Podle me je Atlas take lepsi napad. Bude to Atlas.Quick.cz :-) A bude to rozcestnik a vyhledavac. Portal se presune na Quick a bude vypadat a fungovat jako Atlas :-)
(-mrk- fantazíruje a jeho představy nemají reálný podklad.)
Lokace take nejakou dobu bezela jen jako lokace.tiscali, Nomada IMHO do roka ceka totalni zacleneni do designu i logiky. Dokina nebude vyjimkou. Muzeme se klidne vsadit, myslim, ze do konce roku bude dokina prisne zakomponovana do portalu Tiscali.
Myslim, ze jinak uz tohona ceskem trhu moc ke koupeni neni, aby to melo nejaky smysl.
Vždyť je to jednoduché. "Nejlepší" je to, co vybere recenzent nebo autor srovnávacího testu. A zavináč není nic jiného než recenze od jakéhosi kolektivního recenzenta. Při udílení značky Czech Made se také odhlíží od dosavadní komerční úspěšnosti produktu (jinak by to třeba vyhrála klobása z Hlavního nádraží) a naopak se chce lidem ukázat, co je dobré a co by měli kupovat.
Na rozdil od sexu si kazdy muze sam vybrat, kam zrovna na netu pujde (tj. nepotrebuje uz zadny souhlas druheho, aspon ke konsensualnimu sexu, nema zadne ruznici se casove ci penezni naklady v zavislosti na tom, koho si vybere), proto mi ta analogie pripada nerelevantni.
Predpokladejme, ze existuje na trhu n portalu, kazdy z nich ma m ruznych vlastnosti, podle kterych je lide hodnoti (tj. portal i je reprezentovan vektorem vlastnosti (vi1, vi2, vi3, ... ,vim).
Kazdy uzivatel ma neco jako preferencni vektor (pj1, pj2, pj3, ... pjm) - slozky reprezentuji, jakou vahu priklada te ktere vlastnosti. Predpokladam racionalni uzivatele, kteri navstevuji ten portal, u ktereho je nejvyssi skalarni soucin preferencniho vektoru prislusneho uzivatele a vektoru vlastnosti portalu, tj. vyraz vi1*pj1 + vi2*pj2 + ... vim * pjm je maximalni (myslim, ze neexistuje duvod predpokladat vyrazne odchylky od racionalniho chovani, jediny by mohl byt vysoky naklad na ziskani informace, averze k riziku a obtizne dostupne informace o nekterych portalech).
KAZDA definice slova nejlepsi musi vychazet z danych vektoru vlastnosti, pouze se mohou lisit tim, kterym slozkam vektoru a jakym zpusobem daji jakou vahu. Ja se domnivam, ze internetove produkty se delaji predevsim pro lidi, proto definuji "nejlepsi" jako ten, ktery si vybere nejvice uzivatelu podle odstavce vyse. Shodou okolnosti to odpovida pojmu "nejnavstevovanejsi".
Jak definujes pojem nejlepsi ty? Pokud neuvedes zadnou presnou definici, muzeme se bavit donekonecna a k nicemu nedojdeme :-(
P.S. Atlas je v navstevnosti jednoznacne druhy, tj. az za Seznamem.
Silne pochybuju, ze by se Atlas kdy jmenoval Quick - neverim, ze by to vubec nekomu mohlo pripadat jako dobry napad.
Atlas z partnerstvi s MS nijak zvlast navstevnostne netezil, navic "dlouha leta" je ponekud prehnany vyraz. Po oddeleni domeny a portalu msn.cz jsme nezaznamenali zadny meritelny pokles navstevnosti.
Atlas mel navstevnost po sekcich nekolik mesicu v Mytrixu, dokud fungoval, a jakmile prejdeme z testovaciho do ostreho provozu v idotu, data budou tam. Minimalne webhosting, ale i pokec a mapy jsou oddelene v iAuditu.
