Vlákno názorů k článku Zlevní mobilní volání? od anonym - Proč by vznikal nějaký spor? To by přece...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 1. 2009 9:06

    anonymní
    Proč by vznikal nějaký spor?
    To by přece všichni tři mobilní operátoři jen přivítali, kdyby si U:fon stanovil terminační cenu ve své síti na 10Kč/min ...

    Do sítě U:fon stejně nyní téměř nikdo nevolal, jeho zákazníci si volají spíše navzájem v CUG (Closer User Group - uzavřené uživatelské skupiny)... ale až by mobilní operátoři měli v souladu se zněním zákona nákladově orientovaný důvod pro stanovení "diskriminačních" nebo spíše "oprávněně navýšených" koncových cen za volání do sítě U:fon na třeba 12 Kč/min ... tak potom by U:fona vymazali z trhu úplně.

    Všimněte si, že U:fon ani nepodporuje přenositelnost mobilních čísel, tedy o plnohodnotném mobilním řešení si v případě U:fona lze pouze nechat zdát nebo si číst sci-fi ...
    :-)
  • 10. 1. 2009 11:32

    ViR (neregistrovaný)
    O ufonu ani slovo, tedy ufon muze do sve site uctovat terminaci jakou se mu zamane, klidne 10 Kc/minutu :-D
    To sice může, ale pak patrně brzy vznikne mezi takovým "nerozumným" operátorem (např., teoreticky, výše zmíněným Ufonem) a nějakým jiným operátorem cenový spor, který může být předložen k řešení ČTÚ. Úřad by pak v rámci řízení zkoumal, zda cena odpovídá odůvodněným nákladům + přiměřenému zisku. Tedy podobným kritériím, jako při uplatnění cenové regulace. A následně by vydal rozhodnutí o ceně. To by sice bylo závazné jen pro vztah těch konkrétních operátorů, kteří byli ve sporu, ale v praxi se pak takto stanovené ceny většinou považují za ceny obvyklé. A proto se za stejné ceny uzavírají pak smlouvy i s jinými operátory (dá se totiž předpokládat, že bez změny ekonomických podmínek na straně terminujícího operátora by úřad rozhodl obdobně).

    Další variantou je, že by se regulace rozšířila i na takového minoritního operátora, pokud by se choval nepřiměřeně. Ve vztahu k ostatním operátorům je totiž vždy VE SVÉ SÍTI monopolistou (na čísla účastníků veřejné telefonní sítě jakéhokoli operátora nelze s využitím veřejné telefonní sítě "dodat" hovor jinak, než jen a pouze jeho prostřednictvím). A proto je uplatnění regulace možné bez ohledu na operátorovu velikost. Podle současného zákona je však možné zejména nové účastníky trhu regulovat jen na základě řádné "analýzy trhu", tedy zpravidla pouze tehdy, když již problém existuje. Nikoli "preventivně".
  • 9. 1. 2009 20:34

    JARA (neregistrovaný)
    RozhodnutÌ o cenÏ bylo vyd·no pro spoleËnosti TelefÛnica O2 Czech Republic, a. s.,
    T-Mobile Czech Republic, a.s. a Vodafone Czech Republic, a.s., na z·kladÏ provedenÈ kontroly
    v˝voje n·klad˘, kterÈ s terminaci vol·nÌ souvisÌ.
    Vyd·nÌm tÏchto rozhodnutÌ doch·zÌ ke zmÏnÏ v˝öe maxim·lnÌ velkoobchodnÌ ceny pro
    vöechny t¯i oper·tory mobilnÌch sÌtÌ postupnÏ ve t¯ech krocÌch, a to od 1. ˙nora 2009 na cenu
    2,65 KË/min, od 1. Ëervence 2009 na 2,31 KË/min a od 1. 1. 2010 na 1,96 KË/min. Dojde
    tak ke snÌûenÌ velkoobchodnÌ ceny o 35 % oproti souËasnÏ platnÈ cenÏ 2,99 KË/min.
    ----------
    O ufonu ani slovo, tedy ufon muze do sve site uctovat terminaci jakou se mu zamane, klidne 10 Kc/minutu :-D
  • 9. 1. 2009 9:04

    Pavel Král (neregistrovaný)
    Mně se spíš zdá, že Ufon postavil svou obchodní politiku na terminačních poplatcích. Nalákal zákazníky na volání zdarma ve své síti, takže jeho zákazníci zřejmě volají do jiných sítí minimálně, kdežto z jiných sítí provoz do jeho sítě rostl s nárůstem jeho uživatelů. Pokles terminačních poplatků tak IMHO ohrožuje jeho příjmy. Pochybuji, že by pokles příjmu byl kompenzován zvýšeným voláním do jiných sítí.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).