Právě že to s tím má co dělat (i když to spoustu zákazníků nemusí zajímat). Jestli existuje někde uprostřed článek, který bez viditelné přidané hodnoty schlamstne 20% z ceny, tak se normální české internetové obchody můžou rozkrájet a jsou vůči zahraničním nekonkurenceschopné (pokud se neuchýlí k šedému dovozu). A extrémně nízká marže u samotných obchodů má zase přímý vliv na úroveň jejich služeb.
Tomu bych docela i věřil. Docela by mě zajímalo, kdo si na tom mastí kapsu. Nákup venku musí být tak okolo 80% z české, ale spíš ještě níž, ani na západě to nikdo jako charitu neprovozuje.
A to se nebavíme o českých kamenných obchodech, kde by cena dosáhla asi astronomických výšek. V těch krámech mě dost rozesměje, že de facto nic nemají, ale jsou schopnit to za náležitý bakšiš po zaplacení zálohy objednat, a to většinou za horších podmínek než má obyčejný koncový zákazník. Je to ještě větší zajíc v pytli než přímo objednání.
Coz ovsem zakaznika nemusi zajimat. Zakaznika zajima predevsim to, co zaplati on a ne zakolik to kupuje prodejce. Pripadne jej jeste zajima support a moznosti reklamace, ale obe je u nasich prodeju casto tak ubohe, ze v tom neni rozdil.
Jenom aby jste byl v obraze tak nakup maji ty ceske shopy za 9800 Kc bez DPH + nejake minimalni procenta za mnozstevni odber. U te Evy je to zajimavy, budto to tahaji sami nebo prodavaji pod cenou protoze se toho potrebuji zbavit, to se taky deje vcelku bezne.