A ještě bych dodal: Poměr příchozích a odchozích volání na našich dvou mobilech je řádově 2 -3.000 ku jedné, takže opravdu nemáme s manželkou co řešit a také nic řešit nebudeme. S mobilním operátorem (pokud to bude ten náš) prostě po zavedení poplatků za příchozí hovor skončíme.
Nebylo. Protože dnes platím za příchozí hovory 0 (slovy nula) Kč a potom bych platil X Kč, přičemž X je o dost větší, než nula. A že operátor (možná) zlevní odchozí volání je to poslední, co mne zajímá, protože rozdíl ceny mezi voláním z VoIP a voláním z jakéhokoli mobilu je natolik propastný, že bych mobil na odchozí volání nadále používal jen v případě krajní nouze. Mnohem rozumější by bylo terminační poplatky prostě zrušit, jenže to je jednoduché a tudíž to nejde.
Nechme stranou typickeho uzivatele, ovci, ale podivejme se jak muze 'strihat' operator vas.
Pokud casto menite cislo, tak vam lide volaji spis pres VoIP nebo Skype. Navic ho pouzivate jen pro 'nouzove' volani, tedy zrejme jen par procent z provolaneho casu.
Pokud by vam mobilni operator zpoplatnil prichozi hovory, tak na tom moc neprodelate, spis naopak. Operator by totiz musel zlevnit odchozi hovory na uroven prichozich hovoru.
Takto vyrazne zlevnene 'nouzove' odchozi hovory vam bohate vykompenzuji placene 'nouzove' prichozi hovory, ktere navic muzete kdykoli ukoncit, pokud o ne nemate zajem.
Nemohu si pomoct, ale i pro vas by melo byt zpoplatneni prichozich hovoru vyhodne.
Typický uživatel je ovce, která, když ji stříhají, jen drží a bečí! Já jsem si zkombinoval VoIP (dvojkové číslo), Skype (internet z komunitní sítě zdarma) a mobil pro případy, kdy mám k internetu daleko , čili jen pro ,,nouzové" a příchozí volání. Takže na poplatcích za příchozí hovory budu jednoznačně prodělávat a tudíž s nimi nesouhlasím a pokud je můj operátor zavede, tak s ním ihned končím! Vykecat kredit na prepaid kartě a strčit do neblokovaného mobilu jinou není žádný velký problém a změnu čísla vyřeší jedna hromadná SMS. A až zavedou příchozí poplatky všichni mobilní operátoři, zahodím i mobil. Mám ho už sedmý rok, škoda ho nebude. Můj VoIP operátor zpoplatnění příchozích hovorů zavádět nebude a vzhledem k tomu, že ze zákona není poskytovatelem telekomunikačních služeb, tak mu to dost těžko někdo nařídí.
Na odchozí volání mám VoIP. Z mobilu volám jen na chatě, takže 300 Kč ročně mi na mobilní provoz bohatě stačí. A v momentě, kdy mi začne oprátor účtovat za příchozí volání, vykecám zbytek kreditu a SIMku hodím do kanálu! Můj VoIP operátor jasně deklaroval, že příchozí hovory nikdy zpoplatńovat nebude. A terminační poplatky jsou k ničemu, jsou to jen škatule hejbejte se a užitek z nich má jen přebujelá administrativa, jejíž mzdové náklady jsou mnohem dražší, než reálný zisk z těchto poplatků a výběrčí DPH.
To ho potom nemusím mít vůbec. Jenže ono nejde dost dobře poznat, že příchozí hovor je důležitý, nebo někdo otravuje s telemarketingem, či chce, abych volil Klause. Takže znovu: Nikde se neplatí za něco, co jsem si neobjednal a nevidím jediný důvod, proč by tomu u telefonních služeb mělo být jinak! Že má operátor s ukončením hovoru(???) náklady je problém operátora, nikoli můj a nesouhlasím s tím, aby operátoři přesouvali své problémy na zákazníky! Beztak mají z telefonního provozu víc než nehorázné zisky, stačí si porovnat ceny za VoIP, pevnou a GSM.
Nejlepší by bylo terminační poplatky úplně zrušit, zjednošilo by se účetnictví a zmenšil by se i prostor pro event. švindlování. a pokud jde o placení příchozích hovorů: Kategoricky nesouhlasím! Nehodlám platit něco, co jsem si neobjednal!
Já si to myslím taky. Nějaký skrytý regulovaný poplatek je na škodu. Jen ať se všechno platí explicitně a zákazník si vybere podle svého uvážení - a většina (až na 100% prozváněče) na tom vydělá.
A jelikoz vim, ze se na me chystaji argumenty tech, kteri si neco takoveho nedokazou predstavit, tak rovnou zareaguji :-)
Ano, vim ze by musely u nekterych tarifu platit zakaznici za prichozi hovory, nicmene bylo by to na jejich vuli a v uhrnu by vydaje za stejny objem komunikace byly nizsi nez jsou pri existenci terminacnich poplatku. Pro specialni pripady lidi, kteri hovory pouze prijimaji a proto jim prijde vyhodne, ze jim komfort mobilni komunikace plati volajici, mam standardni radu - musite si opatrit tarif, ktery vam tuto optickou vyhodu zachova i do budoucna.
A pro hledace argumentu typu 'proc to nejde' zaroven predesilam, ze reklamni volani, kde ma volany nejake naklady, je nelegalni a narozdil od spamu vcelku snadno resitelne ;-)
..postaveny na neexistenci terminacnich poplatku. Komunikace mezi propojovacim bodem a koncovym zakaznikem by mela byt v rezii zakaznika a jeho operatora.