samozřejmě jsem se nejprve dotázal odborníků na internetovou reklamu, jaká je reálná praxe: podle nich je šiřitelem provozovatel serveru, zatímco reklamní systém je tzv. zadavatelem.
Šiřitelem je ten, kdo reklamu šíří a dle zákona má možnost reklamu posuzovat. V případě (např.) AdSense reklamy tím jednoznačně NENÍ provozovatele serveru, který pouze pronajímá svůj prostor reklamnímu systému a žádnou kontrolu nad reklamami nemá, ale je jím právě ten reklamní systém.
Moderní reklamní systémy přitom mají dnes mechanismy, jak bránit šíření reklamy neodpovídající lokálním normám (podle státu - sex, zbraně, loterie ...), takže prostě jednoduše nastaví, že pro ČR nebudou akceptovat reklamu na loterie.
Samozřejmě v případě, že na daném serveru se realizuje reklama sjednaná napřímo přímo provozovatelem, pak je opravdu šiřitelem provozovatel serveru.
samozřejmě jsem se nejprve dotázal odborníků na internetovou reklamu, jaká je reálná praxe: podle nich je šiřitelem provozovatel serveru, zatímco reklamní systém je tzv. zadavatelem.
To mi nedává smysl, viz nesrovnalosti výše, také je to v rozporu s výše uvedenou důvodovou zprávou. Ledaže by těmi "odborníky" byli myšleni lidé z těch reklamek (z jejich pohledu jsou opravdu oni zadavatelem a weby šiřitelem, byť by to zákon viděl jinak). Co je tou "reálnou praxí" - terminologie několika firem, nebo ustálená judikatura?
Já myslím, že je velký rozdíl v reklamě z takovéhoto externího systému (adsense) a nějakého interního.
Technicky je šiřitelem jistě provozovatel serveru, ze kterého browser reklamu načítá. A je-li účelem zákona snáze dohledat zadavatele, nedává ani smysl začínat o další krok od něj dále.
Představte si, že jako policista budete muset vyslechnout majitele stránek wz.example.cz s návštěvností deset lidí denně, který nemá ani páru, jaké reklamy se mu tam promítli. Jak mu dokážete, že se mu tam jednou z deseti za ten den promítnutých reklam zobrazila právě ona "závadná"? A ve výsledku ho obviníte z trestného činu jednoho(!) zobrazení?
Nebo raději půjdete za poskytovatelem v podobě reklamního systému a na jeden výslech získáte všechna zobrazení najednou?
A mohou ti odborníci říci, který reklamní systém "zadavatel" mi nejdříve pošle reklamu, která se mi má na stránkách zobrazovat, k posouzení, zda jí akceptuji či ne?
Nejsem odborník (asi naštěstí), ale zadavatelem reklamy je subjekt, který si šíření u reklamní společnosti objedná, reklamní společnost by tedy měla být zprostředkovatelem, když tedy není šiřitelem.
Dokážou mu to nějakým screenshotem a ano, obviní ho z trestného činu zobrazení.
Proč hledat někoho, kdo sídlí na Bahamách a je vybaven kupou právníků, když chytnou Frantu Omáčku, který provozuje svůj bložík a je vyjukaný tak, že rád zaplatí nějakou částku v řádech tisíců, aby měl klid.
Že vy máte o právu v ČR ještě nějaké zkreslené představy?