Tohle je fakt palčivé téma. Ono v dnešní době ty mobilní prohlížeče velmi kvalitně pracují s plnohodnotným obsahem (pokud neberem nějaký flash nebo silně přejavascriptované RIA). Vzpomínám si jak se před pár lety muselo řešit přetejkání obsahu pokud si uživatel změnil v prohlížeči velikost písma (zoom). Dneska už to všechny prohlížeče řeší tak že mění velikost všeho a zvětšují/zmenšují celou stránku. Teď ta otázka, chtějí uživatelé responsivní/mobilní podobu nebo si dokáží poradit pomocí prohlížeče? Udělat plně responsivní stránky které by se zavděčili všem je skoro nemožné + řešit věci jako obrázky (retina) je dobrej bolehlav. A tyhle úpravy nejsou zadarmo, a je tu otázka od zadavatele jestli se mu to vyplatí. Taky se tu řeší datová náročnost, která může být s responsivním přístupem paradoxně vyšší. Jsem z toho všeho rozčarován a to v tom dělám. Nejhorší je že budoucnost je nejistá, standardy se mění a nemáme představu jaká zařízení příjdou (prohlížeč v TV, autě, ledničce..).
Proc se vyjadřujete k nečemu, o čem nemáte ani páru? Pokud mate ve strance prvek DIV, ktery je siroky dejme tomu 50% šířky prohlížeče a v nem mate obrazek s nastavenym width: 100%;, pak tento obrazek bude vždy široký 50 % a nějaký zoom v prohlížeži s ním absolutně nic neuděla. Nezvětší, nezmenší...
http://lab.xhtml-css.cz/zoom/zoom.jpg Stačí to? Připadá vám že ten obrázek má vždy 400px? Mluvím o tom co bylo kdysi, kdy změna velikosti v prohlížeči ovlivňovala jen text. Dnes to funguje tak že se mění velikost celé stránky. Takže ano měli by zůstat poměry (těch vašich 50%) ale jak můžete vidět ten obrázek se zvětšuje/zmenšuje a nemá vždy 400px.
Původně ale byla řeč o rozměrech zadaných relativně oproti rodičovskému prvku. Takže šířka DIVu by byla zadaná ne vůči „prohlížeči“, ale např. vůči stránce. Velikost stránky se může změnit spolu se zvětšením. DIV by tedy sice měl pořád 50 %, ale měnil by se základ, z čeho se těch 50 % počítá.
Pokud byste měl velikost DIVu zadanou opravdu relativně vůči záběru (viewport, vy jste napsal nepřesně prohlížeč), tedy jednotky vw nebo vh, pak by měl obrázek opravdu zůstat stejně velký bez ohledu na zvětšení stránky.
"Teď ta otázka, chtějí uživatelé responsivní/mobilní podobu nebo si dokáží poradit pomocí prohlížeče?"
Prohlížeč jim moc nepomůže, musí autor webu. Viz aktuální čísla z Megapixelu: http://www.slideshare.net/peckadesign/jak-se-megapixelu-vyplatil-responzivn-design
"Udělat plně responsivní stránky které by se zavděčili všem je skoro nemožné + řešit věci jako obrázky (retina) je dobrej bolehlav."
Vše se dá řešit, dneska už docela elegantně. Jen se k výrobě webů musí přizpůsobovat dost jinak. Responzivní = revoluční.
"Taky se tu řeší datová náročnost, která může být s responsivním přístupem paradoxně vyšší"
Špatně udělaný web se bude načítat pomalu. Špatně udělaný responzivní web se bude načítat také pomalu. Dobře udělaný…
"Nejhorší je že budoucnost je nejistá, standardy se mění a nemáme představu jaká zařízení příjdou (prohlížeč v TV, autě, ledničce..)."
Ano, máte pravdu. To, že se mění prostředí a měnit ještě hodně bude, je prostě osud webařů. Člověk prostě musí akceptovat podmínky nebo jít jinam.