Proc by melo tento rok prichazet MSN? Copak ono uz tu neni?
Choďte na Seznamka.cz a Rande.cz a budete mít sex se zážitky každý druhý den. Dále doporučuji server Doktorka.cz (také tu byl zmíněn), tam se pak poraďte, jak si vyléčit kapavku atd.
no Tiscali uz neco v CR koupila. Loni server Dokina.cz a myslim, ze ho rozhodne do kytek neposlala. Server bezi dal jen je tesneji propojen na portal Tiscali. viz http://www.dokina.cz
Taktez vysledky hospodareni neukazuji, ze by Tiscali na tom byla spatne viz. http://www.tiscali.cz/tisk/tisk_center_01_int.389783.html
A myslim, ze sve investice peclive zvazuje a tak jeste uvidime cim nas prekvapi rozhodne bych ji vsak nepodcenoval.
To je nesmysl. Co lide, kteri internetu moc nerozumi a Seznam pouzivaji proste proto, ze kdyz prijdou ve skole k pocitaci, tak jim naskoci jako vychozi stranka a o jinem portalu ani nevedi? Ti take hlasuji? Seznam ma velkou navstevnost proto, ze ma mindshare, nikoli kvuli kvalite.
Rád bych definoval zmíněné největší skupiny uživatelů:
První největší jsou lidi co internetu moc nehoví, a synonymem pro internet je pro ně seznam, nebo víc si toho zapamatovat nedokázali ani nepotřebují.
Druhou největší skupinou jsou uživatelé, co dají na doporučení Microsoftu.
Zároveň se omlouvám za velké zjednodušení. Nikdo by neměl zapomenout, že velkým důvodem vysoké návštěvnosti je, že Seznam a Atlas jsou tu nejdéle, a lidé, jak známo, velmi neradi mění své zvyky, ať už se týkají čehokoliv.
Nevím proč zrovna Quick by měl být nějak hodně obecně známý - že je známý jako brand nemusí znamenat, že si to každý spojí s portálem/internetovými stránkami.
Uvidíme. O Tiscali toho moc nevím, ale kdybych se mohl vžít do jejich role, akvizice bych používal jen pro největší, primární trhy, a především formou vstupu do veřejně obchodovatelných společností, nebo kde ještě nejsem přítomen.
V Čechách přeci jen portál mají, a navíc do něj v poslední době dost zainvestovali, nejsem si jistý že budou používat podobnou "logiku" která se přisuzuje v poslední době Českému Telecomu.
Souvislost mezi pojmy nejlepší a nejnavštěvovanější sice nějaká je (asi by měla být přičinná :)), ale jednou za čas bychom na ni měli dokonale zapomenout a provětrat své bookmarky... a to je třeba právě tento případ. Rozdíl mezi Anděly (ekvivalent: Zavináč) a Českým slavíkem (ekvivalent: statistiky návštěvnosti) chápu především tak, že díky Andělům si někteří lidé zkusí poslechnout Ivu Bittovou místo Heleny Vondráčkové a třeba pak za rok i ti Slavíci díky tomu dopadnou trochu jinak. :) Osobně bych se ale obešel i bez těch Andělů a radši si přečtu dostatek hudebních recenzí.
Pokud Tiscali koupí nějaký portál, tak to bude nepřátelské převzetí. Stejným způsobem se tenhle žralok chová po celé Evropě. Francouzi si také mysleli, že jejich "Seznam" tu bude pořád :-) Podívejte se, kam vede www.lokace.fr dnes.
jsem toho nazoru ze letos se zadne karty michat nebudou, i kdyby prisel MSN, letos nas ceka stabilizace soucasnych hracu, novi budou v 2003, pokud prijdou driv, tak stejne nezamichaji trhem driv nez v 2003
neni mi znamo ze by se Seznam i Centrum zoufale snazili o zmenu vlastnika, spis bych to videl takto: Seznam dal zustane hobby projektem pana Lukacovice, ktery bude cekat, "az prijdou na burze lepsi casy", z Centra se postupne stane vyvojarska firma, ktera bude mit portal vicemene jako referenci, i kdyz stale zdroj prijmu, pozice IDnes posili.
