Mnohokrát tu v diskusi zaznělo, že platba kartou znamená pro obchodníka neúnosné náklady z poplatků. IMHO to je nesmysl. Pokud prodáváte do zahraničí, tak je velmi pravděpodobné, že všichni vaši konkurenti přijímají platby kartou také a platí stejné poplatky. Na konkurenceschopnost to tedy nemá žádný vliv.
Vliv naopak má to, když platby karty neakceptujete. Nejde jen o důvěru, jak se píše v článku. Ve skutečnosti jsem na výslovnou neochotu zaplatit předem u zákazníků nenarazil. Jde o to, že bankovní převod (wire transfer) je pro Američany (ale i pro zákazníky v jiných zemích) utrpení, které jsou ochotni podstoupit jen velmi neochotně a mnoho z nich vůbec.
No ono priznejme si ze kdyz po vas nekdo chce 3-4 % ze zaplacene castky (popr. limitovane jeste minimalni hranici) tak to neni zanedbatelne - vzhledem k tomu ze vetsina e-shopu ma dnes smesne marze protoze to dela kde kdo.
U nas je to proste potiz. Navic dobirka ma jednu nezanedbatelnou vyhodu - totiz to ze tim soucasne vyresite i transfer zbozi (pochopitelne u lednicky je to marne).
Já rozumím, že u nás jsou poplatky okolo 5 % moc (zatím). Ale tady jde přeci o prodej do zahraničí a tam to moc není, protože to platí každý obchodník.
V tuzemsku žádný vážnější problém neexistuje - je několik osvědčených způsobů plateb, které jsou zákazníci ochotni akceptovat. Potíž je snad jen s malými platbami za služby, které nejde poslat na dobírku. V zahraničí je to ale něco jiného. Pokud nepřijímáte karty, u některého typu zboží vám *jen* poklesne prodej, jiný druh zboží/služeb neprodáte vůbec.