Názory k článku Zbourá iPad noviny?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 5. 2011 13:11

    Hynek (neregistrovaný)

    První den co jsem si pořídil iPad jsem byl nadšený, druhý den jsem nechápal na co jej potřebuji a k čemu se to dá využít. Třetí den jsem si stáhl spoustu aplikací a bylo jasno. Funguje vše jak má, jen bych tomu přidal klasické usb či čtečku paměťových karet. Funguje rychle a spolehlivě, oproti atomu s mini ntb asi stokrát lepší.

  • 21. 1. 2011 23:43

    TDS (neregistrovaný)

    Diky za opravu. Vidite nekde jsem to precetl a ac se mi to zdalo divne, tak jsem to vzal za platne.
    Taky se mi to zdalo desne moc. A i tak souhklasim, ze je to stejne velke cislo.

  • 20. 1. 2011 22:45

    vsp (neregistrovaný)

    Ač s názorem souhlasím, dovolím si opravit jednu věc:
    <i>Amazon loni prodal více knih v elektronické formě než v papírové.</i>
    To není pravda, Amazon prodal více elektronických knih než <i>hardcover books</i>, pořád je většina knih papírových (paperbacky).
    Někde jsem vygooglil, že poměr je cca 30:70 (ebook:papír), což je samozřejmě taky velmi vysoké číslo.

  • 20. 1. 2011 9:25

    Jirka (neregistrovaný)

    Přesně tak. Můžete Apple nenávidět,můžete mu spílat, pomlouvat jeho produkty,ale to je tak jediné, co s tím můžete dělat. Lidé jeho výrobky kupují, používají a to i takoví, kteří dosud smartfony nepoužívali.

    Dám příklad:
    moje manželka, typicklá žena se všemi přednostmi i zápory, měla dosud nokii. S ní telefonovala, psala sms a fotila.Něco mobilní internet, bluetooth na přenos souborů, odesílání fotek jinak než přes sms neznala. Nastavit jinou melodii na zvonění jsem jí musel já, bylo to na ni složité. V práci měla na jeden den půjčený iphone. Ráno ho dostala, v poledne na něm s přehledem psala smsky, odpoledne se naučila pracovat s mailem, odesílat fotky, pracovat s internetem a večer žadonila, abychom si ho koupili, že se strašně snadno používá. Že prostě ví, co s ním má dělat.

    A to je to, co Apple dělá zajímavým - jeho výrobky jdou používat, jsou pochopitelné i pro úplné laiky apod.

    Mimochodem, abych nebyl nařčen za apple ovci - používám HTC Hero s Androidem a Windows XP.

  • 19. 1. 2011 16:51

    gfhfgh (neregistrovaný)

    ipad se ale drzet v jedne ruce neda... steroidem nalozeni kulturiste skutecne nejsou ani minorita

    zarizeni typu iPad (UMPC) jsem koupil pred 7 roky a melo uz tehdy vetsi vykon

  • 19. 1. 2011 14:26

    Pepa (neregistrovaný)

    Autor sepsal neskutečnej slint – tahle krátkozrakost je pro spoustu geeků typická.

    Vychází z přesvědčení, že pokud minimálně nehackuješ jádro systému, tak je pro tebe zařízení jen "předraženou hračkou bez reálného použití". A napsat že iPhone není lídrem na poli mobilních telefonů, to už chce notnou dávku zabedněnosti :-)

    Jinak si myslím, že možná ještě přeceňujeme využití počítače u mnoha lidí :-) Myslím, že spousta z nich ho nepoužije ani na ten seznam LP nebo vedení výdajů a příjmů, ale maximálně na email a brouzdání na internetu (a to třeba jen facebooku) – jsou snad takoví uživatelé opovrženíhodní? Samozřejmě nejsou, ale to krátkozrakému geekovi nevysvětlíte, protože on to pochopit nechce.

