Poděkoval bych za pochvalu, ale je to tu na Lupě takové nějaké anonymní. Můj blog sleduj, to je jistota! :-)
V rámci komentáře asi dostatečně neodpovím.
K otázkám – rozeznat smartphone vs. desktop/tablet jde technicky docela dobře pomocí user-agent stringu. Výjimečně se může hodit.
Rozeznávání dotykáče/myši – to bych nedělal. Technicky to lze (např. Modernizr), ale chceš dělat dvojí rozhraní jedné aplikaci na tak elementární úrovni jako jsou konkrétní aktivní plochy? Hrrrrozně moc práce. Vymyslel bych jednotně.
Hezky jsi to shrnul, v dnešní době je definitivně potřeba s mobilními zařízení při návrhu UX počítat.
Na druhou stranu, objevují se i weby které zase úplně zapomínají, že ještě existuje desktop, ani tento extrém není vhodný....
Možná by stálo za to do budoucna podrobněji rozebrat, jak vlastně takové mobilní zařízení a desktop rozeznat....
Někde to řeší podle šířky okna, což mi nepřijde dobré, když si chci jen zúžit okno na desktopu abych viděl třeba jen sloupec s textem.
Někde to řeší podle prohlížeče, což ale také není 100%.
Dá se třeba nějak rozumně na úrovni HTML/JS rozeznat, jestli uživatel používá dotykový display nebo myš? I když to by taky mohlo být zavádějící u dnešních 2 v 1 noťasů...
Každopádně dík za článek, tvůj blog asi začnu sledovat ;)