Nu, pokud autor považuje za projevy ženské kreativity na Internetu zejména hambaté fotky a videa, pak nechápu, proč si stěžuje. Pornostránek a šmírovacích kamerek je všude fůra :-D.
"3. I vzhledem k principu skleněných stropů je průměrná žena zaměstnána na "horší" pozici než průměrný muž, a vzhledem k tomu, že je počítač s internetem součástí pracovních podmínek až od určité úrovně, bude internet mít "práci" k dispozici více mužů než žen; stejně tak domácí PCčko pravděpodobněji bude po večerech okupovat muž (otec, syn) než žena (matka, dcera) kvůli stereotypické nadvládě mužů nad ženami."
fuj, to je ale osklive klise. Z opacneho pohledu lze treba rici "Manualni prace - bez jakehokoli pristupu k internetu - vykonavaji prevazne muzi, navic bez znalosti cestiny, takze u pocitacu v kancelarich sedi zeny. To same doma: on s pivem pred televizi, ona v loznici s pocitacem" ;-)
Kazdy sociolog vi, ze vyzkumy typu "ptame se lidi" a vyzkumy typu "divame se, co lidi skutecne delaji", maji diametralne odlisne vysledky. Prvni typ vyzkumu odpovida na otazku "jaci lide chteji byt", druhy na otazku "jaci lide jsou". Tyka se to obou pohlavi uplne stejne.
Oba typy vyzkumu jsou legitimni.
Akorat je pak nejaky zurnalisticky popleta nesmi zamenit. A nesmi jeden typ vydavat za druhy a vyvozovat z toho dalekosahle dusledky.
Co mne osobne prekvapuje je to, ze Cechach si tohle (skoro) nikdo neuvedomuje.
1. Nevěřím tomu, že by muži byli ochotni odpovídat na socioprůzkumy NetMonitoru ve stejné míře jako ženy (tzn. pokud vyskočí pop-up "Dobrý den, jste ochoten/na se zúčastnit krátkého výzkumu?", tak jsem přesvědčen, že se bude chtít pochlubit svým životem řekněme 95% žen, ale jen 65% mužů.
2. Nevěřím, že jsou tyto průzkumy realizovány na takovém vzorku serverů, aby výsledky byly reprezentativní.
3. I vzhledem k principu skleněných stropů je průměrná žena zaměstnána na "horší" pozici než průměrný muž, a vzhledem k tomu, že je počítač s internetem součástí pracovních podmínek až od určité úrovně, bude internet mít "práci" k dispozici více mužů než žen; stejně tak domácí PCčko pravděpodobněji bude po večerech okupovat muž (otec, syn) než žena (matka, dcera) kvůli stereotypické nadvládě mužů nad ženami.
Osobně bych očekával, že poměr mužů a žen (resp.: kolikrát se dotazník NM zobrazí muži, než se jednou zobrazí ženě), bude tak 2:1 nebo dokonce 3:1. Je to podobný princip jako "ačkoliv řidičák má velká spousta žen, velká část z nich auto (téměř) neřídí, protože je k tomu muži nepustí.
Ale samozřejmě se můžu mýlit, jen by mě zajímalo, jak často se Netmonitorovským dotazníkům stává, že je uživatel vyfakuje pomocí křížku vpravo nahoře či tlačítka "Ne, nemám čas", a do které kategorie jsou tyto nevyužité dotazníky zařazeny.
S temi seznamkami mate asi pravdu, ale jak to souvisi s daty Netmonitoru? Samozrejme pocitat pri vyplnovani dotazniku nekontroluje uzivatele, jestli ma Pindika nebo Pipinku, ale to prece neznamena, ze ta dat (mrknete na metodiku) neplati...
Jenom krátce - jde o glosu, tedy poměrně volný útvar. Nejedná se o zpravodajství.
K počtu žen a mužů na internetu - třeba u nás to tak je. Koukněte se na Netmonitor.
imho ty statistiky jsou zavadejici, ale hlavne nadpis clanku. To ze neplacnu do internetu kazdou kravinu spise imho znamena, ze mezi zenami je mene sociopatu nez mezi muzi. A tuto zkusenost z meho pusobeni na internetu mohu potvrdit, snad az na mladez, kde blozinky plne dvojtych w a wyrazu typu laskuju te tuto statistiku dohaneji..
to je ale logicke... muzi chteji rosevat co nejvice sve semeno, zena chce byt prezentovana co nejvice muzum, aby se o ni "poprali" a zvitezil ten nejlepsi....
Pokud žena řekne, že pro ni peníze jsou důležité, tak bohatého muže nesbalí. Takže, aby ho sbalila (a peníze si nahrabala), musí říkat, že důležité nejsou.
(omluva, přenastavil jsem si "přispět..." a díky tomu to bylo anonymní. Ještě jednou...)
Mám pár dalších nápadů na články. Budou to zaručené bomby. Inspirovala mě k nim tato věta: "Celkem bylo výzkumem osloveno asi 1060 lidí, čerstvých absolventů chicagské univerzity."