  • 19. 1. 2011 11:46

    Balu (neregistrovaný)

    Jak kolik procent ? Snad kolik setin jednoho jediného procenta, tedy promile uživatelů :o)

  • 19. 1. 2011 9:58

    TDS (neregistrovaný)

    A máme ten háček, kudy poputují peníze k Applu:

    Nic nesmí být zadarmo ...
    O co jde? Apple dal najevo, že se mu nelíbí, když vydavatelé nabízejí aplikaci pro iPad jako "bonus" pro stávající předplatitele. Jinými slovy jde o nepřímo placenou aplikaci, kde Applu "utíká" jeho třicetiprocentní provize. Firma proto říká, že aplikace musí být buď placená, anebo zadarmo, ale pak pro všechny. Mnohým vydavatelům, například týdeníku The Economist, to naruší zaběhlou praxi, kdy přístup k placenému digitálnímu obsahu (hlavně tedy webu) dávali jako automatický bonus k předplatnému klasického časopisu.
    Nová pravidla by měla vstoupit v platnost údajně v dubnu, ještě však nic není definitivně potvrzeno. První informace o tom minulý pátek přinesl nizozemský deník De Volkskrant a způsobil značný rozruch. Objevily se dokonce názory, že by požadavky firmy Apple mohly být, minimálně v některých evropských zemích, napadnuty antimonopolními úřady.

    Zdroj: http://technet.idnes.cz/nejocekavanejsi-denik-pro-ipad-se-odklada-apple-vyhrozuje-novinam-1ct-/sw_internet.asp?c=A110118_224746_sw_internet_kuz

  • 19. 1. 2011 6:47

    TDS (neregistrovaný)

    A ještě jeden mě nadpanul. Když spouštěl Ted Turner CNN, tak si taky všichni klepali na čelo a říkali že je to blbost. Zprávy celej den? 24 hodin?
    To zkrachuje...

  • 19. 1. 2011 6:38

    TDS (neregistrovaný)

    Ostatně, nemusíme chodit ani k nám za velkou louži. O internetových novinách se vyjadřoval několkrát pohrdavě i Václav Klusa na svých tiskovkach, že zná jenom klasické a ne internetové, že mu to přijde opravdu ale opravdu podivné, odpovídat na protivné otázky novinářů, kteři ani nemají noviny.

    ČR má svoji mediální hvězdu, o které se pochybovačně vyjadřovali mnozí, že to nemůže dopadnout a že to zkrachuje. Aktuálně.cz.
    Je lhostejné že nemají přijem z předplatného, ale jenom z reklamy - čimž se podobají deniku Metro.
    Na rozdíl od Metra (bere zprávy z ČTK) vśak mají opravdu profesionální novinářskou redakci, čimž se podobají Murdochovu, periodiku. Rozdíl mezi Aktualně a Murochem je jen v tom, že použivaji jinou platformu a přijmy na provoz pocházi od jinud.

    Jem si stoprocentně jistý, že ten Murdochův nápad fungovat bude.

    Ještěk těm kientům... Byla za mnou profesionální fotografka, že chce web. Probírali jsme její pžadavky. A požadavek číslo jedna byl:
    Nebude to ve Flashi.
    Když teď chodím ke klientům, každej má ipad a já potřebuju aby to na něm klienti viděli...

    A pak že svět nemění... Klíčová skupina platícih zákazníků to tak chce...
    A že ma iPad málo lidí? Kdo to řekl?

    Takže to uděláme v JQuery...

  • 19. 1. 2011 6:24

    TDS (neregistrovaný)

    Keré noviny má autor na mysli, že by měl y být zboutány pomocí iPadu? Všechny na celém světě? Nebo některé konkrétní?
    Na celém světě jistě ne,
    Ale co třeba některé konkrétni? Chicago Suntimes? SF Chronicle? Boston Globe? Tak tady bych si s odpovědí tak jist nebyl. Klidně je může položit na lopatky do deseti let.

