Mobiljam je jen dalsi naivni projekt, ktery se zhledl v Cluboxu. 400 000 uzivatelu do konce roku? Nesmysl, kor kdyz sber probiha jen na internetu. Clubox ma za rok pusobeni 150 000, co uz oficialne uvadi pres pul roku, realita je vsak nekde jinde. A za 3 mesice rozeslat 570 000 SMS, tak tomu se musim skutecne zasmat :-) Protoze vim, jak to cele probihalo v Cluboxu, ktery mel i obchodni oddeleni, zahranicniho investora, ktery dodaval kontakty a ted se podivam na projekt, ktery vznikl v amaterskych podminkach a je tak ambiciozni, tak nemam co dodat. Mozna by se panove z Mobil jamu meli zamyslet a predelat svuj bussiness plan k realnemu obrazu sveta. UZ vidim konec, jak panove jediny slusnejsi peniz ziskaji prodanim databaze, ale to se take spali, nebot vsechna jejich data jsou jim k nicemu. Pokud kazdy uzivatel nepodepise primo listinu, ze ty data vlozil do jejich systemu a registrace je jen pres internet, tak staci jedna zaloba a cely Mobil jam konci, byt jen kvuli spamu. Myslenka je to bezesporu dobra a mne osobne se zamlouva, ale postavit na ni fungujici standardni firmu je velmi obtizne a vse zavisi na obchodnim oddeleni. A motivovat uzivatele multilevelem ci antilevelem marketingem je prima, bohuzel to funguje do konce prvniho mesice, kdy uvidi, ze ma na konte 0.70 haleru. Ta motivace musi jit vice do hloubky a penize z obdrzene SMS jsou naopak demotivujici pro inzerenty, nebot uzivatel je pak v "klubu" pro penize a ne ze zajmu o danou oblast. That's all
Jenom bych doplnil slabiny takovehoto modelu.
Prunik zajimaveho (vydelavajiciho dostatecne na poskytnutou nabidku) respondenta a zaroven takoveho silence ktery :
1. Ma cas a chut se nechat oblazovat pipajicimi defacto nepotrebnymi textovkami, nehlede na prekonani moralni dilema s posilanim takovychto textovek na prideleny firemni mobil.
2. Je dostatecne technicky zbehly, aby informaci o mobiljam zjistil a zaregistroval (precetl, prostudoval, spocital,...)
je podle me minimalni - bud na podobne "vyrusovani" ma cas a hlavne chut a tim padem asi toho moc na praci nema nebo je kvuli praci (a penezum pro podobne nabidky) vytizen tak, ze podobne ruseni je pro nej neprijatelne.
Ve svem osobne/pracovnim okoli neznam nikoho, kdo by si toto dobrovolne(byt s halirkama odskodneho) nechal vpustit do sveho zivota a pridelal si praci s odmazavanim balastu v pameti mobilu.
V lepsim pripade se databaze naplni chudymi studenty, ktere odmazavani textovek budou brat jako jednu z moznych vypomocnych brigad a cela sit po roce splaskne pro nezajem inzerentu. V horsim pripade se rozhybe spamovac, ktery data bude sbirat vsude mozne a klickovat mezi zakony - podobne jako jista sluzba, co pres SMS posilala zdarma zpravy s tim ze jednou za cas mozna posle reklamu = zpravy si objednavali nudici se studenti a bohuzel i chudaci, ktere do formulariku nekdo bez jejich vedomi zaregistroval (sluzba nemela zpetnou konfirmaci a fungovala jako celkem silna spamovaci zbran na "nepritele").
Podle me neni reseni v primem hledani potencionalnich prijemcu reklamy byt se zpetnou participaci - to akorat nabaluje podobne, kteri spis potrebuji par korun sehnat, ne je utratit za uzasne nabidky.
Mně se na webu MobilJAMu strašně líbí to, jak se snaží tvrdit, že televizní, rozhlasová a tisková reklama je neadresná a že mobilní reklama je vpodstatě přínosem. Tomuhle nás učili na fakultě v hodinách rétoriky a užili jsme si s tím hodně legrace -- říká se tomu kvaziargument (lidově: demagogie). Téměř ve mně MobilJAM vzbudil přesvědčení, že když jim na sebe dám telefonní číslo, nebudou v rádiu reklamu :-)) Což by byla škoda, ladil jsem dneska na televizi nové programy a bylo velmi příjemné zjistit, že Mister Sauber sabert sauber, hned mě napadlo, že tyhle ošklivé televizní reklamy jsou skvělým nástrojem na výuku cizích jazyků -- jsou jednoduché, melodické, mají rytmus a často se opakují.
Každopádně o mobilní reklamu nestojím. Za mobil platím víc než za HBO, tak ať zůstane bez reklam.