Teda to mi dalo, nez jsem na tech obrazcich ten rozdil nasel :-)
Skoro bych rekl, ze takhle pouzita reklama jednak nema smysl a druhak ukazuje, ze slepota se tyka i jinych casti stranek nez banneru.
Coz neni samozrejme tak docela pravda, protoze blokovat textovou reklamu lze i tehdy, pokud prichazi i primo ze serveru se samotnym obsahem. Viz treba samotna Lupa a jeji textova reklama na homepage. Ukazka na:
http://www.webprostor.cz/media/tdc/
Txt reklama bude pravděpodobně vždy odlišitelná od ostatního textu - od už cílovým URL nebo nějakými okolními tagy. Tj. blokovací software, kterému pár reklam na stránce označím, si z toho vytvoří regulární výraz na filtraci a každou další stránku z daného serveru tímto regulárním výrazem před zobrazením prožene. Souhlasím ovšem s tím, že txt reklama, pokud není úplně zmrvená, nikoho svým chováním k blokování nevybízí.
Ano, to je pravda. Ale takových serverů moc nebude a u těch velkých to ani nepřichází v úvahu. Klient bude chtít mít přehled o tom, jak se mu reklama vyplácí (počet zobrazení, clickrate), tudíž se bude muset (resp. již musí) i textová reklama zadávat přes externí reklamní software.
Pokud se bude nacitat externe tak ji zablokovat mohou. Pokud se tam ale vlozi uz na urovni serveru treba pomoci PHP nebo ASP a nebute tedy nijak programove odlisitelna od ostatniho textu tak ji blokovat nelze.
> Uživatelé ji totiž dost dobře nemohou zablokovat, aniž by
> s vaničkou nevylili i dítě.
Tohle není zcela tak pravda. Pokud je textová reklama vložená v reklamním softwaru (např. jako custom shape), pak je možné ji samozřejmě blokovat. Zobrazovací kód je stejný, jen médium je jiné. Samozřejmě, že programy pro blokování flashe na to fungovat nebudou. Ale antireklamní utilitky, blokující obsah přicházející z konkrétních adres, na to spolehlivě fungovat budou.