    Žiju v USA a o platící klienty tady bych neměl na rozdíl od autora starost. Je třeba se a to dívat jiným očima než těma českýma.
    Největším prodejcem hudby na světě jsou dneska iTunes. Amazon loni prodal více knih v elektronické formě než v papírové. To je třeba brát v potaz kdyź člověk s něčim kalkuluje. Není nejmenši důvod aby to co se stalo CDčkům a knihám, se také nastalo i novinám.

    iPad není ZATÍM rozhodně nejrozšiřenějši, jenže.... Důleźité není jesti je nej, ale jestli je dost rozšířený dost mezi klíčovou skupinou (bohatých a platícíh) zakázníků. Jobsova věta: "Já nechci být jako GM já chci být Mercedes."

    Navíc iPd není drahý. Kdyź si tu můźe dovolit měsíčni paušal za telefon 65 dolarů, kaźdej černoch na sociálních dávkách (i běloch na sociálníc dávkách, abych byl korektní) s posledním modelem Blackberry nebo Droidu v ruce, tak potenciál je tu obrovský.

    Autor navíc opomíjí, marketingové akce typu - podepiš smlouvu na dva roky a dostaň iPad zadarmo. (za stovku).

    Na Jobsově marletingu posledních let je fasicunjící, jak dokázal firmě jejíž hlavní busines byl hardware zajistit přijem z uplně jiných oblastí - přijmy z autorských práv (iPod) a telefoních poplatků (iPhone). Apple má dnes přijmy za provolané minuty AT&T a písniček Michaela Jacksona... A nově bude mít i z předplatného novin (podíl).

    Zajímavé ovšem je, že se autor nenamahá ani svoji úvahu podložit ani nějakými čisly. Je napřiklad jasné, že v ČR nebude nikdy náklad novin ani týdeníku vyšsi než deset milónů kusů, v extrémním připadě patnáct. Víc lidí už prostě česky neumí (včetně Slováků)

    U novin a týdeníků se prostě počitá s nějakým cílovým nákladem pod který se to nevyplatí a nad který ano. Ten se autor ani nenamáhá vypočitat a specifikovat. Víme třeba v čechách jaký náklad chtěl mít Instinkt, nebo týden. Náklad klesá, ale drži se. Mladý svět naopak klesnul pod náklad který by mu zajistil možnost přežití...

    A teď: Jaký je cílový náklad Murdochových novin? Stejný jako Chicago Tribune? Tak to nebude probém. Množtví prodaných iPadů je jistě dnes už větši než náklad Chicago Tribune. Murdoch může dosáhnout stejného nákladu (prodejů) do dvou let.

    I Větši? Proč ne. Nasycenost trhu iPadem se bude zvětśovat. Jako se zvětšovala nasycenost iPodem.

    Navíc si představte akci jako od mobilů:
    "Zrušte svoje předplatné novin a přejděte k nám. " "Ušetřite 300 dolarů za dva roky a ještě dostanete iPad zadáčo...."

    Spokojeni budou všichni. Murdoch bude mít zákazníky, Jobs dostane podíl, zákazník ušetři 300 dolarů a navíc bude mí Cool hračku.

    A tak dál, a tak dál. Chce to jen trochu vylézt na kopec z kotliny a upravit si rozhled.

    Murdochovy noviny jsou levné a o tom to celé je. Proto je lidi budou kupovat místo tradičních. Aby ušetřili. New York Times to samozřejmě nepoloži - má jiné čtenáře.

    Takže do přiští úvahy, by to chtělo trochu zapracovat s následujícími čisly: Kolik už bylo prodáno iPadů? Kolik jich asi bude prodáno během následujících třech let? Jaký je náklad běžný amerických novin? Až se tato dvě čisla protnou (dávno se protla)a nasycenost iPady bude o 600 procent větši. než náklad řekněme SunTimes, tak máme novou mediální hvězdu - čistě internetové periodikum, které má množtví předplatitelů jako klasické noviny.

    A ty čtenáři někde zmizeli. A pokud těch čtenářů zmizelo nadkritické množství pro některé papírové noviny, pak je opravdu iPad & Murdoch zbourali(jí).

    To co autor píše je asi stejně platné jako kdyby před deseti lety napsal: iPod je prostě moc drahý a nemá ho moc lidí a lidi za hudbu stejně neplatí, takže tenhle fenomén ses tejně nechytne. ...

