Dovoluji si pripomenout zakladni kurs ekonomie. Cena se stanovi v rovnovaze mezi nabidkou a potapkou, pricemz rozhodujici vliv ma zejmena cena substitutu a komplementu.
Jestli date nekomu licenci draho nebo levno, cena je na tom do znacne miry nezavisla. To je teorie, kterou nejde moc zpochybnit.
Myslim, ze to potvrzuje i praxe v telekomunikacich. Vsichni bez rozdilu uctuji nejvyssi ceny, jake jim trh dovoli, bez ohledu na to, jestli maji takove naklady nebo ne. Kdyz prijde cenova valka, budou muset jit vsichni pripadne i pod naklady. Nebo nedej boze budou muset treba omezit sve opravdu "skromne" reklamni rozpocty!
reklama - mé oblíbené téma. :o) dovolím si reagovat.
pokud někdo v cenové válce omezí výdaje na reklamu, tak je s prominutím idiot a může to zabalit rovnou. reklama je jedním z nejdůležitějších prostředků pro boj s konkurencí. je potřeba co nejvíce rozšířit mezi lidmi povědomí o mém produktu, aby kupovali jen a jen ten. když reklama nezadám já, zadá ji konkurent. jednoduché pravidlo.
a uvedu i konkrétní příklad. v USA v době hospodářské krize spousta firem ve snaze snížit náklady, omezila výdaje na reklamu. ovšem firmy z té doby, které jsou dnes giganty výdaje na reklamu naopak zvýšily i za cenu dluhů. Z krátkodobého hlediska to pochopitelně efekt nepřinášelo, ovšem celou dobu tyto firmy vytvářely v lidech povědomí o své značce, o svých produktech a ve chvíli, kdy nastalo oživení a lidé začali opět nakupovat, šli automaticky k těmto firmám.
ono totiž výdaje na reklamu (dobrou!) se vždy vrátí několikanásobně.