O ufonu ani slovo, tedy ufon muze do sve site uctovat terminaci jakou se mu zamane, klidne 10 Kc/minutu :-DTo sice může, ale pak patrně brzy vznikne mezi takovým "nerozumným" operátorem (např., teoreticky, výše zmíněným Ufonem) a nějakým jiným operátorem cenový spor, který může být předložen k řešení ČTÚ. Úřad by pak v rámci řízení zkoumal, zda cena odpovídá odůvodněným nákladům + přiměřenému zisku. Tedy podobným kritériím, jako při uplatnění cenové regulace. A následně by vydal rozhodnutí o ceně. To by sice bylo závazné jen pro vztah těch konkrétních operátorů, kteří byli ve sporu, ale v praxi se pak takto stanovené ceny většinou považují za ceny obvyklé. A proto se za stejné ceny uzavírají pak smlouvy i s jinými operátory (dá se totiž předpokládat, že bez změny ekonomických podmínek na straně terminujícího operátora by úřad rozhodl obdobně).
Řeknu to jednoduše: Pokud chci volat málo, tak mě cena hovoru moc nezajímá, volám prostě málo a jestli za telefon dám měsíčně 100 nebo 150Kč - to mě už nějak nespasí...Na druhé straně, Vámi uvedený rozdíl je v mnoha případech denní náklad na stravování průměrného českého venkovského důchodce, či jedna návštěva a předpis léku u lékaře ;-). Takže významnost té úspory je individuální. Navíc u většiny populace nejsou běžně provolané částky v mobilních sítích kolem 150 Kč, ale zhruba dvoj až trojnásobné.