Shodou okolností právě řešíme příjem platebních karet s klientem a rozhodujeme se mj. mezi 2checkout a WorldPay? Má s nimi někdo praktické zkušenosti? Podle nabídek, které od obou společností mám se zdá, že WorldPay má o něco nižší poplatky z transakcí (4,5 %), ale poměrně vysoký zřizovací poplatek a fixní roční poplatek. Peníze by od něj měly dorazit vždy max. 5 týdnů od provedení transakce.
2checkout má naproti tomu o něco dražší poplatek z transakcí (5 %), ale žádný zřizovací a roční poplatek. Nevýhodou se zdá být, že peníze přijdou až určitou dobu po dodání zboží. Vzhledem k tomu, že je zboží v tomto případě většinou vyráběno až na základě objednávky, je to dost problém.
Jen takova technicka poznamka, ktera zde nebyla zminena. V pravidlech VISA a EC/MC je klauzule o tzv. crossborder billingu, respektive o jeho zakazu. V principu to znamena, ze obchodnik musi mit obchodni zastoupeni/sidlo ve stejnem regionu jako banka, kde ma zrizen merchant account. Regionu je v pripade Visa celkem 6 (USA, EU, Kanada, Asie, Latinska Amerika & Karibik, atd.), CZ spada do regionu jako treba zeme Afriky a Stredniho Vychodu, kde je velmi tezke najit banku nabizejici internet merchant account. Tudiz v pripade, ze ceska firma chce prijimat platebni karty, nemuze vyuzivat firem typu 2Checkout a WorldPay, protoze tyto firmy nejsou ze stejneho regionu. V praxi to sice do teto chvile u internetovych obchodu prochazelo, ale to nemeni nic na tom, ze takovato cinnost je proti pravidlum obou karetnich asociaci, pricemz pokuty jsou nemale.
To je zajímavá informace. Kdo ale ty případné pokuty zaplatí? Předpokládám, že obchodník těžko, když nemá smlouvu s kartovou společností, nýbrž se zpracovatelem plateb. Tudíž ho to nemusí moc trápit. Nebo se mýlím?
Dobry den,
na nasem serveru pouzivame spolecny ucet 2checkout a musim rici, ze z pozice zakaznika je super a z pozice prodejce take nejsou problemy.
Rozhodovali jsme se mezi worldpayem a 2checkoutem,a le prave kvuli vysokemu capexu (poricovacim nakladum) jsme se rozhodli pro 2checkout.
Jinak velice jsme spokojeni s Paypalem.
Pokutu dostane od asociace banka, ktera obchodnikovi/IPSP "zridila" merchant account. Banka tuto pokutu prenese na obchodnika (tj. v tomto pripade jsou to 2Checkout ci WorldPay (coz jsou IPSP)) plus pravdepodobne tento merchant ucet zavre a financni prostredky zmrazi.
Díky za informace. Předpokládám, že prodáváte "digitální zboží" za řádově desítky dolarů za kus. Dokážete, prosím, odhadnout, jak by 2checkout fungoval pro hmotné zboží s průměrnou sumou objednávky v řádech tisíců dolarů? Předem děkuji za jakékoli podrobnosti.
Díky za odpověď. Nevím jak 2checkout, ale WorldPay AFAIK provozuje velká britská banka. Myslíte, že by riskovala podobný katastrofický scenář? Tím nenaznačuji, že vám nevěřím. Jen nevím, nedokážu odhadnou, zda podobné riziko opravdu hrozí.
Pokud je IPSP primo banka (WorldPay), tak tam je to riziko znacne mensi nez v pripade, kdy IPSP bankou neni (2Checkout). (Uz jen to, ze pro banku je nepochybne lehci ziskat pripadnou spolupracujici banku v regionu, kde sama pritomna neni.)
U 2checkout neni problem ani pri par tisicich $$$, nicmene pripravte se na to, ze nez si vas zaradi do urcite rizikove skupiny, budou zrejme volat ci psat vasim platicim zakaznikum a overovat, zda si transakci skutecne preji.
Je to vsechno dost slozite, ale vicemene to funguje.
2checkout má naproti tomu o něco dražší poplatek z transakcí (5 %), ale žádný zřizovací a roční poplatek
Díval jsem se na 2Checkout a vidím tam:
# $49 Setup Fee
# $0.45 per Transaction
# 5.5% of Transaction Amount
...
Ne že by $49 někoho zabilo, ale zřizovací poplatek tam je. Nebo mi něco uniklo?