  • 18. 1. 2011 12:30

    m (neregistrovaný)

    To se vyznavačům kultu líbit nebude, článek je podobně rouhačský jako převrhnutí oltáře s božským Stevem. :-)

  • 18. 1. 2011 8:48

    Martin P. (neregistrovaný)

    A položte si otázku kolik procent lidí zastupujete ? Myslíte že běžný uživatel má do ma v posteli potřebu využívat ....firemní mailbox, vzdálenou správu serverů jak přes RDP, tak přes SSH... opravdu ne.

  • 17. 1. 2011 22:58

    CzechDave (neregistrovaný)

    Souhlas. Pokud Murdoch nabídne hodně muziky za rozumné peníze, proč ne. Platím i za aplikace na iPada celkem rád, protože to jsou velice dobře investované peníze. Aneb za doslova pár euro opravdu hodně muziky.

  • 17. 1. 2011 22:55

    CzechDave (neregistrovaný)

    Přiznám se, že iPad naprosto přesně splnil moje očekávání. Původně jsem sháněl něco, na čem bych si mohl číst elektronické dokumenty školící i zábavné, vydrželo to nějaký čas na baterku, dalo se to držet v jedné ruce a mohl bych to používat nejen jako knížku k posteli, ale i na cestách. Prostě nějaký bazmek, který by byl okamžitě k dispozici po stisku tlačítka pro to použití, na které "velký" notebook byl už moc velký a smartphone zase příliš malý. Chtěl jsem Kindle, ale iPad mi kromě čtení knih nabídl mnohem víc - brouzdání na Internetu, firemní mailbox, vzdálenou správu serverů jak přes RDP, tak přes SSH, filmy, hudbu a hry. Přesně to vyplnilo tu mezeru, jakou jsem pociťoval mez používáním smartphonu a notebooku. Já jsem maximálně spokojen.

  • 17. 1. 2011 21:56

    RR (neregistrovaný)

    ze autor je sociolog a lektor. Ten utvar "Nazor" je gramaticky i semanticky profesionalne napsany, ale na par mistech se autor odkopava. Takto bych napsal clanek o problemech detskych koutku, kdybych musel a odposlechl si neco o problematice od manzelky, kdyz ma kamaradky na navsteve.
    S cim autor polemizuje? Murdoch tvrdi, ze udela exklusivni noviny pro Ipad (jenom pro nej?) a koupi si za vydelek 100 jachet a papirove noviny budou zbourane? Noviny pro Ipad normalne funguji, dokonce i Lidovky a MF tam je. Koupit je trva asi 5s. Pak budou pro Andorid a pak pro cokoli. A co to znamena? Da se z toho uplacat dalsi clanek bez trvdych cisel s kategorickymi tvrzenimi?
    Pokud je Ipad a jiny tablet bez realneho pouziti, co stolni pocitac? Hodne lidi ho ma, aby tam meli katalog - seznam svych MC a LP a taky si tam pisi vydaje a prijmy (5 samyc) ne? Je to taky klise? Umi si autor predstavit 1000 stolnich pocitacu nebo NTB v domacnostech a co se na nich kazdy vecer dela? Vi autor, ze existuji hordy lidi co si prohlizi kazdy vecer web a postu na mobilech a Ipodech? Na zachode, v posteli u televize? Vi, kdyz je sociolog co je to za lidi, jak je to bonitni a jak siroka je to klientela? Vi sociolog jaky je to rozdil rozjet pocitac na pracovnim stole nebo sluzebni NTB s pachuti sefa a korporatnich obezniku a jaky je to rozdil sedet pod larysou, pit caj a sudlit prsten po LCD a davat to cist cloveku co sedi vedle?

  • 17. 1. 2011 15:05

    JJ (neregistrovaný)

    Ochota platit bude. Pokud to nebude moc a nebude to otravné...

    U vysoce specialisovaných periodik za těžké peníze to funguje už dnes, u všeobecně zaměřeného titulu budou částky nižší, ale ochota bude.

  • 17. 1. 2011 13:48

    Luděk Čvančara (neregistrovaný)

    Bože, co je to za článek? Je špatný a nekvalitní, i kdybych ho bral jako fejeton.

