Nějakou dobu jsem dělal v nákupu výpočetní a spotřební elektroniky pro NWT Computer a obchodní dům Patro.
Samozřejmě jsem vždy argumentoval dodavatelům cenami "venku" a to nemusíte jezdit až do Francie, stačí hned za hranice. Odůvodnění vysokých cen u nás jsou dvě. První je, že lokální zastoupení nemá takové množstevní odběry, aby dostalo stejnou cenu jako odběratelé pro "velké trhy". Druhý je, že lokální zastoupení jsou parchanti, kteří okrádají vysokými maržemi své spoluobčany. To jsou zejména velké značky typu Canon, SONY, Panasonic, ..., které mají nákupky dobré. Nutí nás obchodníky od nich nakupovat, naznačují obchodní postihy, někteří dokonce popisují, co s námi udělají, pokud si to budeme vozit sami. (soudy za zneužití značky a pod.). Zkuste donést produkt s mezinárodní zárukou na nějakého servisu v ČR. Zjistíte, že "neplatí". Sám jsem si koupil televizi SONY ve Vídni, ale prodávat musím ty "jejich".
Doufám, že to v krátké době pochopí a že své ceny přizpůsobí globálnímu trhu nebo zkrachují. (A to nemluvím o cenách v USA).
No, spousta obchodniku co vim ja nakupuje bez problemu primo v zahranici a pripadne reklamace resi tamtez. Vyjde je to casto mnohem levneji a reseni problemu je daleko rychlejsi. A nejake soudy ? Maximalne bych se jim vysmal, bud zajisti stejne podminky jako jinde nebo at krachnou, dovazet v ramci EU si muze kdokoli cokoli.
Jde o tentyz produkt, akorat v Nemecku je o temer 2k Kc levnejsi, to je tak akorat na 1GB kartu a navic je to ponekud dostupnejsi pri nejakych problemech.
Jinak viz predchozi, co se tyce "neuznavani" zaruk u CZ zastoupeni, casto staci poslat email na evropskou centralu a on jim tam nekdo velmi rychle slapne na krk.
he, ti uz jsou davno mrtvi. v posledni dobe jsem poridil nekolik elektronickych zarizeni (dvd player, hifi vez, adsl modem) a ke vsem jsem dostal cesky manual prelozeny z anglictiny nejakym automatickym prekladacem :)))
...to i v te arabstine je tomu rozumet lepe...
Ono se to resi znacnou redukci puvodniho navodu. To by bylo taky zajimave jak vy soud rozhodl v pripade nejakeho sporu, napriklad kdyby si zakaznik stezoval ze z puvodnich 170 stran v originalu ma 4 v cestine. Navic dnes je tak katastrofalne rychla obmena modelu, ze se dovozcum nedivim ze u stolniho DVD ktere se bude prodavat 2 mesice odflaknou cesky navod ;-)
Tohle by soud neresil, rozsah navodu je nezajimavy. Zajimavejsi by to zacalo byt v okamziku, kdy neco znicite a prodejce zacna argumentovat tim, ze je to v navodu jasne napsano (samo v anglickem). Takovy navod totiz z pohledu zakona neexistuje a tudiz zodpovednost a naklady reklamace nese prodejce.
A kdyz uz jsme u toho, na zaklade chybejiciho CZ navodu lze vpodstate bez problemu reklamovat 99% PC komponent. Samozrejme za podminky, ze vam nedela problem tu zalobu podat.