Těm procentům bych se nedivil, když vzpomenu, jak nás dlouhá léta Telecom dřel z kůže, teď se mu to vrací a dobře mu tak. Typicky arogantní monopolní chování.
mám rád diskuze, takže i když jsem "VoIP věřící", tak považuji tento článek za přínos k problematice VoIP telefonie. Postavil bych proti němu přednášku z letošního dvoudenního odborného semináře Teorie a praxe IP telefonie (viz http://www.ip-telefon.cz), která se jmenovala "Kam kráčí IP telefonie ?" (viz http://www.ip-telefon.cz/program.html).
Obecně je určitě dobře, když vedle nadšených a propagačních příspěvků existují i přiměřeně pesimistické myšlenky. Pravda se pak zpravidla nachází někdy "mezi". Pravděpodobně budou opravdu mizet jednotliví VoIP výrobci a VoIP provozovatelů. Přitom však dále poroste objem VoIP výroby a VoIP uživatelů - dojede ke konsolidaci oboru. Vzpomeňte si kolik bylo v ČR po roce 1989 cestovek a jak málo jich je dnes, přitom objem turistiky rozhodně neupadá. Navrhl bych lepší titule článku "Byl minulý rok koncem nedospělosti VoIPu ?"
Mimochodem, víte o tom, že ČR je zemí s největším podílem osob používajích VoIP ? Údajně je to u nás 44% uživatelů internetu a v dalších zemích je tomu jen 28% a méně. A víte, že je v ČR už nejméně 200 a ve SR min. 50 společností nabízejích VoIP telefonii (viz http://www.xphonet.cz a http://www.xphonet.sk).