Takže, tady jsou ty návrhy:
"Z bleskového průzkumu provedeného mezi návštěvnicemi obchodního domu Dolce & Gabana na Václavském náměstí vyplývá, že 98% Čechů se považuje za bohaté"
"Nezaměstnanost v ČR dosahuje alarmujících 70 procent - průzkum provedený v pondělí v 11 dopoledne na náměstí svobody v Brně prokázal, že 70% oslovených kolemjdoucích nemá práci"
=====================
Takže, jak je to správně:
1. Není pravdou, že na internetu je mužů a žen zhruba stejně.
2. To, jaké procento mužů či žen je ochotno / odvážno publikovat svá díla, nelze poznat podle toho, jak je tomu u absolventů VŠ, protože u těch je kreativita jaksi podmínkou úspěšného zakončení studia. Výzkum zjevně pominul jak krajinu všechny středoškoláky a všechny dospívající, kteří publikují svá díla (DeviantArt, z českých webů třeba Liter.cz ...)
Mám pár dalších nápadů na články. Budou to zaručené bomby. Inspirovala mě k nim tato věta: "Celkem bylo výzkumem osloveno asi 1060 lidí, čerstvých absolventů chicagské univerzity."
Takže, tady jsou ty návrhy:
"Z bleskového průzkumu provedeného mezi návštěvnicemi obchodního domu Dolce & Gabana na Václavském náměstí vyplývá, že 98% Čechů se považuje za bohaté"
"Nezaměstnanost v ČR dosahuje alarmujících 70 procent - průzkum provedený v pondělí v 11 dopoledne na náměstí svobody v Brně prokázal, že 70% oslovených kolemjdoucích nemá práci"
=====================
Takže, jak je to správně:
1. Není pravdou, že na internetu je mužů a žen zhruba stejně.
2. To, jaké procento mužů či žen je ochotno / odvážno publikovat svá díla, nelze poznat podle toho, jak je tomu u absolventů VŠ, protože u těch je kreativita jaksi podmínkou úspěšného zakončení studia. Výzkum zjevně pominul jak krajinu všechny středoškoláky a všechny dospívající, kteří publikují svá díla (DeviantArt, z českých webů třeba Liter.cz ...)
BTW, zaujal me nedavno jakysi vyzkum, srovnavajici narust odpovedi zen na inzerat muze v zavislosti na jeho udavanem prijmu. Polozeno vedle verejnych (neanonymnich) vyzkumu na tema "jsou pro vas penize v partnerstvi dulezite?" to dava vesely obrazek...
Naprosto souhlasím. Dokonce když provedeme např. srovnání počtu profilů a počtu žádostí o seznámení na serveru lide.cz mužů a žen, tak zjistíme, že zatímco více mužů se chce seznámit, více žen rádo prezentuje svoje profily....
Kdyby pan Handl pouze nepapouškoval to, co napsali jinde, tak by se možná víc zabýval vlastním poznáním a pak i vlastními závěry. Ty by mě zajímaly mnohem víc.
Já si zas myslím, že některé ženy (snad ne všechny) se na internetu chovají docela výrazně, ale to je nutno hodnotit jinými měřítky, než pouze mužskými. (ke kterým patří i umění)
ženy jsou schopné s jistotou anonymity, nebo s jistotou vlastního bezpečí (i neanonymního) představovat sebe velmi nestydlivě a nebojácně. Týká se to však jejich "umění života" což je určitá paralela k mužskému "tvoření hodnot".
Myslím tím vyjadřování svých emocí, detailního a barvitého vyjadřování svého soukromí, osobních vztahů, rodiny... Svoji odvahu se odhalit prezentují velmi vehementně, ovšem kdyby je na to kdokoliv upozornil, nasadí pózu "uražená ješitnost". Naopak kdyby to samé, co o době dovede napsat ženská napsal muž, tak by jeho text byl veřejně označen za úchylnost, nechutnou slizkost a sebeobnažování, které obtěžuje malé děti a slušné čtenáře.
Typické to je u blogů dívenek ale i frustrovaných kariéristek, které se pod rouškou "můj cancáček" dovedou rozepsat i o tom, co by žádný chlap o sobě ani o druhých nepublikoval. Protože by neměl důvod, měl by určitou zdrženivost, nebo by alespoň respektoval ty druhé.
Nakonec i ta ochota (hloupost, naivita) jak se ženy nechají zmanipulovat na "fotografování uměleckých aktů" (HAHAHA) je velmi průzračná. Jenže tam už hrají roli i jiné faktory a těmi jsou - peníze. Pro ty jde jakýkoliv ostych stranou. Jde stranou přemýšlení, co se asi stane s těmi uměleckými fotkami, o kterých se fotograf dušoval, že "jsou jen mezi námi" .
Ten "Pocit bezpečí" je však u žen nutné chápat jako iracionální pocit, který nemusí mít s reálným, nebo argumenty podloženým bezpečím nic společného. Je to jejich závěr v jejich hlavě. Naivní víra. Jakmile se však střetne s realitou, může dojít k velkému rozčarování, z kterého se žena cítí ublížená a ostentativně dává najevo, že jí bylo zlým úmyslem ublíženo, zatímco ona je duše čistá a nevinná jako jarní kopretina.
Závěr tedy zní: nemyslím si, že ženy se na internetu nějak extra bojí. Používají jen jiné formy, jiné způsoby své sebeprezentace, které muži buď nezachytí v plné šířce, nebo nepochopí. Naopak muži jsou některými feministickými pravidly společenského chování natolik ovlivněni, že přestávají mít chuť se na internetu pohybovat a prezentovat "otevřeně sami za sebe" a místo toho zůstávají jen na povrchu.
Aby se zbytečně nedostali do střetu "upřímné a čisté ženy" s ním, jako s "odjakživa chlípným a skrznaskrz zkaženým mužem". V dnešní době tento střet totiž muž pouze prohraje.