Vlákno názorů k článku Zdraží u nás aukce UMTS služby? od dan - Dovoluji si pripomenout zakladni kurs ekonomie. Cena se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 25. 10. 2000 11:39

    dan (neregistrovaný)
    Dovoluji si pripomenout zakladni kurs ekonomie. Cena se stanovi v rovnovaze mezi nabidkou a potapkou, pricemz rozhodujici vliv ma zejmena cena substitutu a komplementu.

    Jestli date nekomu licenci draho nebo levno, cena je na tom do znacne miry nezavisla. To je teorie, kterou nejde moc zpochybnit.

    Myslim, ze to potvrzuje i praxe v telekomunikacich. Vsichni bez rozdilu uctuji nejvyssi ceny, jake jim trh dovoli, bez ohledu na to, jestli maji takove naklady nebo ne. Kdyz prijde cenova valka, budou muset jit vsichni pripadne i pod naklady. Nebo nedej boze budou muset treba omezit sve opravdu "skromne" reklamni rozpocty!
  • 26. 10. 2000 10:41

    -drb- (neregistrovaný)
    reklama - mé oblíbené téma. :o) dovolím si reagovat.

    pokud někdo v cenové válce omezí výdaje na reklamu, tak je s prominutím idiot a může to zabalit rovnou. reklama je jedním z nejdůležitějších prostředků pro boj s konkurencí. je potřeba co nejvíce rozšířit mezi lidmi povědomí o mém produktu, aby kupovali jen a jen ten. když reklama nezadám já, zadá ji konkurent. jednoduché pravidlo.

    a uvedu i konkrétní příklad. v USA v době hospodářské krize spousta firem ve snaze snížit náklady, omezila výdaje na reklamu. ovšem firmy z té doby, které jsou dnes giganty výdaje na reklamu naopak zvýšily i za cenu dluhů. Z krátkodobého hlediska to pochopitelně efekt nepřinášelo, ovšem celou dobu tyto firmy vytvářely v lidech povědomí o své značce, o svých produktech a ve chvíli, kdy nastalo oživení a lidé začali opět nakupovat, šli automaticky k těmto firmám.

    ono totiž výdaje na reklamu (dobrou!) se vždy vrátí několikanásobně.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).