A Telecom sice bude do Atlasu cpát prachy horem dolem, ale zadne efekty na trh bych od toho necekal. Tiscali vycerpa svuj vpravde neskromny reklamni budget, a stane se jednim z mnoha. Casy budou zly pro ty co mají hlavu v oblacich, pro ty co zili z reklamniho budgetu Tiscali :)), a pro ty co nezvladnou stabilizovat jadro sveho podnikani.
Jo a Zavinac. Ten bude znamenat porad stejne :))))). Ale lepsi nez nic, ne?
Ne, Jiří, to, co popisuješ, to je NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ server, ne nejlepší. To jsou dvě různá slova, dokonce i v cizích jazycích. Pokud bychom to brali podle návštěvnosti, pak je Lupa milionkrát horším serverem, nežli Atlas. Tvoje a Pallasovy argumenty jsou sofistické.
Atlas si (IMHO) nezaslouží ocenění za nejlepší portál, Atlas si zaslouží, aby v přehledu návštěvnosti byl uváděn na první/druhé příčce.
Přirovnám to k sexu: Který je lepší? Ten častější, nebo ten při němž máš větší zážitky? Jsou samozřejmě i lidé, kteří mají největší zážitky z toho, že mají sex velmi často, ale tihle lidé patrně nepochopili, jak skvělý pocit je těšit se na sex. Ale možná máš i na tohle jiný názor nežli já.
no jsem moc zvedavej co budete rikat az se bude Atlas jmenovat Quick, nebo nejak jinak jak si jej novy vlastnik pojmenuje. Jo a jeste kdyz jsme u toho netezil nahodou Atlas z toho, ze byl dlouha leta partnerem M$ a tim se dostal jako titulka vsem co si nainstalovali cesky IE?
Taktez by me zajimalo jak se zde ohanite daty o navstevnosti, ale mlcite o tom, ze Atlas nedava rozklicovani co ve sve 37 milionove navstevnosti je tak schvalne kolik z toho tvori obsah a kolik freemail a webhosting? Proc to nepisete do auditu jako treba IDnes?
V kaydem pripade tento rok se hodne zamichaji karty prijde MSN a take Atlas zmeni vlastnika taktne pomlcim, ze Seznam i Centrum se zoufale snazi o to same, ale jsem zvedavej kdo je koupi, kdyz Telecom si koupi Atlas a tak zbyvaji prave ti outsideri na konci pole podle Vas Czech Online, Contactel, Tiscali, protoze T-Online ani AOL se sem zatim nehrnou. No uvidime co se stane. :)
Ale kazdopadne mate pravdu rozhodne trh a jakekoliv souteze jako Zavinac moc cenu neovlivni.
Třeba tím, že jsou to dva nejnavštěvovanější portály? Podle počtu uživatelů/den (vycházím z kombinace iDotu, iAuditu, Netprojektu a bývalého Mytrixu) jsou jak Seznam, tak Atlas výrazně navštěvovanější než Tiscali, iDnes i Centrum. Každý den hlasují stovky tisíc užívatelů internetu tím, kam chodí...
Myslím, že agónie Quicku názorně ukazuje, že velká návštěvnost není způsobená nějakou "obecnou známostí" nebo "žitím z dobrého jména", skutečnost je prostá - Seznam je portál nejvhodnější pro největší skupinu uživatelů, Atlas pro druhou největší skupinu atd.
Zkrátka návštěvnost je podle mého názoru podstatná složka slova "nejlepší". Pokud by se hodnotila ziskovost, tak by také Martinovy alternativní nominace nedopadly nijak slavně.