Hezky jsi to shrnul, v dnešní době je definitivně potřeba s mobilními zařízení při návrhu UX počítat.
Na druhou stranu, objevují se i weby které zase úplně zapomínají, že ještě existuje desktop, ani tento extrém není vhodný....
Možná by stálo za to do budoucna podrobněji rozebrat, jak vlastně takové mobilní zařízení a desktop rozeznat....
Někde to řeší podle šířky okna, což mi nepřijde dobré, když si chci jen zúžit okno na desktopu abych viděl třeba jen sloupec s textem.
Někde to řeší podle prohlížeče, což ale také není 100%.
Dá se třeba nějak rozumně na úrovni HTML/JS rozeznat, jestli uživatel používá dotykový display nebo myš? I když to by taky mohlo být zavádějící u dnešních 2 v 1 noťasů...
Každopádně dík za článek, tvůj blog asi začnu sledovat ;)
Poděkoval bych za pochvalu, ale je to tu na Lupě takové nějaké anonymní. Můj blog sleduj, to je jistota! :-)
V rámci komentáře asi dostatečně neodpovím.
K otázkám – rozeznat smartphone vs. desktop/tablet jde technicky docela dobře pomocí user-agent stringu. Výjimečně se může hodit.
Rozeznávání dotykáče/myši – to bych nedělal. Technicky to lze (např. Modernizr), ale chceš dělat dvojí rozhraní jedné aplikaci na tak elementární úrovni jako jsou konkrétní aktivní plochy? Hrrrrozně moc práce. Vymyslel bych jednotně.