Vlákno názorů k článku Zlomil minulý rok klasickému VoIPu vaz? od Brooch - Z meho pohledu nicim nepodlozene zavery (paklize to...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2009 9:16

    Brooch (neregistrovaný)
    Z meho pohledu nicim nepodlozene zavery (paklize to vubec nejaky zaver ma) a bulvarni titulek s klasickym otaznikem na konci. VoIP si svoje misto nasel a smysl ma do budoucna veliky jak pro firmy tak jednotlivce. Uspory a pruznost v konfiguraci jsou pri jeho vyuzivani vic nez zjevne. Jestli mu neco zlomi vaz, budou to "moderni" telekomunikacni zakony na jedne strane a nedostatecne propustne/kvalitni/stabilni Internetove spoje. Osobne bych Skype mezi klasicky VoIP nepocital.
  • 4. 3. 2009 10:43

    BoodOk (neregistrovaný)
    Myslím, že článek hovoří o VoIP jako o samostatném businessu, protože VoIP technologie jako taková se stala komoditou, nebo-li je to jen další z technologií, které nám zprostředkují telefonii.
  • 7. 3. 2009 0:00

    ViR (neregistrovaný)
    Zákony bych jako hrozbu pro VoIP neviděl, zejména ne v EU. V současné době je to cca od roku 2005 více méně tak, že služby na bázi VoIP technologie je možné poskytovat jak jako "veřejnou telefonní službu" (která je regulována, ale na základě zásady technologické neutrality, čili regulátor neposuzuje, jakou technologií je hovor zpracován a přenášen) tak jako "ostatní hlasové služby". Zákony tedy umožňují komerčně využít VoIP technologii jak ve špičkové (garantované) podobě, tak jako různá "kecátka", použitelná i na velmi nekvalitních datových linkách.
  • 7. 3. 2009 0:39

    ViR (neregistrovaný)
    To je právě ten problém v pojetí. Mnoho zahraničních projektů spočívalo v budování "nezávislé" a často "globální" VoIP sítě, a to bez čísel (Skype), či jen s privátním číslovacím plánem (FWD, Sipgate, Gizmo a jiné), do níž byla teprve dodatečně a často krkolomně zaváděna nějaká možnost volat do PSTN, případně z ní přijímat hovory. Tedy šlo opravdu o "samostatný VoIP business" (nebo i dotovanou záležitost zdarma).

    Čeští operátoři naproti tomu v drtivé většině případů šli a jdou cestou plné konvergence s veřejnou telefonní službou/sítí, poskytují běžná telefonní čísla (ať už geografická, nebo nomadické devětsetdesítky) a VoIP/SIP technologii nasazují převážně jen jako náhradu tzv. "místní smyčky" mezi svou ústřednou a účastníkem. Pro "dálková" spojení do veřejné telefonní sítě pak preferují tradiční telefonní technologie (E1, SS7) a VoIP/SIP nasazují pro hovory mezi operátory jen tam, kde mají "na 101%" ověřenu možnost zajištění dostatečné kvality. Čili jinak řečeno, čeští "alternativní operátoři" nikdy ve velkém nedělali čistý "VoIP business", ale spíše se, až na vzácné výjimky, chovali jako operátoři tradiční, pracující s VoIP jen tam, kde "není zbytí", protože ty měděné dvojdráty ke klientům prostě natažené nemají....

    Mně osobně se jeví, že "český koncept" je pro běžné zákazníky atraktivnější, protože prostě poskytuje vyšší užitnou hodnotu. jeho nevýhodou ovšem je potřeba o něco kvalitnějších datových sítí, než u negarantovaných "čistě VoIP" služeb, jakož i často trochu složitější instalace a zprovoznění vhodných SIP zařízení. Ovšem služby s desítkami tisíc klientů (802.VOX, Viphone Break, VoIPEX, Fayn, ERI-VoIP, Voinet, ha-loo, Mikrotech VoIP....) dokazují, že to je zvládnutelné.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).