"3. I vzhledem k principu skleněných stropů je průměrná žena zaměstnána na "horší" pozici než průměrný muž, a vzhledem k tomu, že je počítač s internetem součástí pracovních podmínek až od určité úrovně, bude internet mít "práci" k dispozici více mužů než žen; stejně tak domácí PCčko pravděpodobněji bude po večerech okupovat muž (otec, syn) než žena (matka, dcera) kvůli stereotypické nadvládě mužů nad ženami."
fuj, to je ale osklive klise. Z opacneho pohledu lze treba rici "Manualni prace - bez jakehokoli pristupu k internetu - vykonavaji prevazne muzi, navic bez znalosti cestiny, takze u pocitacu v kancelarich sedi zeny. To same doma: on s pivem pred televizi, ona v loznici s pocitacem" ;-)
1. Nevěřím tomu, že by muži byli ochotni odpovídat na socioprůzkumy NetMonitoru ve stejné míře jako ženy (tzn. pokud vyskočí pop-up "Dobrý den, jste ochoten/na se zúčastnit krátkého výzkumu?", tak jsem přesvědčen, že se bude chtít pochlubit svým životem řekněme 95% žen, ale jen 65% mužů.
2. Nevěřím, že jsou tyto průzkumy realizovány na takovém vzorku serverů, aby výsledky byly reprezentativní.
3. I vzhledem k principu skleněných stropů je průměrná žena zaměstnána na "horší" pozici než průměrný muž, a vzhledem k tomu, že je počítač s internetem součástí pracovních podmínek až od určité úrovně, bude internet mít "práci" k dispozici více mužů než žen; stejně tak domácí PCčko pravděpodobněji bude po večerech okupovat muž (otec, syn) než žena (matka, dcera) kvůli stereotypické nadvládě mužů nad ženami.
Osobně bych očekával, že poměr mužů a žen (resp.: kolikrát se dotazník NM zobrazí muži, než se jednou zobrazí ženě), bude tak 2:1 nebo dokonce 3:1. Je to podobný princip jako "ačkoliv řidičák má velká spousta žen, velká část z nich auto (téměř) neřídí, protože je k tomu muži nepustí.
Ale samozřejmě se můžu mýlit, jen by mě zajímalo, jak často se Netmonitorovským dotazníkům stává, že je uživatel vyfakuje pomocí křížku vpravo nahoře či tlačítka "Ne, nemám čas", a do které kategorie jsou tyto nevyužité dotazníky zařazeny.
S temi seznamkami mate asi pravdu, ale jak to souvisi s daty Netmonitoru? Samozrejme pocitat pri vyplnovani dotazniku nekontroluje uzivatele, jestli ma Pindika nebo Pipinku, ale to prece neznamena, ze ta dat (mrknete na metodiku) neplati...
Jenom krátce - jde o glosu, tedy poměrně volný útvar. Nejedná se o zpravodajství.
K počtu žen a mužů na internetu - třeba u nás to tak je. Koukněte se na Netmonitor.
(omluva, přenastavil jsem si "přispět..." a díky tomu to bylo anonymní. Ještě jednou...)
Mám pár dalších nápadů na články. Budou to zaručené bomby. Inspirovala mě k nim tato věta: "Celkem bylo výzkumem osloveno asi 1060 lidí, čerstvých absolventů chicagské univerzity."
Takže, tady jsou ty návrhy:
"Z bleskového průzkumu provedeného mezi návštěvnicemi obchodního domu Dolce & Gabana na Václavském náměstí vyplývá, že 98% Čechů se považuje za bohaté"
"Nezaměstnanost v ČR dosahuje alarmujících 70 procent - průzkum provedený v pondělí v 11 dopoledne na náměstí svobody v Brně prokázal, že 70% oslovených kolemjdoucích nemá práci"
=====================
Takže, jak je to správně:
1. Není pravdou, že na internetu je mužů a žen zhruba stejně.
2. To, jaké procento mužů či žen je ochotno / odvážno publikovat svá díla, nelze poznat podle toho, jak je tomu u absolventů VŠ, protože u těch je kreativita jaksi podmínkou úspěšného zakončení studia. Výzkum zjevně pominul jak krajinu všechny středoškoláky a všechny dospívající, kteří publikují svá díla (DeviantArt, z českých webů třeba Liter.cz ...)