek Santy na web a setkalo se s to nekolika negativnimi ohlasy. Od te doby vzdy o vanocni "dekoraci" premylime v sirsi rovině a dali jsme za pravdu temto nazorum.
Co se vanocniho kabatu stranek tyka, dosli jsme k nazoru, ze zakazniky, kteri jsou zvykli nakupovat pres rok, vanocni dekorace obtezuje a znesnadnuje jim navigaci na strankach. Proto volime pouze lehky zimni motiv. Podobne zkusenosti maji patrne i dalsi obchody.
Velmi se mi libila glosa z minulych dni o Vanocich na Lupe, jelikoz adventni cas je opravdu "maso". Byt jsem na jednu stranu jako obchodnik velmi rad, na druhou mi vadi, ze se vytratilo posledni kouzlo pohody Vanoc. Proto bych doporucoval rozmelnit vanocni nakupy do celeho roku a budou vsichni spokojeni :-)
asi najpravdepodobnejsia bude tretia varianta, ze eshopy su proste ine ako kamenne, zamerane viac na pragmatickych ludi ktori hladia na cenu a nie na vyzdobu a ta cena s vyzdobou suvisi, radsej chcem nizsiu cenu nez vo vyssej platit navyse otravnu vianocnu vyzdobu ci redizajn, to nech si nechaju pre dochodcov a precitlivele zeny v kamennych obchodoch
Tak tak. A já jsem za to e-shopům vděčný. Vánoce jsou sice hezký svátek (jako církevní ho neberu), ale dost na to, že už s ním otravují od října všude možně (Praha) a dost mě tím už štvou - pokud příjdu před výlohu, kde se na mě gebí nějaký rudý zahraniční "FatMan", všude josu stromky, ozdoby a na zemi se válejí mezi mrtvými mouchami vietnamská "stotvacet-lefně" blikátka, zastavím se a pokud mám možnost, jdu jinam.
Alespoň že na webu jsem tohoto"komerz-hnusu" v drtivé většině případů ušetřen.
PS: OD té doby, kdy jsem brigádničil v jednom ze supermarketů, kde od 1. listopadu jelo nepřetržitě osm (8!) stále se opakujících koled, mám k této lidové hudební tvorbě averzi :(
prostě v tom shonu neměli čas. Předělat web aby byl pořádně vánočně laděný není o tom vyndat ze skříně žárovky a girlandy a pověsit je někam ke stropu - vyžaduje to čas, investice, přináší to různé možné nekompatibility a rizika atd. Většina online shopů má navíc web dělaný dlouho a zplácaný z různých kódů od různých lidí a v tom aby se prase vyznalo.
No, ja bych mel trochu jiny postreh k e-shopum. Hledal jsem ted parkrat nejake zbozi, a co mne nejvic zaujalo, nebyla vanocni vyzdoba ci jeji absence, ale pokrikovani na navstevniky ve stylu: "Uz si nic neobjednavejte! Nic vam nedodame. Do Vanoc urcite ne. Nejdriv po Vanocich. A uz dejte pokoj."
Tady mam pocit, ze nekdo neco zaspal....
Pokud by výzdoba nebyla kýčovitá tak by mohla vypadat docela dobře a určitě by to byla příjemná změna. Asi to ale nebude tak jednoduché jako instalace vánoční výzdoby v kamenných obchodech. Hlavně ne Santu! Vánoční ozdoby, řetězy nebo jiná tradiční vánoční tématika by byla fajn.
Já myslím, že nezaspal. Když uvážíte, jak všechny e-shopy fungují, tak je to naprosto jasné. Na skladě mají 0% zboží, takže nejsou schopni to zboží dodat. Buďme rádi, že si to uvědomují a dají nám o tom vědět. Asi by nikdo nebyl rád, že objednaný vánoční dárek mu prinejlepším dorazí na silvestra.
Tak to já jsem se naopak setkal několikrát s opakem - s tím, že je na e-shopu napsano do kdy je možné objednávat, aby to dorazilo do Vánoc. A to mi přijda jako dobrá informace. Takže zaspal asi jak kdo.
no já jsem takto testoval pár webů a musím říct že např na www.mall.cz nebo na www.levnetelefony.cz jsou v pohodě a podle ověření telefonem budou stíhat dodávat i příští týden tak aby to došlo ještě do pátku.
To trochu nechápu, mají snad slibovat: "dodáme, dodáme" a pak nedodat? Co byste křičel potom? "Vy jste mi to slíbili a nedodali?" Takových křiklounů je myslím dost.
Teď jsem něco nakupoval a když jsem viděl upozornění, že možná do Vánoc nedodají, řekl jsem si "aha, díky v tom případě nenakupuji a jdu do kamenného obchodu", kde to mají bohužel dražší. Ale co dělat, když to chci přes internet, měl jsem si vzpomenout dřív. Beru to jako službu toho obchodu, ne jako nedostatek.
Don't want to be a fat man,
people would think that I was
just good fun.
Would rather be a thin man,
I am so glad to go on being one.
Too much to carry around with you,
no chance of finding a woman who
will love you in the morning and all the night time too.
Don't want to be a fat man,
have not the patience to ignore all that.
Hate to admit to myself half of my problems
came from being fat.
Won't waste my time feeling sorry for him,
I seen the other side to being thin.
Roll us both down a mountain
and I'm sure the fat man would win.
Osobne vidim nejvetsi rozdil v tom ze na e-shopu (kdyz uz to nahodou zkusi) muzete nekomu napsat jak je to hnusny a jak vas Santa na kazdym rohu otravuje. V kamennem krame si muzete stezovat leda tak na lamparne (nebo na informacich, vyjde to nastejno).
Jistě, pokud chápete zákazníka, kterému něco slíbíte a nesplníte, jako křiklouna, když si stěžuje, tak máte samozřejmě pravdu.
Jinak pochopitelně JE dobře, že upozorňují, do kdy si mám objednat, abych to dostal do Štědrého dne. Ale pokud ten termín je třeba 13. prosince, tak mám pocit, že ten obchod něco zaspal. Howgh.
Ale nezaspal. Zřejmě žijete ve sladkém snu že všichni mají všechno.
Jenže, jak je správně často zdůrazňováno (když se zrovna nehodí nějakému trotlautorovi opak), že internetové obchody jsou levné právě proto, že NEDRŽÍ sklad.
Ale pokud vím, že mi dodavatel něco už od třeba od toho vašeho 13. prosince do Vánoc nedodá, je snad seriózní na to zákazníky upozornit.
No nevím, já na svůj web v pátek dal taky upozornění, že zboží, které má být jako dárek pod stromeček už nestihnu dodat. Lepší než naslibovat hory i s horákama a zkazit někomu vánoce, ne?
Někde hluboko ve mně je pocit, že když je člověk s něčím spokojený, neměl by o tom mluvit. Aby to "nezakřikl".
Jen zbytečně zvyšujete pravděpodobnost, že si to některý z marketingových specialistů uvědomí a možná už příští rok mezi barevnými soby, blikajícími Santy a přezdobenými stromečky nedokážu najít, co vlastně postižený e-shop nabízí. :-(