Vlákno názorů k článku Zbourá iPad noviny? od TDS - Keré noviny má autor na mysli, že by...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 1. 2011 6:24

    TDS (neregistrovaný)

    Keré noviny má autor na mysli, že by měl y být zboutány pomocí iPadu? Všechny na celém světě? Nebo některé konkrétní?
    Na celém světě jistě ne,
    Ale co třeba některé konkrétni? Chicago Suntimes? SF Chronicle? Boston Globe? Tak tady bych si s odpovědí tak jist nebyl. Klidně je může položit na lopatky do deseti let.

    Žiju v USA a o platící klienty tady bych neměl na rozdíl od autora starost. Je třeba se a to dívat jiným očima než těma českýma.
    Největším prodejcem hudby na světě jsou dneska iTunes. Amazon loni prodal více knih v elektronické formě než v papírové. To je třeba brát v potaz kdyź člověk s něčim kalkuluje. Není nejmenši důvod aby to co se stalo CDčkům a knihám, se také nastalo i novinám.

    iPad není ZATÍM rozhodně nejrozšiřenějši, jenže.... Důleźité není jesti je nej, ale jestli je dost rozšířený dost mezi klíčovou skupinou (bohatých a platícíh) zakázníků. Jobsova věta: "Já nechci být jako GM já chci být Mercedes."

    Navíc iPd není drahý. Kdyź si tu můźe dovolit měsíčni paušal za telefon 65 dolarů, kaźdej černoch na sociálních dávkách (i běloch na sociálníc dávkách, abych byl korektní) s posledním modelem Blackberry nebo Droidu v ruce, tak potenciál je tu obrovský.

    Autor navíc opomíjí, marketingové akce typu - podepiš smlouvu na dva roky a dostaň iPad zadarmo. (za stovku).

    Na Jobsově marletingu posledních let je fasicunjící, jak dokázal firmě jejíž hlavní busines byl hardware zajistit přijem z uplně jiných oblastí - přijmy z autorských práv (iPod) a telefoních poplatků (iPhone). Apple má dnes přijmy za provolané minuty AT&T a písniček Michaela Jacksona... A nově bude mít i z předplatného novin (podíl).

    Zajímavé ovšem je, že se autor nenamahá ani svoji úvahu podložit ani nějakými čisly. Je napřiklad jasné, že v ČR nebude nikdy náklad novin ani týdeníku vyšsi než deset milónů kusů, v extrémním připadě patnáct. Víc lidí už prostě česky neumí (včetně Slováků)

    U novin a týdeníků se prostě počitá s nějakým cílovým nákladem pod který se to nevyplatí a nad který ano. Ten se autor ani nenamáhá vypočitat a specifikovat. Víme třeba v čechách jaký náklad chtěl mít Instinkt, nebo týden. Náklad klesá, ale drži se. Mladý svět naopak klesnul pod náklad který by mu zajistil možnost přežití...

    A teď: Jaký je cílový náklad Murdochových novin? Stejný jako Chicago Tribune? Tak to nebude probém. Množtví prodaných iPadů je jistě dnes už větši než náklad Chicago Tribune. Murdoch může dosáhnout stejného nákladu (prodejů) do dvou let.

    I Větši? Proč ne. Nasycenost trhu iPadem se bude zvětśovat. Jako se zvětšovala nasycenost iPodem.

    Navíc si představte akci jako od mobilů:
    "Zrušte svoje předplatné novin a přejděte k nám. " "Ušetřite 300 dolarů za dva roky a ještě dostanete iPad zadáčo...."

    Spokojeni budou všichni. Murdoch bude mít zákazníky, Jobs dostane podíl, zákazník ušetři 300 dolarů a navíc bude mí Cool hračku.

    A tak dál, a tak dál. Chce to jen trochu vylézt na kopec z kotliny a upravit si rozhled.

    Murdochovy noviny jsou levné a o tom to celé je. Proto je lidi budou kupovat místo tradičních. Aby ušetřili. New York Times to samozřejmě nepoloži - má jiné čtenáře.

    Takže do přiští úvahy, by to chtělo trochu zapracovat s následujícími čisly: Kolik už bylo prodáno iPadů? Kolik jich asi bude prodáno během následujících třech let? Jaký je náklad běžný amerických novin? Až se tato dvě čisla protnou (dávno se protla)a nasycenost iPady bude o 600 procent větši. než náklad řekněme SunTimes, tak máme novou mediální hvězdu - čistě internetové periodikum, které má množtví předplatitelů jako klasické noviny.

    A ty čtenáři někde zmizeli. A pokud těch čtenářů zmizelo nadkritické množství pro některé papírové noviny, pak je opravdu iPad & Murdoch zbourali(jí).

    To co autor píše je asi stejně platné jako kdyby před deseti lety napsal: iPod je prostě moc drahý a nemá ho moc lidí a lidi za hudbu stejně neplatí, takže tenhle fenomén ses tejně nechytne. ...

  • 19. 1. 2011 6:38

    TDS (neregistrovaný)

    Ostatně, nemusíme chodit ani k nám za velkou louži. O internetových novinách se vyjadřoval několkrát pohrdavě i Václav Klusa na svých tiskovkach, že zná jenom klasické a ne internetové, že mu to přijde opravdu ale opravdu podivné, odpovídat na protivné otázky novinářů, kteři ani nemají noviny.

    ČR má svoji mediální hvězdu, o které se pochybovačně vyjadřovali mnozí, že to nemůže dopadnout a že to zkrachuje. Aktuálně.cz.
    Je lhostejné že nemají přijem z předplatného, ale jenom z reklamy - čimž se podobají deniku Metro.
    Na rozdíl od Metra (bere zprávy z ČTK) vśak mají opravdu profesionální novinářskou redakci, čimž se podobají Murdochovu, periodiku. Rozdíl mezi Aktualně a Murochem je jen v tom, že použivaji jinou platformu a přijmy na provoz pocházi od jinud.

    Jem si stoprocentně jistý, že ten Murdochův nápad fungovat bude.

    Ještěk těm kientům... Byla za mnou profesionální fotografka, že chce web. Probírali jsme její pžadavky. A požadavek číslo jedna byl:
    Nebude to ve Flashi.
    Když teď chodím ke klientům, každej má ipad a já potřebuju aby to na něm klienti viděli...

    A pak že svět nemění... Klíčová skupina platícih zákazníků to tak chce...
    A že ma iPad málo lidí? Kdo to řekl?

    Takže to uděláme v JQuery...

  • 20. 1. 2011 22:45

    vsp (neregistrovaný)

    Ač s názorem souhlasím, dovolím si opravit jednu věc:
    <i>Amazon loni prodal více knih v elektronické formě než v papírové.</i>
    To není pravda, Amazon prodal více elektronických knih než <i>hardcover books</i>, pořád je většina knih papírových (paperbacky).
    Někde jsem vygooglil, že poměr je cca 30:70 (ebook:papír), což je samozřejmě taky velmi vysoké číslo.

  • 21. 1. 2011 23:43

    TDS (neregistrovaný)

    Diky za opravu. Vidite nekde jsem to precetl a ac se mi to zdalo divne, tak jsem to vzal za platne.
    Taky se mi to zdalo desne moc. A i tak souhklasim, ze je to stejne velke cislo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).