Poměrně často se mi stává, že když hledám něco přes Google, tak mi to najde stránku z katalogu Seznamu a teprve z té jdu potom na "vysněný" web. Kdo potom dostává body? Předpokládám, že Seznam.
Michale, totéž se stává na JYXu a dalších českých fulltextech - ty pochopitelně indexují i katalogy. Mě to sice příjde zvláštní, ale když jsem na toto téma s fulltextátory vedl mailem rozpravu, tak jim to přišlo správné :)
Takovych webu je hodne. Duvod je jasny, kdyz se na ne kouknete, fultext nema sanci se webem prokousat k jakekoliv informaci. Caste priciny:
- ramce udelane tak ze se vyhledavac dostane jen do toho kde temer chybi text
- bestialni a zcela nepruchodne xml
Katalogy maji zasadni problem: prilis mnoho klikani. Clovek navic nevi, jestli ma program divadla v Brne hledat pod kulturou, regionalnimi informacemi, nebo janevim cim. Funguje efekt "uzivatelsky pritulneho radkoveho rozhrani". Stejne tak jsou idiotsky udelane mapy, nebo telefonni seznamy. Opravdu by me zajimalo, ktery idiot vymysli ty nepouzitelne proklikavaci dialogy s milionem prepinacu. Kdyz chci najit ulici "Konevova" v Brne, proc nemuzu primo z home page napsat "konevova, brno", proc musim jako idiot nejprve klikat na mesto, pockat az se stahnou obrazky ktere nepotrebuju, pak ze hledam ulici, a pak ji teprve vyplnit a odeslat dotaz. Telefonni seznam, SMSky, autobusove spoje.. vsechno je delano nesmirne tezkopadne. Vsechno co uzivatel chce je jeden radek, a pod nim (nebo na linku pod napovedou) priklady pouziti, a na serveru chytry parser. Jenze to by internet nesmel byt plny kretenu, obrazku, a flashe.
Nevěděl jsem, že v Brně máte taky Koněvovu třídu. Když ji hledám v Praze, tak opravdu stačí na titulce serveru Mapy.cz napsat koněvova praha. Já už ani jinak nehledám, obvykle přidám i č.p. nebo č.o.
Pokud by to bylo tak jednoduche tak by tam "zakaznik" stravil 1 minutu a nacetl 2 stranky. Kdyz to bude navickrat, bude tam travit 3 minuty a nacte tech stranek treba sest. To je 3x vice zobrazeni reklamy, respektive page view. Me to pripada dobre vymyslene.