  • 17. 1. 2011 13:02

    Richard (neregistrovaný)

    Vidím, že autor je nenávisťou k niektorým úspešným firmám úplne zaslepený. Keby nebol, tak by vedel, že pre iPad existuje už spústu plateného obsahu (Newsweek, National Geograpic, desiatky časopisov cez zinio.com atď) včítane niektorých lokálnych časopisov (tyzden.sk).
    .
    Tiež už existuje časopis, ktorý existuje LEN v elektronickej forme pre iPad.
    .
    Takže možnosť existencie denníka iba závisí na tom, či sa vyriešia finančné (Apple dostane svoje percentá) otázky (a tie sa už vyriešia tento mesiac). A to či budú existovať aj ďalšie denníky a ďalšie platformy (bohužial je iPad zatiaľ dosť osamotený vo svojej kategórii), to je už záleitosťou konkurencie.

  • 17. 1. 2011 12:12

    Martin P. (neregistrovaný)

    To je ono. Problém je, že u geeků se přehlíží kolik obyčejných lidí a velice malá empatie vůči tomu, že mají jiný žebříček hodnost a tedy i jiné možnosti.

    Mě také mně tablet neoslovuje a to bez ohledu na systém MeeGo, iOS, Android jeto jedno, protože nevidím obsah který by stál za to bych si tablet pořídil a ani obsah za který bych platil.

    Vše se odvíjí od obsahu jeho ceny a nákladech na to se k tomu obsahu dostat.

  • 17. 1. 2011 11:32

    Jiří (neregistrovaný)

    Hodně bude záležet, jakým směrem se posune myšelní běžných lidí.

    Ti vidí v elektronických médiích něco (podle mojich zkušeností), co nemá hodnotu (možná proto, že je nemohou hmotně držet v ruce). Naopak vydavatelé vidí v elektronické verzi něco, co má hodnotu dokonce daleko vyšší, než papírová verze.

    Taky znám člověka, který sice čte noviny na webu tím způsobem, že si je tiskne a pak je čte z papíru. Tyhle lidi asi taky iPad neosloví. :-)

  • 17. 1. 2011 11:27

    SMLomos (neregistrovaný)

    Nebyl nahodou Daily odlozen prave proto, aby vysel zaroven s update iOS, ktery prinese podporu predplatneho primo v systemu?

    A s temi zasvecenymi prohlasenimi o ochote za neco platit bych jeste radeji par let pockal (alespon na US trh, neochota cechu platit za cokoliv tu bude jeste dlouho). Samozrejme bude zalezet na kvalite obsahu, ale zrovna Applu se neda uprit, ze primel doposud nevidane mnozstvi lidi platit za software. A to nepouziva (alespon u svych sw produktu) zadnou ochranu proti kopirovani. Je to cele o dobre nastavenem ekosystemu.

    (Popletene slinty pana Bednare radsi nekomentuju. Berme ho jako sprymare Lupy.cz)

  • 17. 1. 2011 11:12

    Martin P. (neregistrovaný)

    Ano je vidět, že jste to nepochopil, protože pointu vidím v závěru.

    Nebude totiž globálně ochota za tento obsah platit. Víte, že se stále brečí na téma e-platební systémy. Samotný přístroj v tom změnu nepřinese.

  • 17. 1. 2011 10:59

    Martin Kalenda (neregistrovaný)

    Jako správně vycvičená apple ovce si dovolím nesouhlasit s autorovou definicí iPadu. Respektuji individuální názor ale stran UI/UX obsahu a snadnosti používání to zatím konkurence zdaleka nedotáhla tak daleko (Android 3.0 ještě v produkčních verzích není). Nejsem fanatik Apple by měl razantně přitlačit na operační paměti, náročnost některých stránek je vyšší a při scrolování ve více tabech je to znát.

    Neberu ipad jako pracovní nástroj (i když si to dokážu představit třeba u fitness trenérů a podobných lidí) nicméně jako zařízení pro příjem a aktivní konzumaci informací např k TV je ideální.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).